De situatie is als volgt; ongeveer een jaar geleden ben ik als young professional bij mijn huidige werkgever begonnen. De baan die ik daarvoor had heb ik opgezegd omdat ik daar niet kon doen wat ik wilde doen; computerprogramma's ontwikkelen/schrijven. Vol enthousiasme heb ik toen de overstap gemaakt. Omdat ik niet zomaar in het wilde weg kon gaan programmeren moest ik eerst een opleidingstraject in om materiekennis op te doen. Dit zou ongeveer een jaar in beslag nemen. Normaal gezien zou ik nu zo ergens mogen gaan programmeren, alleen was dat buiten het volgende gerekend. Omdat het ontwikkelen inhouse in Nederland te duur is, gaan ze alle ontwikkel opdrachten offshoren naar India. En.. voor mij hebben ze dus geen werk meer. Tenminste daar niet op de afdeling. Tenzij ze werk voor me kunnen vinden op een andere afdeling (maar die kans is heel klein) gaan ze me dus ontslaan. Men heeft er geen concrete termijn aan vast gehangen, maar duidelijk is dat dit geen half jaar meer duurt. Ze hebben me toegezegd dat ze alles in het werk zouden stellen zodat ik aan een fijne baan kom (binnen of buiten het bedrijf) en het me allemaal zo makkelijk mogelijk willen maken...
Alleen wat zijn mijn rechten en plichten als ontslagen werknemer?
Mag ik iets eisen? Zoja, wat? Hoe zit het met eventuele vergoedingen? Wat met nog niet opgenomen vakantiedagen?
Ik heb al rondgekeken op wat websites, alleen er is zoveel informatie en ik zie door de bomen het bos niet meer..
(even voor de volledigheid, ik heb een vast contract)
Alleen wat zijn mijn rechten en plichten als ontslagen werknemer?
Mag ik iets eisen? Zoja, wat? Hoe zit het met eventuele vergoedingen? Wat met nog niet opgenomen vakantiedagen?
Ik heb al rondgekeken op wat websites, alleen er is zoveel informatie en ik zie door de bomen het bos niet meer..
(even voor de volledigheid, ik heb een vast contract)