Toon posts:

amd64 4000+ single naar X2 4200+ dual problems

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Ik ondervind wat problemen na het wisselen van deze procs. Ik heb na het inzette van de 4200+ de cmos gereset (voor de zekerheid). WinXP ziet gewoon 2 procs.

Wanneer ik games ga spelen beginnen de problemen. Ik word constant naar mijn desktop gegooid. Ik heb een aantal games gereinstalled en ik heb ook de latest nvdia driver en directX geinstalled. Opzich zou dit allemaal niet eens nodig moeten.

Ik kan met men nieuwe proc dus geen games spelen en ik heb ook 1x een bluescreen/auto reboot gehad gewoon op de desktop.

Weet iemand wat het probleem is?

Specs:
DFI LanParty UT Ultra-D
1GB intern
1x IDE 200GB
1x SATA2 300GB
XFX 7900GTX 512MB
Tagan 600W voeding

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 12:01 ]

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
bios update geprobeerd? verder even meer info
wat voor mobo (hoe oud)

[ Voor 21% gewijzigd door Milenko op 12-11-2007 22:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens proberen de dual core optimizer te installeren, dat zou in sommige gevallen ook moeten zorgen voor een verbetering. Mocht dat niet lukken dan zou ik gewoon even een reinstall van je OS doen. Van single naar dual gaat namelijk niet altijd vlekkeloos.

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

probeer de drivers van je processor eens te verwijderen, als het goed is vind windows Automatisch de nieuwe 'goede' drivers(of anders naar het rebooten)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

Topicstarter
Milenko schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:47:
bios update geprobeerd? verder even meer info
wat voor mobo (hoe oud)
BIOS herkent de nieuwe proc meteen. BIOS update zou ik nog kunnen proberen maar ik ben bang dat dat het niet is.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bios ook weer ingesteld na de cmos reset? :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer eens met het pakket BindCPU een exe van een spel vast te zetten op 1 core en dan het spel starten. Trouwens, wat Terw_Dan zegt (en ook te vinden is op de site van AMD) is dat je soms nog wat extra software moet installeren op X2-CPU's lekker te laten draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 16:56
Misschien de voeding? x2 zal wat meer gebruiken

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het updaten van de HAL nodig is/zou kunnen helpen als jouw winXP al 2 cores ziet, maar wie weet (& voor de search misschien handig :P):
http://www.hardware.info/...r_dualcore_CPU_Niet_meer/
Met HALu (HAL Updater) kun je eenvoudig met één druk op de knop de gewenste HAL selecteren. Mensen die upgraden naar dual-core kunnen op die manier omschakelen van 'ACPI Uniprocessor' naar 'ACPI Multiprocessor'. Na een herstart zal Windows de tweede core van de dual-core processor dan probleemloos ontdekken. Upgraden naar dual-core zonder opnieuw Windows te installeren dus!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik geloof niet dat het aan de AMD drivers ligt of aan de dualcore optimzer of niet de juiste ACPI (hal).

AMD Dualcore optimizer is voor dat de game niet denk dat er meer tijd is verstreken dan dat er echt is gebeurd. Time Stamp Counter rekent namelijk in sommige game van alle twee de core de cycles en denk dan er 1 core 2 cycles heeft gehad, als resultaat problemen maar niet dat alle games crashen. Soms gaan de animatie 2x zo snel (benen gaan twee keer zo snel onder het lopen in BF2 bijvoorbeeld) of de game gaat(CS:S bijvoorbeeld) langzamer lopen na verloop van tijd.

Ik zou maar eens kijken hoe stabiel alles is, en misschien een herinstallatie overwegen.

Maar crash elk spel meteen? Zoja dan is het dus niet een van die ding.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2007 01:33 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:43

Dhrax

Prog Lord

Ik snap de overgang van een 4000+ naar X2 4200+ niet echt imo ...

Volgens mij ga je er op snelheid niet voorruit. Tenzij je zwaar gaat multi-tasken.

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:47:
Ik geloof niet dat het aan de AMD drivers ligt of aan de dualcore optimzer of niet de juiste ACPI (hal).

AMD Dualcore optimizer is voor dat de game niet denk dat er meer tijd is verstreken dan dat er echt is gebeurd. Time Stamp Counter rekent namelijk in sommige game van alle twee de core de cycles en denk dan er 1 core 2 cycles heeft gehad, als resultaat problemen maar niet dat alle games crashen. Soms gaan de animatie 2x zo snel (benen gaan twee keer zo snel onder het lopen in BF2 bijvoorbeeld) of de game gaat(CS:S bijvoorbeeld) langzamer lopen na verloop van tijd.

Ik zou maar eens kijken hoe stabiel alles is, en misschien een herinstallatie overwegen.

Maar crash elk spel meteen? Zoja dan is het dus niet een van die ding.
Games crashen vrijwel meteen ja, ik denk idd dat het weinig met dat soort drivers te maken heeft. Bij device manager ziet hij trouwens bij 'computer' ook 'ACPI Multiprocessor' en bij 'processors' 2x men 4200+.

Misschien moet ik eens een BIOS updated proberen. Ik heb ff op de DFI website gekeken en daar staat bij support voor X2 4200+ -> Latest BIOS. Nou zal DFI dat altijd wel zeggen maar toch.
belfrink schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:35:
Ik snap de overgang van een 4000+ naar X2 4200+ niet echt imo ...

Volgens mij ga je er op snelheid niet voorruit. Tenzij je zwaar gaat multi-tasken.
Alles gaat wat smoother lopen, das eigelijk de main reason.
mad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:02:
Bios ook weer ingesteld na de cmos reset? :)
Jazeker.
philippevk schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:29:
Misschien de voeding? x2 zal wat meer gebruiken
Ik heb een Tagan 600W voeding, zou in principe ook niet echt problemen moeten geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 12:03 ]

Verwijderd

Heb je de AMD Dual Core hotfix ook ge installeerd?
Pagina: 1