Toon posts:

Laptop beeld valt weg(net nieuw)

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem.
Ik heb nu sinds 2,5 week een nieuwe laptop. Om precies te zijn de acer travelmate 5520.

Specificaties :
AMD Ahtlon 64 Dual Core processor T55 1.80 Ghz
1024 geheugen
Ati Radion 1250 met 256 geheugen en met shared video geheugen

naja in ieder geval heel tevreden over allemaal werkt perfect en menig programma werkt erop zoals adobe photoshop en flash. Ook wat spelletjes zoals world of warcraft call of duty etc.

De laptop draait op windows vista. De demo programma;s er al afgehaald en een virus scanner van symanntic erop gezet. Maar helaas merk ik sinds 2 dagen dat de laptop tijdens het internet(gewoon werken op de laptop, word etc) zomaar het scherm weg valt. Dus het beeld word zwart backlight staat wel aan maar hij reageert nergens op. Je hoort nog dat hij aan staat maar hij reageert nergens op alleen kan je hem nog rebooten.
Dan werkt alles weer perfect.

Wat kan dit zijn?????????? Is dit software matig of ligt dit aan de hardware? Ik heb wel gekeken in de logboeken en bij de fouten en daar is te zien dat op de tijdstippen symantic een liveupdate uitvoert op de achtergrond. Kan het hierdoor komen? Ik heb dit nog niet eerder gehad? Het gebeurde eerst tijdens het interneten hij zat aan de stekker daarna nog een keer tijdens een spel en nu net weer tijdens een spel. Wat voorheen nooit gebeurde.

Ik neem aan dat hij niet te warm word want ik heb het in de gaten gehouden met speedfan en ik zorg dat de opening altijd open blijven.

Wie helpt mij???meot ik hier mee terug of moet ik dit software matig oplossen??????????????

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Recovery image gemaakt?
Zo ja, die terug zetten, en nog een keer testen, gewoon met alle originele pre-installed software er op. Geen problemen meer? Dan heb je iets teveel verwijderd gehad, of stond er een instelling verkeerd.
Nog steeds problemen? Terug er mee...

Verwijderd

Hangt je coverswitch miss ergens vast? (lijkt me trouwens wel al snel na 2,5week maar toch).

Je kunt ook even de bedrading checken. Dit is vrij simpel, ik weet niet hoe handig je bent maar dan moet je ff de zwarte rubbertjes draf halen, schroefjes druit en de bezel eraf halen.

Misschien maakt je inverter slecht contact of kortsluiting met iets.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:03:
Hangt je coverswitch miss ergens vast? (lijkt me trouwens wel al snel na 2,5week maar toch).

Je kunt ook even de bedrading checken. Dit is vrij simpel, ik weet niet hoe handig je bent maar dan moet je ff de zwarte rubbertjes draf halen, schroefjes druit en de bezel eraf halen.

Misschien maakt je inverter slecht contact of kortsluiting met iets.
Lijkt me niet slim ivm garantie.. Want stel dat er nou echt iets stuk is kan die er altijd mee terug naar de winkel

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:13:
[...]

Lijkt me niet slim ivm garantie.. Want stel dat er nou echt iets stuk is kan die er altijd mee terug naar de winkel
Mja, ook weer waar. Als je voorzichtig bent;)

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

ik denk het te weten :+

Ik denk dat je Ati drivers zoekt naar een Extern Beeldscherm, deze moet je normaal activeren met FN+[nog-een-knopje], Als je beeld zwart word druk dan is op FN+[nog-een-knopje] (voor extern beeldscherm) ..want het kan zijn dat hij 'denkt' dat er een scherm is aangesloten en vervolgens alleen nog signaal doorstuurt naar de Externe Aansluiting.. (waardoor het scherm zwart word)

Ik heb zelf ook dit probleem gehad, maar daarna nooit weer gelukkig(door een aantal keer op FN+[nog-een-knopje] te drukken

[ Voor 27% gewijzigd door Kwastie op 12-11-2007 23:20 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

nog een knopje is F5 of F6 volgensmij

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 12:12

Kwastie

Awesomeness

bij mijn laptop (Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530) is het Fn+F9 het verschild per merk

[ Voor 16% gewijzigd door Kwastie op 12-11-2007 23:23 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Verwijderd

"Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530" volgens mij heeft mijn vriendin die ook..
bevalt niet echt, vista er op, voor sommige onderdelen als videokaart bestaan er geen xp drivers..
XP installeren kan dus niet echt goed daar en we hebben na een maand ofzo al problemen met de bluetooth/wireless. Internet doet zowiso moeilijk op die laptop. Oplossingen?
Maarja ontopic, m'n vriendin heeft dat ook wel eens dat het beeldscherm ineens uitvalt. Laptop dichtklappen en weer open doen werkt wel eens en anders moet je er misschien even op slaan (grapje grapje niet doen! :O ) wat wel werkt vaak is er voor zorgen dat al je drivers up to date zijn. Dus ook je mobo en bios.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ook voor laptops relevant. Verder staat de topicstart bol van slordigheidsfouten (Ahtlon ipv Athlon, Radion ipv Radeon, Ghz ipv GHz, symanntic/symantic ipv Symantec). Dat is niet alleen lastig voor de lezen, maar betekent ook dat evt eigen zoekwerk niet gelukt zal zijn - waarmee je per definitie niet goed aan de eisem die we mbt zelfwerkzaamheid stellen kunt voldoen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.