Ik woon boven een videotheek, welke al zijn videos aan het vervangen is door DVD's. Dan zal ik toch ook mee moeten gaan. Probleem is dat ik een p130 32mbram heb, en me afvraag of ik (en zo ja hoe) hier een dvd speler in kan rammen... Ik bedoel, als ik een MPEG film heb, kan ik die goed bekijken, zonder hapereingen... asf en divx niet, maar daar moet me pjoeter ook te veel voor rekenen... Iemand tips???
Je zal een MPEG-decoderkaartje erbij moeten kopen, maar of je dan toch voldoende capaciteit hebt ? Je kan even bij bv creative kijken bij de sys req voor een DVD-combo.
One of the animals has left its cage today.
Min. P120 voor een decoder kaart, zal minimaal worden denk ik.
Iets meer geheugen en het moet lukken.
Iets meer geheugen en het moet lukken.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Kijk of je nog aan een P200 CPU ofzo kan komen, en of je moederbord dat aankan. En koop dan een DVD drive met een MPEG kaart. (die zul je ECHT nodig hebben op een P133)
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Met een goed koelertje moet die p130 de 166 makkelijk halen
Heb je ook meteen 66 Mhz Bus...
En misschien helpt inderdaad een MPEG kaart? Ik heb volgens mij wel eens een 386 met Mpeg kaart gezien die prima vloeiende video afdraaide... (was op PCdumpdag geloof ik)
En misschien helpt inderdaad een MPEG kaart? Ik heb volgens mij wel eens een 386 met Mpeg kaart gezien die prima vloeiende video afdraaide... (was op PCdumpdag geloof ik)
Please do not contact me telepathically.
Mpeg kaart heb ik zelfs al nodig met mijn celeron 400@450. Ik dacht dat je voor Mpeg kaart ook nog altijd minimaal een p166 nodig hebt....
P 130 & 32 MB en een Mpeg kaart is goed genoeg voor DVD plezier zonder schokken.
Heb zelf een Real Magic Plus kaart p 130 met 32 MB en heb geen probleem.
Heb zelf een Real Magic Plus kaart p 130 met 32 MB en heb geen probleem.
Wat voor PCI sloten heb jij? 2.0 of 2.1???Op dinsdag 13 februari 2001 15:50 schreef Alfer het volgende:
P 130 & 32 MB en een Mpeg kaart is goed genoeg voor DVD plezier zonder schokken.
Heb zelf een Real Magic Plus kaart p 130 met 32 MB en heb geen probleem.![]()
![]()
Grapjas, alle MPEG kaarten zijn PCI, en dat heeft een 386 nietOp dinsdag 13 februari 2001 15:34 schreef squee het volgende:
Met een goed koelertje moet die p130 de 166 makkelijk halenHeb je ook meteen 66 Mhz Bus...
Hmmm, wat voor software gebruik je dan? 'T lukt hier al zonder mpeg kaart op een P2-266 met GeForce 2mx... dan moet je alleen wel de cinemaster software gebruiken...Op dinsdag 13 februari 2001 15:34 schreef x-wolf het volgende:
Mpeg kaart heb ik zelfs al nodig met mijn celeron 400@450.
Pagina: 1