card drivers, geen forceware

Pagina: 1
Acties:

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 10:52

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Wie kan me helpen aan de juiste link?

Ik zoek de nvidea drivers maar niet met de hele forceware troep...
Ooit zag ik ergens een link naar een (duister? :P ) gedeelte van de nV site naar een zip of .exe ozo met min-ofmeer alleen de drivers voor card xxxx (selectable).

Volgens mij was dat GOT, maar kan het nerrgens meer vinden, niet op NV zelf, niet googel, niet hier...

Wie o wie?

(Gaat overigens om een 7300GT)

[ Voor 1% gewijzigd door bord4kop op 12-11-2007 21:14 . Reden: typo ]

| Security Management |

Verwijderd

Je zou kunnen kijken op Driverguide.com, maar waarom niet gewoon de forceware drivers of die van het merk van de kaart?

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 17:15

Cidious

The Bloody Gent

je kunt toch gewoon de laatste drivers voor je kaart downloaden en dan de setup starten en zodra alles uitgepakt is en de setup werkelijk dingen wil gaan installeren gewoon de installatie afbreken en dan even naar C:\NVIDIA gaan en dan zal je daar ergens in een mapje de drivers zien staan..

nou dan verwijder je de oude drivers (gooi DriverCleaner of DriverSweeper er een keer overheen) en installeer dan de drivers via Apparaat beheer.. (Device Manager) (even naar het mapje van nvidia en de inf even handmatig selecteren.. en dan installeerd hij de drivers puur zonder bagger dacht ik..

Maar even een vraag tussendoor.. WAAROM zou je niet de ForceWare tools erbij willen?? Zo'n aanslag op het geheugen is het niet.. en er zitten handige dingen bij..

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Verwijderd

Goeie nvidia drivers vind je hier

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Goede? ROFL! Die drivers komen uit de steentijd.. Omegadrivers heeft al iets van 2-3 jaar geleden de ontwikkeling van de NV tak stilgezet...

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 17:15

Cidious

The Bloody Gent

jongens.. zullen we eerst even uitzoeken WAAROM de beste man zo moeilijk doet over de handigheidjes die nVidia te bieden heeft? en vanuit daar verder gaan kijken.. want ik ben nog nooit standalone drivers tegen gekomen op het hele internet.. wel modified.. maar geen gestripte.. en daar zal ook een reden voor zijn..

dus waarom zou deze beste man dit willen?

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 10:52

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Als 1e bedankt voor de replies allen!

Goed;
De beste man wil gewoon alleen de drivers, dus dll en inf en sys enzo, gewoon de dingen die het OS vertellen hoe het de kaart aan moet sturen.

De drivers bestaan wel degelijk. En heel moeilijk is het ook niet zoals je in je 1e post al terrecht zei.
Ik wilde een linkje zodat ik ze kan downloaden, iets makkelijker dan in mijn VMbox lastig gaan doen met strippen &zo

De reden dat ik ze wil hebben;
a. forceware; is belachelijk groot, onnodige meuk op mn os
b. ik gebruik winxp in een (linux) virtualbox en daar installeerd de forceware niet ;)
Maar ik zou wel graag een iets hogere res. willen (kunnen) instellen

Oja, het gaat om de 7300GT kaart

| Security Management |

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

. ik gebruik winxp in een (linux) virtualbox en daar installeerd de forceware niet ;)
Spijt me, maar directe hardwarematige 3d acceleratie is vooralsnog niet volledig mogelijk. Niet met VMWare, niet met Virtualbox, en volgens mij met geen enkele andere VMC. Plus dat Virtualbox zijn eigen SVGA adapter simuleerd. Hoe dan ook, games draaien dus nog niet volledig.

Je kan het best zoiets als ik doet doen: XP installeren voor games, Ubuntu installeren als hoofdbesturingssysteem.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als het goed is heb je nu wel een map C:\Nvidia[bla][bla]

Daarin staan je .inf bestandjes en .dll bestandjes.

In principe zou dat genoeg moeten zijn om de drivers aan de gang te krijgen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1