DVI kabel lostrekken van monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 22:07
Ik heb een vraag: kan ik, terwijl monitor aan de computer verbonden is en beiden aan staan (en ik dus beeld heb) de DVI-stekker uit de PC verwijderen zonder dat dit schade aan de computer / monitor toebrengt? Of moet ik de hardware totaal uitschakelen? Zelfde geldt voor als de computer verbonden is aan m'n LCD tv via DVI-HDMI.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:23

Sebazzz

3dp

Dit is een grapje? Natuurlijk kan je on-the-fly monitoren toevoegen ;)
Had je ook wel kunnen opzoeken!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 22:07
Ja ik had de search gebruikt maar ik kon mijn antwoord niet vinden. Kan het ook met een analoge aansluiting?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Uiteraard. De vraag is alleen of Windows de monitor ook on the fly herkent.
Dat je het op GoT niet vindt is logisch, Tweakers weten dit of zoeken het zelf op op Gooooogle.

edit: Met kleine voltages/amperes kan zowieso niet zoveel mis gaan. Lager dan 5V kan er niet zoveel mis gaan denk ik. Je kan waarschijnlijk gerust je DVI/VGA/COM/LPT poort kortsluiten als je daar zin in hebt, maar geen garantie hierop :p

[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 12-11-2007 19:50 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 09:05

gjs

Scoobydoobydoo

The Triad schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:45:
Uiteraard. De vraag is alleen of Windows de monitor ook on the fly herkent.
Dat je het op GoT niet vindt is logisch, Tweakers weten dit of zoeken het zelf op op Gooooogle.

edit: Met kleine voltages/amperes kan zowieso niet zoveel mis gaan. Lager dan 5V kan er niet zoveel mis gaan denk ik. Je kan waarschijnlijk gerust je DVI/VGA/COM/LPT poort kortsluiten als je daar zin in hebt, maar geen garantie hierop :p
Ik zou er niet 123 van uit gegaan, ik heb eens een video gesloopt door de scart er live in te pluggen.
Door het potentiaal verschil op massa niveau (oa door de cai-tv) gaf het beestje mooi geen beeld meer.

Ik zou het op save spelen en de monitor even netjes uit zetten, liefst ook even de 220 eraf.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik ben ooit (in een manual geloof ik van ATI) tegen gekomen dat je beter de monitor inderdaad uit kan zetten, en ook de tv helemaal uit moet hebben staan, als je kabels gaat inpluggen of eruit halen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doe 't vaak zat (VGA dan) nooit problemen mee gehad :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik doe het zelf ook vaak zat zonder problemen. Maar mijn broer heeft er een tijdje terug wel een monitor mee gesloopt.

Kan het problemen geven? Jazeker! Zelfs het inprikken van een USB kabeltje kan schade aanrichten als je potentiaalverschillen hebt (door verkeerd aarden bijvoorbeeld). Tel daar bij op dat de VGA / DVI standaard nooit bedoeld is om te hotswappen en trek je conclusies...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen problemen ermee, ik doe het al jaren zo. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Kwestie van je PC aarden. Iedereen zou dat moeten doen. Statische elektriciteit is moordend, voor je hardware, en als je niet uitkijkt ook voor jou. Als je echt bang bent om iets verkeerd te doen: niet doen.

Pagina: 1