Toon posts:

ongewilde shutdown

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeidag geachte computerfreaks, ik heb sinds gisteren een groot probleem met m'n acer aspire 5633 WLMI die ik in maart kreeg. Hoewel hij het nu toch bijna een uur volhoudt, is hij de afgelopen 2 dagen niet langer dan een halfuur in werking geweest. Na het opstarten, en de schijfcontrole slaat hij steeds volledig uit zonder uit te loggen of iets dergelijks. Ik heb al wat fora bekeken maar niets wat ik vond kwam volledig overeen met mijn probleem. Help me please! Bas.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welk OS gebruik je?
Heb je in de logging gekeken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:02

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics over laptops kunnen pas in CSL terecht zodra duidelijk is dat het écht laptop specifiek is. In dit geval is dat nog niet aan de orde :).

Bij het registreren heb je de Registratievoorwaarden / korte FAQ voorgeschoteld gekregen, iets waar in aangegeven staat dat wij hier op GoT enige eigen inzet en vooronderzoek verwachten, dat is hier niet echt aan de orde ;).

Ga dus die laptop troubleshooten. Wordt het apparaat niet te warm? Is het drivertechnisch in orde? Krijg je een BSOD? Zoek uit wat die BSOD inhoudt (zie daarvoor de Windows Clients FAQ in de hoofdgroep Softe Goederen), test de hardware (Memtest86+, probeer eens Linux van CD te booten. Met Ubuntu of Knoppix is dit heel gemakkelijk) en streep mogelijke 'foutmelding-genererende'-kandidaten van de lijst af :). Uiteindelijk moet er wel een beeld ontstaan van het probleem.

Mocht je dat probleem niet kunnen tackelen dan kun je een nieuw topic openen in het subforum dat aansluit op het onderdeel waarvan jij denkt dat dit de boosdoener is. Vermeld dan wel even wat je zoal gedaan hebt om het probleem op te lossen en lees de FAQ / Beleid aldaar even door om te kijken hoe je een topic moet opstellen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.