Ik ben me wat aan het verdiepen in beleggingspanden. Ik heb het idee een klein nieuwbouw appartementje te kopen voor de verhuur. Woensdag heb ik een gesprek bij een normale hypotheekadviseur maar ben bang dat die niet zoveel duidelijk zal kunnen verschaffen.
Algemene informatie die ik al heb ingewonnen:
*Hypotheek is vaak maximaal 75% van de executiewaarde van de woning in verhuurde staat
*Er wordt ook naar je inkomen gekeken maar hoe zwaar weegt dit?
Verders is het een rekensommetje. Met 7% huur van de woningwaarde moet je een redelijk rendament kunnen halen, vooral als je nog waardestijging krijgt. Risico is natuurlijk leegstand en onderhoud.
Verders lijkt het me het best in box3 te houden, vooral als het zo kleinschalig is. Weinig administratie, geen belasting over het inkomen alleen de waardestijging.
Heeft iemand hier ervaring hiermee of met financiers?
Algemene informatie die ik al heb ingewonnen:
*Hypotheek is vaak maximaal 75% van de executiewaarde van de woning in verhuurde staat
*Er wordt ook naar je inkomen gekeken maar hoe zwaar weegt dit?
Verders is het een rekensommetje. Met 7% huur van de woningwaarde moet je een redelijk rendament kunnen halen, vooral als je nog waardestijging krijgt. Risico is natuurlijk leegstand en onderhoud.
Verders lijkt het me het best in box3 te houden, vooral als het zo kleinschalig is. Weinig administratie, geen belasting over het inkomen alleen de waardestijging.
Heeft iemand hier ervaring hiermee of met financiers?