Soms moet je gewoon accepteren dat er geen kant-en-klaar-clickety-hopsakee-tool is om iets te bereiken in Photoshop en gewoon handwerk verrichten.
Ikzelf doe dat altijd door de afbeelding die ik vrij wil maken in een los document te gooien als layer (niet als background layer) en dan te gaan gummen (zodat je dus de 'vierkantjes' er door heen zien).
Met het gummetje (verschillende 'maten' voor verschillende hoeken) kom je (IMHO) al heel gauw een heel eind; je hebt nog het geluk dat de auto uit relatief rechte lijnen bestaat. Wat wildere vormen (zoals bomen, haar op een hoofd etc.) zijn pas echt ellende om vrij te maken.
Anyway; hierbij
mijn quick-n-dirty proof van wat ik hierboven beschrijf. Dit is (letterlijk) in 3 minuten gedaan; dus erg netjes (vooral bij de banden) is het niet. Een vaste hand voor de ronde stukken (vooral dus bij de banden) kan ook schelen.
De 'achtergrond' uit de ruiten slopen wordt nog veel moeilijker, wil je het een beetje overtuigend echt houden. In dat geval zul je eerst je ruiten moeten 'weghalen' om ze vervolgens zelf terug in te kleuren/tekenen. Vergeet overigens ook niet de reflectie op bepaalde delen van de auto (bijv. de motorkap).
[
Voor 10% gewijzigd door
RobIII op 12-11-2007 20:33
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij