Toon posts:

Nvidia 8600GT Silent ( Bloed HEET )

Pagina: 1
Acties:
  • 2.933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD X2 64 6000+
Nvidia 8600GT Silent
1 GB geheugen

Al ik een spel speel zo als Crysis dat wordt deze kaart 110 graden
zonder iets op te starten is deze al 73 graden

Als mijn kaart de 110 graden raakt bevriest mijn hele systeem of grashed SUPER hard.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen ??
en of dat 110 graden normaal is voor een silent ( zelft deze ik ver van NIET )

Alvast bedank voor je reacties !!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hebt ge genoeg airflow in u systeem?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Te weinig airflow in je kast?

Dat iets silent is, wil niet zeggen dat het zomaar kan draaien zonder dat lucht verplaatst wordt. Ergo, stel dat je geen airflow in je kast hebt, kan je dus je GPU, CPU en meer opjagen naar tropische temperaturen.

Spuit 11...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 12-11-2007 17:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-04 20:08
Nou normaal is het zeker niet. Ik zou dan ook zeker ff stoppen met die games en even wachten tot er een oplossing is anders ben je de kaart zo kwijt.

Heb je wel een goeie airflow?

[ Voor 50% gewijzigd door QuiCk01 op 12-11-2007 17:51 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 22:17
Hmm, hoe zit het met je airflow :+ ?

Verwijderd

Topicstarter
mijn kast staat deels open !

en heb 3 fans in mijn systeem.

Wat is een normaal iets voor een silent ( Graden ? )

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 17:54 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:51:
mijn kast staat deels open !

en heb 3 fans in mijn systeem.
Deels open = niet slim tenzij er fans van de 8600GT lucht naar buiten blazen. Desondanks; je airflow is in ieder geval verstoord.

Googlen leverde trouwens op dat meerdere mensen makkelijk 90+ graden bereiken met deze kaart vanwege het niet al te slimme design van de heatsink (wijst namelijk naar beneden in een tower-casing) en de koelpasta (gemiddeld 10 graden hogere temps dan na vervangen door A-merk pasta).

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 16:17
heb je ook een fan die langs de kaart blaast?
mocht dat wel het geval zijn dan zou ik maar even naar de shop.
suc6

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dan is het niet goed als je kast open staat en met 3 fans 110 graden en dan een crash, RMA gevalletje dus.

Als hij nou niet zou crashen zou je nog kunnen twijfelen over de temps, maar dat is niet het geval.
Er kan genoeg koele lucht bij (open case, 3 fans)

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2007 17:58 ]

• MAX3400

MAX3400

mad_max234 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:55:
Dan is het niet goed als je kast open staat en met 3 fans 110 graden en dan een crash, RMA gevalletje dus.
Niet helemaal logisch he? De manier waarop de kast staat, welke plekken open zijn en waar de fans heenblazen zijn niet bekend op dit moment. RMA is niet per definitie de oplossing als bijvoorbeeld iemand 3 fans op zijn HDD 's heeft blazen in een minitower waarvan het sidepanel aan de kant van de mobo-tray "open" staat.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:57:
[...]

Niet helemaal logisch he? De manier waarop de kast staat, welke plekken open zijn en waar de fans heenblazen zijn niet bekend op dit moment. RMA is niet per definitie de oplossing als bijvoorbeeld iemand 3 fans op zijn HDD 's heeft blazen in een minitower waarvan het sidepanel aan de kant van de mobo-tray "open" staat.
2 van de 3 fans blasen naar binnen 1 blaast uit en de linker kant van de kast staat open( het deel dat je op je moederbord kan kijken )

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

MAX3400 schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:57:
[...]

Dacht ik ook aan, maar de TS lijk me daar slim genoeg voor om niet zijn kast tegen een verwarring te zetten of zo. ;) Maar je weet maar nooit.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:59:
[...]

2 van de 3 fans blasen naar binnen 1 blaast uit en de linker kant van de kast staat open( het deel dat je op je moederbord kan kijken )
Als de fan die naar buiten blaast (ik neem aan uit de achterkant van je PC) onder je VGAkaart hangt, heeft het geen zin; warme lucht stijgt op.

Zet eens een gewone ventilator naast je PC en laat die op de laagste stand tegen de VGAkaart blazen en kijk hoe dat werkt.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Haal het linker paneel er is helemaal vanaf, als hij dan nog crash neem dan maar contact op met de shop waar je hem heb gehaald en leg het hun voor, en vraag wat hun ervan vinden. Dat de kaart 110 garden word met de case open.

Want die kaart word zeker wel heet rond de 90 graden, maar dan wel met een dichte kast met airflow, maar een open case zou hij nooit mogen oververhitten en crashen, zelfs niet in een midi case. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast nu helemaal dicht gemaakt en de fans wat aan gepast en daalt direct met 25 graden
is dit mogelijk als de airflow optimaal is ??

is nu is een gpu test belast stand 60+ graden

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:14:
Ik heb mijn kast nu helemaal dicht gemaakt en de fans wat aan gepast en daalt direct met 25 graden
is dit mogelijk als de airflow optimaal is ??

is nu is een gpu test belast stand 60+ graden
Ja, dat klopt...

Afhankelijk van het type fans, type kast en dergelijke, kan je nog wel lager... Voorbeeld: ik heb thuis 2 Raptors draaien en zelfs die worden niet veel warmer dan 30 graden bij maximale belasting; mijn GeForce 7800GTX blijft ook onder de 65 graden tijdens het gamen.

Oftewel; je kaartje werkt nu wel goed zonder freezes?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 12-11-2007 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe slecht is dit alles voor mij GPU op langer/ korte termijn.

Hij heeft dik een week op deze warmte gedraait 100+ graden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 19:19 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:18:
Hoe slecht is dit alles voor mij GPU op langer/ korte termijn.

Hij heeft dik een week op deze warmte gedraait 100+ graden
Mwhoa... De termijn heb je afgelopen week met 0.0024% verkort...?

Geen idee; als je nu je GPU zwaar belast en hij blijft gewoon goed werken en niet hoger dan 70 graden ofzo, denk ik dat je safe zit.

Verwijderd

Topicstarter
is er een programma waar mee ik kan testen of alles nog goed loopt / testen binnen mijn gpu ??

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:27:
is er een programma waar mee ik kan testen of alles nog goed loopt / testen binnen mijn gpu ??
3DMark '06 www.futuremark.com

Als dat goed gaat en je ziet geen rare kleurtjes of artifacts, dan is de GPU nog in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidia 8600GT Silent
Als je opzoek bent naar temperatuur vragen over je 8600GT
Dan staan ze hier.

Ik heb een AMD X2 64 6000+
Nvidia 8600GT Silent
1GB intern
Windows XP Pro

Ik had mijn kast open en mijn fans de verkeerde kant opstaan daar door werd mijn
8600 tegen de 100+

Ik heb mijn fans omgedraaid en mijn kast dicht gemaakt.
Mijn 8600 is nu nog maar 45 graden zonder game , Waar hij daar voor nog 73 graden was.
Hij is nu 60 stress waar hij vroegen 100+ graden was.

Conclusie Zorg er voor dat je kast goed dicht is en een perfecte air-flow heeft dit kan meer dan 40 graden schelen.

Alle hier Bedankt voor jullie replay !!! ;) ;) ;)

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 19:04

Bejit

Svenska Faderland

Werk zelf in een PC winkel en dit is een bekend probleem. Vooral met de 8600GT Silent, die krijgen we maar al te vaak terug.

Je moet minimaal 1 fan hebben die langs het koellichaam blaast, anders wordt die gruwelijk warm.

Systeempje

Verwijderd

Je moet gewoon een goede airflow hebben, dat is echt essentieel. Daarvoor moet je kast dus dicht zijn. Dan is het prima in de hand te houden. Zelf gebruik ik één 120 mm voorin (neemt de HDD mee) en één 120 mm achterin (die 'pakt' vooral de warmte van de videokaart en een deel van de CPU). Boven de CPU zelf nog de 120 mm van de voeding. Dat werkt prima, zelfs met alle 120 mm fans op 5V (~800 rpm). Kaartje (XFX 7950GT, passief) wordt idle 50, onder load 65 graden. Nog steeds heet, maar wel prima te doen, het is tenslotte gewoon passief :P

Wel moet ik zeggen dat ik die heatsink van de 8600GT (in ieder geval die van ASUS) er nu niet echt handig uit vind zien. Hij hangt naar onder, is eigenlijk vrij klein, en heeft maar een klein aantal koelribben (dus een klein oppervlak). Dat deed ASUS toch een stuk beter met die 'ReverseCool' kaarten (o.a. de oude EN6600TOP/Silent). Daar zat een blok met heatpipes, dat gewoon even groot was als de PCB zelf, op de 'rug' van de kaart, zodat de warmte veel beter weg kon komen. Waarom ze dit bij die 8600GT nu weer gedaan hebben...is voor mij één van de redenen geweest om niet zo'n lomp design aan te schaffen.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-04 11:14
zelf heb ik een 8600 GTS silent.. werkt meer dan prima... als ik een game aan 't spelen ben.. dan word ie nog wel es warm.. maar nooit veel te warm.. meerendeel omdat er ook een koelblok nog buiten de kast zit... waardoor die extra frisse lucht heeft.. ik heb m'n fans nu allemaal op extreem laag staan.. ik durf zo niet te zeggen hoeveel toeren dat zijn maar niet zo zeer heel hard.. hij is zeer stil en werkt meer dan prima.. zeker aan te raden..

edit: gigabyte trouwens..

[ Voor 3% gewijzigd door LittleKiller op 13-11-2007 13:15 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:07:
Je moet gewoon een goede airflow hebben, dat is echt essentieel. Daarvoor moet je kast dus dicht zijn.
Kast open koelt altijd beter dan een dichte kast (kijk naar die nieuwe kasten met geperforeerd zijpanelen zoals de stackers) , die outtake fans kunnen nooit zo snel al je lucht uit je kast zuigen, als dat er via de open zijkant kan ontsnappen. Ik heb dit al jaren zo, en werkt prima, en airflow is leuk maar als je maar 1x outtake (ook 1x intake) 12cm fan maar 70 CFM luchtverplaatsing heeft, heeft hij dus best nog even nodig om de kast leegt te zuigen. Nu met een open kast heb je maar een fractie van de 70CFM nodig om de warme lucht buiten de kast te krijgen, want hij hoeft het niet allemaal op te zuigen, maar alleen maar buiten de kast te blazen. ;)

Is een iets andere opstelelling nodig qua fans, maar het is zeker koeler, en met minder fans te realiseren.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2007 14:02 ]

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:59:
[...]

Kast open koelt altijd beter dan een dichte kast, die outtake fans kunnen nooit zo snel al je lucht uit je kast zuigen, als dat er via de open zijkant kan ontsnappen. (...)
Dit is niet juist. Ten eerste omdat ik je al empirisch kan aantonen dat dat niet het geval is (bij mij zorgt een open kast voor > 75 graden loaded, terwijl gesloten kast ~ 65 graden loaded oplevert). Ten tweede is er ook wel een verklaring voor te vinden. Jij stelt dat uit een kast die open is, de lucht altijd sneller kan ontsnappen dan een ventilator die de lucht naar buiten kan blazen.

Echter, een open kast 'blaast' de lucht natuurlijk niet naar buiten. Als de kast open staat, dan ontwikkelt zich warmte, maar die warmte wordt niet gevangen in de aanzuig- c.q. doorvoerlijn van één of meerdere ventilatoren en snel naar buiten gevoerd. In plaats daarvan blijft die lucht min of meer ongecontroleerd hangen waar hij ontstaat en stijgt hij op, zoals warme lucht pleegt te doen. Er is gewoon minder circulatie.

Bovendien hebben de meeste nieuwere kasten openingen conform nieuwere ATX-specificaties, dus loopt er onder meer een pijp van de kastwand tot vlak vóór de CPU-fan. Het gevolg is dus, dat de CPU-fan eigenlijk grotendeels koude lucht van buiten de kast kan aantrekken (in plaats van de warme lucht van o.a. de videokaart 'op te malen') terwijl de circulatie in de kast wél goed blijft. Dat systeem ondermijn je ook door de kast open te zetten.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Open kast met fans natuurlijk die alles naar buiten blaast, ja dat gaat stukken sneller dan het oplaten zuigen in een gesloten kast. en je moet natuurlijk wel je fans aanpassen, dus niet alleen je case openzetten en je fan config laten zitten zoals hij eerst zat, maar je fans schuin naar buiten laten blazen door de open zijpaneel.

Open case blijft er minder warmte hangen als je de fans goed plaats. ;) goed gekoelde kasten hebben niet voor niks geperforeerde zijpanelen (zoals de stackers, heethoofd G5 apple), want dat zou ook niet werken volgens jou theorie. ;)

En je heb het over een pijp onder in de kast :P Dat is de koeling voor een intel BTX systeem. (maar dat is eigenlijk niet meer nodig, is ooit bedacht voor de heethoofden (en opvolgers) a.k.a pentium 4.:+ )

[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2007 14:37 ]

Verwijderd

Ah, ik zit niet zo goed in die specificaties, maar bedankt. Hoewel het dus niet nodig zou zijn voor een nieuw systeem, heeft het wel gunstige neveneffecten (als we het tenminste over hetzelfde hebben, te weten een pijp in de zijwand van de kast die je kunt verlengen tot-ie vlak boven de CPU-fan uitkomt).

Ik blijf het dan vreemd vinden dat mijn zwikje koeler blijft (niet alleen in meetbare temperatuur, maar ook duidelijk in 'voelbare' temperatuur) met de kast dicht. Maar goed, misschien moet ik dan ook de fans schuin naar buiten laten blazen :)

Verwijderd

Topicstarter
Met een nog extra grote fan is de temperatuur terug te brengen tot 38 graden. ( Dat is 35 graden cooler dan dat die voorheen was. )
En wordt nu maar 55 graden als die op 1280x1024 Crysis speel ( Een paar dagen geleden was hij nog 110 graden )

Verschil 50%
Dit is met een gesloten kast !!

PS
Hoop dat ik me kaart niet gemold heb :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:46:
Ah, ik zit niet zo goed in die specificaties, maar bedankt. Hoewel het dus niet nodig zou zijn voor een nieuw systeem, heeft het wel gunstige neveneffecten (als we het tenminste over hetzelfde hebben, te weten een pijp in de zijwand van de kast die je kunt verlengen tot-ie vlak boven de CPU-fan uitkomt).

Ik blijf het dan vreemd vinden dat mijn zwikje koeler blijft (niet alleen in meetbare temperatuur, maar ook duidelijk in 'voelbare' temperatuur) met de kast dicht. Maar goed, misschien moet ik dan ook de fans schuin naar buiten laten blazen :)
Nee, dat is weer iets anders een pijp die verse lucht aanvoert heet een airduct.

Dit principe dus, dat heet een airduct.
Afbeeldingslocatie: http://hard-pc.pl/images/articles/Aspire_X-Plorer/airduct1.JPG

Maar deze pijp (vierkant blok eigenlijk :) ) die in de kast zit is een BTX koeling systeem. (doet eigenlijk het zelfde maar zit in de standaardisering van BTX standaard)
Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/8/975/ceH4KXZWyDeMY.gif

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 21:53
mad_max234 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:59:
[...]
Kast open koelt altijd beter dan een dichte kast (kijk naar die nieuwe kasten met geperforeerd zijpanelen zoals de stackers) , die outtake fans kunnen nooit zo snel al je lucht uit je kast zuigen, als dat er via de open zijkant kan ontsnappen.
Kast open koelt inderdaad beter, voor de actief gekoelde onderdelen! Die hebben hun eigen airflow en kunnen dus hun warmte sneller kwijt. Passieve heatsinks, zoals TS heeft, zijn volledig afhankelijk van de casefans voor hun airflow (lucht over de heatsink blazen gaat nu eenmaal sneller dan het natuurlijke opstijgen). En die is groter bij een gesloten kast, omdat er een luchtstroom door de gehele kast loopt. Bij een open kast wordt deze verstoord doordat de lucht simpelweg kan ontsnappen langs de zijkant. (Ik heb in mijn case mooie gaten aan de zijkant, maar mijn passieve 7600GT bleef 5 graden koeler toen ik die afplakte)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik kan geruist me kast open hebben en een fan over de kaart laten blazen, blijft hij koeler dan met de kast dicht. Hoe je het ook wendt of keert met de kast open blijft alles koeler. Wel de fans aanpassen natuurlijk, lekker 1 fan over de kaart laten blazen op 5 volt meer heb je niet nodig met een open kast. Met een dichte kast moet je veel meer fans hebben om met je airflow en daarbij horende temps (en geluid :) ) maar beetje in de buurt te laten komen van die open kast met de fan die over de kaart blaast. In de open kast zijn de temps bijna die van de omgevingstemperatuur, maar bij een dichte heb je veel fans nodig om dat al te kunnen bereiken.

Mijn maak je niet wijs dat je met een dichte kast een lagere temp kan halen, mits je je fan plaatsing even aanpast aan de situatie dan ben je altijd koeler met een open kast. Of je moet extreme veel fans gaan gebruiken of andere extreme situaties gaan bedenken.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ik vind het maar een eng ding die 8600 silent. Een vriend van me (die niet zon into de computer hardware is) had hem ook gekocht (had geeneens door dat ie fanless was), en ik viel echt van me stoel af, zo bloedheet wordt dat ellendige ding. Natuurlijk meteen een fannetje onder gelegd, maar het is toch van de gekke dat ze zoiets verkopen als 'nette' 0dB oplossing.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-04 11:14
zo'n kaart hoort toch getest te worden bij de fabriek? en je kan trouwens ook gewoon een nieuwe passieve koeler van zalman/cooler master/ thermaltake kopen??

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 21:53
mad_max234 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:02:
... lekker 1 fan over de kaart laten blazen op 5 volt meer heb je niet nodig met een open kast. ...
Wat is dan het nut van passieve graka? Tuurlijk als je alles z'n eigen fan geeft krijg je het wel koeler. Wat ik nu juist bedoel is dat ik bijvoorbeeld 2 120mm outtake fans (voeding + losse) in een dichte kast heb, die GPU, HDs en veel te hete chipset in een keer koelen. Dat krijg je dus nooit voor mekaar met een open kast.

[ Voor 65% gewijzigd door Ilmar op 16-11-2007 12:58 . Reden: Post foutje... ]

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04 10:01
Werden jullie prestaties niet aangepast? Toen mijn 8600GT ook zo warm werd (max tegen de 97 graden na 1uur COD4) draaide COD4 echt niet lekker.

Nu heb ik gisteren getest en nu blijft ie lekker lopen en hapert echt heeeel af en toe nog maar. Ik heb gisteren ter probeersel dus even een tafelventilator voor de open kast gezet. Temperatuur is idle 30 graden gedaald! Na 1u COD4 is de temp nog maar 62 graden.

Maar even iets aan de koeling doen of die vlooienkaart terug brengen en omruilen voor een ander!

Verwijderd

Dat vind ik ook zo irritant aan die dingen. Neem nou zo'n 8600GTS. Cranken ze de geheugensnelheid op tot maar liefst 2000 MHz, nemen ze een 128 bits-bus. Ja, raar dat die shit dan zo heet wordt.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen met een passieve 8600GTS trouwens, na het lezen van deze verhalen over de (nota bene lager geklokte) 8600GT :D

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:56
Ik zou met wat tie-wraps er een 80mm fan op vast zetten.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:18:
Dat vind ik ook zo irritant aan die dingen. Neem nou zo'n 8600GTS. Cranken ze de geheugensnelheid op tot maar liefst 2000 MHz, nemen ze een 128 bits-bus. Ja, raar dat die shit dan zo heet wordt.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen met een passieve 8600GTS trouwens, na het lezen van deze verhalen over de (nota bene lager geklokte) 8600GT :D
Heeft niks met het geheugen te maken dat deze (8600GT silent) kaart zo heet word, mijn 8600GTS word 63 graden na het oc.

Zonder koelblokjes op de geheugen chips, alleen een briesje van de fan op lage toeren.

Afbeeldingslocatie: http://datorfixarna.com/catalog/images/EN8600GTS.jpg

750MHz core
2250MHz geheugen

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
mobo 28°c
cpu 25°c
gpu 43°c
hdd1 24°c
hdd2 27°c
hdd3 42°c

tijdens het spelen van COD4 op 1280x1024 alles max word mn gpu ietsjes warmer (50°c ongeveer)

ik heb een gigabite 8600GT silent in deze kast
Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc140/Eli3l/kast.jpg

de lampjes zijn niet egt mooi maar die kan je uit zetten of zelf een andere kleur in doen, maar die mega fan doet zn werk en dat doet ie stilletjes, voor heb ik een 120mm fan en achter een 80mm op de cpu zit amd stock cooling (AMD X2 5200+) en geen heatpipes op mn geheugen 4x1GB.

Het is een btje gammel kastje, maar hij was dan ook maar 35 euro... en als je een btje zelf kan knutselen is het een prima ding, hij is namelijk niet van aluminium maar gewoon van dat dunne plaat metaal (makkelijker te bewerken dus). Alleen nog het frontpanel zwart spuiten en de lampjes allemaal blauw en ik ben blij 8)

Hij koelt alles iig erg goed :)

Verwijderd

late reactie, maar simpel advies

airflow/airco systemen zijn gebaseerd op dichte ruimtes, dus ook dichte kast :)
alternatieven zoals open kast zijn mogelijk, mits je daar van buitenaf extra koeling/airflow op richt en er genoeg ruimte is voor afvoer van de warme lucht

Andere tips.. zet je tower niet in een (computer)kast, maar laat er genoeg ruimte omheen
zet hem niet voor het raam ivm direct zonlicht.. (ook niet in de winter) zonnetje brandt altijd wat warmer achter glas ;)
zet hem bij vk wat lager, niet onder overhangend plankje

mijn kastje met 512mb grafisch kaartje komt in totaal niet boven 39 uit :)
Pagina: 1