Toon posts:

5000 foto's in prullenmand

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
van het weekend toen ik weg was heeft mijn nieuwe imac of mijn poes per abuis al mijn 5000 foto's op de een of andere manier in de prullenmand gekieperd, nou staat echt alles dwars door elkaar,
is er een snellere manier om deze weer terug in de juiste mappen te zetten ipv door die enorme lijst heen te scrollen en steeds maar weer een paar te copy pasten?
en bestaat er ook nog zoiets als cut and past ipv alleen maar copy items zoals in xp?
tis echt een mega klus zo :(

Verwijderd

appeltje(command)+A = alles selecteren

dan sleep je alles naar de goede map..

appeltje(command) is wat voor windows de Ctrl knop is. misschien dat je dan wat verder komt

Verwijderd

Topicstarter
ja dat begrijp ik, heb je wel eens 5000 fotos in 1 map gezien in leopard niet gesorteerd, met verschillende cameras genomen de afgelopen 5 jaar??
deze waren allemaal onderverdeeld in allemaal submappen van al mijn reizen, het gekke is dat alle submappen er nog staan maar dan gewoon leeg!! begrijp echt niet wat er gebeurt is toen ik dit weekend weg was, lijkt me gek dat mijn kat dit handmatig heeft gedaan 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 17:40 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er geen restore naar de originele map?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

misschien kan je met automator iets doen?

en hoe was je mappenstructuur eerst?
(op datum? op cameratype? op soort foto's)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:37:
appeltje(command)+A = alles selecteren

dan sleep je alles naar de goede map..

appeltje(command) is wat voor windows de Ctrl knop is. misschien dat je dan wat verder komt
Maar dan staan dus alle 5000 foto's in één directory in plaats van in hun oorspronkelijke locatie :)

Ik ben bang dat je in deze het spreekwoordelijke bokje bent, omdat de Mac OS X Trashcan in principe voor zover ik weet niet bijhoudt waar bestanden vandaan komen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
en als ik dan van 1 reis bv 200 fotos allemaal geselecteerd heb, deze kan ik alleenmaar copy pasten maar staan dezelfde fotos nog steeds in de originele map, kan ik weer door die lijst van 5000, hellup

Verwijderd

Topicstarter
blijf het mega raar vinden van Leopard, ga je 2 daagjes weg, laat je je imac aan heb je zoiets als je thuiskomt

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:38:
het gekke is dat alle submappen er nog staan maar dan gewoon leeg!! begrijp echt niet wat er gebeurt is toen ik dit weekend weg was, lijkt me gek dat mijn kat dit handmatig heeft gedaan 8)7
Op zich is dit heel makkelijk voor elkaar te krijgen: Standaard heb je in Leopard in de Finder sidebar een aantal "dynamic folders" onder "Search for" staan, en één daarvan is "All Images". Als je de inhou daarvan naar de Trashcan gooit, blijft de bovenliggende mappenstructuur intact.

Misschien een domme vraag, maar Leopard... Time Machine?
en als ik dan van 1 reis bv 200 fotos allemaal geselecteerd heb, deze kan ik alleenmaar copy pasten maar staan dezelfde fotos nog steeds in de originele map, kan ik weer door die lijst van 5000
Slepen, verdwijnt het uit de TrashCan.

offtopic:
Zou je trouwens in plaats van twee keer achter elkaar te posten, de edit knop willen gebruiken?

[ Voor 21% gewijzigd door dawuss op 12-11-2007 17:45 ]

micheljansen.org

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:34
Kun je geen bestanden terugzetten zoals in windows met de prullenbak?

De wijzen komen uit het Oosten!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 06:53
Vroegah in os7 en eerder had je restore: cmd + y. Maar dat bestaat niet meer, het antwoord is dus: bereid u voor op een rsi vinger.

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:43:
[...]

Op zich is dit heel makkelijk voor elkaar te krijgen: Standaard heb je in Leopard in de Finder sidebar een aantal "dynamic folders" onder "Search for" staan, en één daarvan is "All Images". Als je de inhou daarvan naar de Trashcan gooit, blijft de bovenliggende mappenstructuur intact.

Misschien een domme vraag, maar Leopard... Time Machine?

[...]

Slepen, verdwijnt het uit de TrashCan.

offtopic:
Zou je trouwens in plaats van twee keer achter elkaar te posten, de edit knop willen gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat ga ik zo thuis even proberen, time machine had ik nog niet draaien omdat ik nog een HD erbij moest halen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je Command Z intypt wordt je laatste actie (dus het verwijderen van je bestanden) weer netjes ongedaan gemaakt, maar ik vermoed dat je daar nu wat te laat voor bent. In dat geval ben je waarschijnlijk toch wel de sjaak...

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
tja..daar was ik al bang voor dat ik de sjaak ben, tering, 5000 fotos uitzoeken, grote vraag blijft, hoe in in hemelsnaam al die fotos uit de originele mappen zijn verdwenen in the trash can, terwijl wel de mappen nog in mijn pictures staat, zeker een bug

Verwijderd

ik had laatst hetzelfde met mijn 14 geripte ome henk cd's, iets minder bestanden maar desondanks niet minder vervelend..sterke ermee hou je taai!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

BoAC

Memento mori

Als in je foto's de exif informatie nog staat kun je sorteren op datum. Dat scheelt al een heel eind.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:59:
tja..daar was ik al bang voor dat ik de sjaak ben, tering, 5000 fotos uitzoeken,
Leer er in ieder geval van en maak backups :)
grote vraag blijft, hoe in in hemelsnaam al die fotos uit de originele mappen zijn verdwenen in the trash can, terwijl wel de mappen nog in mijn pictures staat, zeker een bug
Dat heb ik je hierboven uitgelegd, je hebt het zelfs geciteerd.

micheljansen.org

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Had je niet toevallig Time Machine aanstaan? Dan kan je terugzetten naar twee dagen terug en is het probleem ook opgelost...

Verwijderd

Topicstarter
ik had een HD van 160 gig eraan gehangen waar time machine mee bezig was maar die gaf al na 2 dagen aan dat disk vol was, deze heb ik dus terug gebracht om een grotere aan te schaffen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, bestaat er niet zoiets als system restore net als in Xp?
tis nu nog een groter zooitje geworden, liet alles importeren door iphoto en opeens had ik bijna 11000 (!) fotos allemaal dubbel in mijn libary..
echt waardeloos dit

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Waarschijnlijk heeft je poes gewoon vanuit de finder op de een of andere wazige manier al je foto's eruit gemikt. Ik zou inderdaad wat hier ook al werd aangeraden, via de finder je foto's sorteren en dan gaan slepen. gooi alles in je afbeeldingen root, en begin dan te verplaatsen ofzo.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:37
Hm, maakt de nieuwe iPhoto '08 hier niet allemaal events van (via de data waarop de foto's genomen zijn?)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Door middel van events, zou het mogelijk weer een stukje sneller gaan... Dan bundelt hij op basis van een datum. Werkt wel mooi, moet ik zeggen. succes!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

StanTheMan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:10:
Hm, maakt de nieuwe iPhoto '08 hier niet allemaal events van (via de data waarop de foto's genomen zijn?)
Ja, af en toe zul je het zelf wel een beetje moeten aanpassen, maar meestal gaat dat wel goed. Of je sorteerd ze zelf op datum en deelt ze zelf in :)

OF, als je het helemaal creatief wil doen, doe je het via een automator scriptje?

[ Voor 10% gewijzigd door domi235 op 13-11-2007 13:00 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maar eens flink slepen en sorteren en de poes vertellen verweg te blijven van mijn Imac, dat automator scriptje, hoe werkt dat precies?

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Kan je de foto's niet sorteren op de datum dat ze geschoten zijn? Dus dan maak je gebruik van de Exif-info. Als je ze daarop sorteert dan moet het slepen al een stukje minder werk zijn.

NOSIG

Pagina: 1