SLI geheugen op Intel moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:59
Ik zie dat er nu speciaal SLI geheugen op de markt is. Hierin staan meerdere SPD timings opgeslagen. De Nvidia chipsets maken hier gebruik van. Kan ik dit geheugen ook op een niet nvidia maar intel X38 chipset gebruiken?
Als ik zoek op SLI vind ik enkel pagina's die gaan over 2 videokaarten.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

jopie schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:55:
Ik zie dat er nu speciaal SLI geheugen op de markt is. Hierin staan meerdere SPD timings opgeslagen. De Nvidia chipsets maken hier gebruik van. Kan ik dit geheugen ook op een niet nvidia maar intel X38 chipset gebruiken?
Als ik zoek op SLI vind ik enkel pagina's die gaan over 2 videokaarten.
Zoeken op EPP (Enhanced Performance Profiles) gaat beter denk ik. Maar het kan altijd op elk moederbord. EPP wordt dan gewoon niet gebruikt. ;)

Helaas is er de enorm ranzige naam SLI-geheugen aan gegeven. :/

[ Voor 7% gewijzigd door _the_crow_ op 12-11-2007 16:02 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat zou gewoon moet kunnen. Het moederbord herkent de extra informatie dan alleen niet, wat betekent dat je zelf waarschijnlijk wat extra instellingen moet doen om bij de optimale prestaties uit te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 12-11-2007 15:59 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Je kunt gewoon de EPP uitlezen met CPU-z en vervolgens deze handmatig instellen :)

Afbeeldingslocatie: http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/spd.png

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Waar staat SLI tegenwoordig voor, ik denk nog altijd aan Scan-Line-Interleaving vanuit het Voodoo2 tijdperk. Maar volgens mij doen de nVidia kaartjes helemaal geen scanline interleave meer als er twee kaarten worden gebruikt. Dat houdt namelijk in dat de ene kaart 'even' lijnen beschrijft en de andere de 'oneven' lijnen. Bijde videokaarten werken in een soort van Interlaced mode, waarbij de beelden samengevoegt worden tot een progressive image. Elke kaart krijgt dus 50% van het originele beeld voor zijn kiezen. Duidelijk te zien als 1 kaart vastloopt en de andere doorgaat. Dan gaan bijvoorbeeld de even lijnen door terwijl de oneven lijnen bevroren zijn.
Tegenwoordig gaat dat geloof ik totaal anders, dus de benaming zal ook wel anders zijn. Zal het zo eens even uitzoeken.

Maar die benaming slaat hoe dan ook echt kant noch wal om voor geheugenmodules te gebruiken, schandalig.

/edit

Ahha, Wiki zegt nVidia's "Scalable Link Interface". Het doelt dus met name op de fysieke verbinding die het mogelijk maakt om meerdere kaarten samen te laten werken. Nou ik heb nog nooit een Geheugenreepje gezien met deze interface :O

Is toch van de zotten om de doorsnee consument zo in de war te brengen? :|

Ik heb al geregels reacties gezien van mensen die speciaal SLI geheugen nodig denken te hebben bij hun SLI videokaarten setup, en dan vragen ze natuurlijk ook nog even een beetje extra geld voor zulk geheugen. Schandalig.

[ Voor 26% gewijzigd door BruT@LysT op 12-11-2007 17:44 ]