"Lichte" mods toegepast

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik had vandaag niks te doen en ben maar een beetje aan het kloten gegaan met mijn kassie.

Zoals de meeste mensen die hun voeding niet aan de buitenkant van hun kast hebben hangen en een topfan hebben weten dat er nogal wat lucht aangezogen word door het achterste rooster.

De oplossing:
[img]"http://www.cows.demon.nl/Casemod/karton.jpg[/img]

Simpel, maar doeltreffend.

En deze is over het laatst geopende topic waarin werd bekeken hoe het zou zijn als je alleen een fan had met een achterstukje van zijn omhuizing. Met de gedachte dat ik de luchtweerstand van mijn fanbehuizing zo kon laten verdwijning en misschien het geluid van de al zo bekende Delta fan te laten verminderen (who knows, it may work) ben ik daar ook eens mee aan de gang gegaan.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/moddedfans.jpg

Uiteindelijk is het lawaai van de Delta niet verminderd (of maar heel weinig) maar voelde ik bij beide fans wel iets meer luchtstroom, tis niet veel, maar wel wat.

Last, but not least, een voedingmodje.
Tja, de voedingfan moet ook niet teveel weerstand hebben vond ik, dus heb ik het roostertje iets "opengemaakt".

Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/voedingkap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/voeding.jpg

Ach, en het staat nog wel leuk ook :)

Verwijderd

Met een kartelschaar gedaan? :) Dat voedings geval? :)

• Goingin
Nee, gewoon een kniptang :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heeft dat geen gevolgen voor de elektromagnetische afscherming van je voeding?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Als je de afgezaagde ombouw van de ventilator nog hebt, moet je die er nog even provisorisch opzetten (draaiende ventilator in de rechterhand houden en ombouw vasthouden met je linkerhand) en luisteren: erop--eraf--erop--eraf. Ik hoor alle gefluit verdwijnen en minder motorgeluid, als de ombouw eraf is. En ik voel met de ventilator op mijn gezicht gericht zonder ombouw veel meer luchtverplaatsing.
Dus volgens mij is het afzagen van de ombouw lonend. Maar dat doe je natuurlijk niet met je nieuwe papst van 80 piek. >:)

Zorg je wel dat mensen en dieren niet de onderdelen in je voeding kunnen aanraken? Er staat >300 volt op sommige punten! Op de koeler van de hoogspanningstorren meet ik bijvoorbeeld 150 volt DC. Steek een vinger door dat gat van de voeding en je ligt op apegapen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 13 februari 2001 14:35 schreef Goingin het volgende:
Last, but not least, een voedingmodje.
Tja, de voedingfan moet ook niet teveel weerstand hebben vond ik, dus heb ik het roostertje iets "opengemaakt".
Ehm.... toch ff een klein vraagje hierover...
Ook in zo'n voeding heb je te maken met een zekere airflow... ben je niet bang dat je met deze grote gaten ineens geen juiste airflow meer hebt? Die grote koelplaten zullen nu waarschijnlijk wel minder lucht langs zich heenkrijgen.... de lucht zal toch de weg van de minste weerstand kiezen... en dus lekker via die grote gaten van je naar binnen komen ipv dat het flink langs die koelvinnen gaat.... :?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 19:58

reiker

dan jij!

Goingin, jij kan ook niet lang je kast ongemod laten he. zelfs ALS hij al gemod is moet het verder... altijd mooier, beter, goeder.... VINNIK OOK !

bij de weg, goed werk man :7

Zo gezegd, zo gedaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook m'n voeding gemod zodat ie nu fluisterstil, maar je mag 'm niet zomaar open maken zoals je hebt gedaan. Hij moet wel afgeschermd blijven, dus desnoods kun je wat metalen gaas in de gaten spannen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Goingin
Tot nu toe heb ik er geen problemen mee, en ik voel er ook meer warmte uit komen nu, dus volgens mij heeft het wel degelijk nut.

Ik vond het trouwens niet zo heel verstandig om er 1 compleet gat van te maken, nu zit er iig nog wat staal onder.

En die fan, de airflow daarvan is wel zeker verbeterd, en het gerammel wat die non-delta eerst ook had is ook weg :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 13 februari 2001 15:35 schreef augustus het volgende:
Zorg je wel dat mensen en dieren niet de onderdelen in je voeding kunnen aanraken? Er staat >300 volt op sommige punten! Op de koeler van de hoogspanningstorren meet ik bijvoorbeeld 150 volt DC. Steek een vinger door dat gat van de voeding en je ligt op apegapen.
Je kan ook gewoon zorgen dat er geen lompe huisdieren/mensen in de buurt van je pctje komen... en trouwens, als ie in je kast zit kom je er toch niet meer bij.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Xtuv
  • Laatst online: 20-05 07:40
Dan zijn deze lichte kasemods toch weer geslaagd :)
Een stukje gaas daar bij je voeding lijkt me helemaal geen slecht plan, kan je er in ieder geval niet met je vingers in komen :)

• Xtuv
Op dinsdag 13 februari 2001 20:10 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zorgen dat er geen lompe huisdieren/mensen in de buurt van je pctje komen... en trouwens, als ie in je kast zit kom je er toch niet meer bij.
Mijn kast staat op het moment gewoon open (al 2 weken) als ik een beetje raar zou doen zou ik best m'n voet of hand er tegen kunnen krijgen, zoiezo het idee al :)

Verwijderd

Zorg dan dat ie dicht kan... Heb je vaak een betere airflow

• jotheman
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

nouw al die mods van je, maakt geen fuk oit volgus mij...
Da plaatje karton voor je fan plaatsen, daar gaat heus uberhaupt al geen lucht in of oit hoor, dan moeten dur fans voor, dus dat maakt geen fuk oit...

Die fans, da tunneltje eraf, da maakt oowk geen fuk oit, of ut wordt dur slechtur op, want die zette dur heus nie voor nix op en dan zuigt ie luicht aan via de tunnel, nu van alle kante, werrukt dus voor geen metur...

En van je voeding, mjah de warmte zouw wel iets meer wegkunne, maja dan hep die fan in de voeding geen nut meer heh, gaat de warme lucht alleen maar meer bovein je kast hange....

Maarja, as jij daar je tijd meej vol wil krijge, van mij mag je....

owjah btw: jij kan echt nie me je hand mete of er meer of mindur lucht of je gate komt na en voor de mods hoor....

Ik vin ut allumaal un bietje onnozel maja |:(

I see dead pixels...

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 21:05 schreef jotheman het volgende:
Da plaatje karton voor je fan plaatsen, daar gaat heus uberhaupt al geen lucht in of oit hoor, dan moeten dur fans voor, dus dat maakt geen fuk oit...

Die fans, da tunneltje eraf, da maakt oowk geen fuk oit, of ut wordt dur slechtur op, want die zette dur heus nie voor nix op en dan zuigt ie luicht aan via de tunnel, nu van alle kante, werrukt dus voor geen metur...

En van je voeding, mjah de warmte zouw wel iets meer wegkunne, maja dan hep die fan in de voeding geen nut meer heh, gaat de warme lucht alleen maar meer bovein je kast hange....

Tuurlijk mag ie dat...

Zou je de voeding niet bovenin doen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 13 februari 2001 21:05 schreef jotheman het volgende:
Het was ook niet de bedoeling dat er lucht door ging, die moest er juist nietdoorheen|:( Lees eerst ff voor je begint te zeiken...
En als hij dat nou getest heeft en zegt dat het werkt? Weer niet goed gelezen...
Die gaten zijn er juist zodat de fan in de voeding de lucht beter kan aanzuigen. Lijkt wel of je echt niet kan lezen...
Ja je zit hier op het Case modding forum, dus ga dan niet zitten zeiken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

En modden maar weer :)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
PERSBERICHT:

13 Februari jongstleden is er een tweaker overleden aan het modden van zijn case.
De tweaker (persoon die tweakt) had het voedingsgedeelte opengereten en daardoor zijn gevaarlijke spanningen naar buiten gevloeid.
De tweaker was op slag dood, dit door ondeskundig gebruik van spullen....

Verwijderd

Ik vind juist dat dit onwijs coole mods zijn! lekker effectief. Kun je straks weer wat stillere fans gebruiken en toch cool blijven. way to go goingin!

• jotheman
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

Op dinsdag 13 februari 2001 21:16 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling dat er lucht door ging, die moest er juist nietdoorheen|:( Lees eerst ff voor je begint te zeiken...

Die lucht er NIET doorheen zeg je, en jij denkt da da oowk maar un half graadje scheelt, die fan bovein zuigt echt geen lucht van 30cm verdur aan hoor!
[..]

En als hij dat nou getest heeft en zegt dat het werkt? Weer niet goed gelezen...

Getest mun reet!, jah met zun hand jah, das pas ff betrouwbaar! |:(
[..]

Die gaten zijn er juist zodat de fan in de voeding de lucht beter kan aanzuigen. Lijkt wel of je echt niet kan lezen...

Jah, dat heeft inderdaad zin jah, lucht van BOVE de voeding aanzuige NOT!, zow ver komt die fan echt nie hoor..., de warme lucht zit btw IN de voeding, nie erlangs, daarom zit die fan er oowk in, DOH
[..]

Ja je zit hier op het Case modding forum, dus ga dan niet zitten zeiken...
Ennuh, ik wil um heus nie afzeike hoor!, serieus niet!, ik zeg gwoon dat ik het nutteloos vind, maar wat ik oowk al zei:
As hij er zijn meej door wil kome houw ik um nie tege

IMO (dat da duidelijk is)

I see dead pixels...

• Xtuv
Op dinsdag 13 februari 2001 20:51 schreef newby het volgende:
Zorg dan dat ie dicht kan... Heb je vaak een betere airflow
Ach, m'n clasic athlon word toch maar 35 graden... verwarming hier staat ook niet vaak aan vandaar :)

• Goingin
jotheman denkt dat ie patserig is met zijn typwijze :)

Dat stukje karton plaatsen heeft wel degelijk nut vriend, zo kan de fan die bovenin zit (hij zal mijn kast nog niet gezien hebben dus hieronder een plaatje) geen valse lucht aanzuigen door die roosters achterin en haalt hij zijn lucht van beneden.

Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/Casemod/HQ-08mod.jpg

En die fanmods hebben ook zin omdat ze nu geen weerstand hebben van de fanbehuizing en dus volledig lucht tot hun beschikking hebben zonder weerstand.

Btw, over die voedingmod moet ik toch wat kwijt, ik ga een andere aanpassing doen want zoals iemand al zei, de lucht gaat nu moeilijker langs de aluminium koellichamen in de voeding. Ik merk dit omdat de onderste helft van de voedingfan koude lucht naar buiten blaast en de bovenste helft warme.
Ik ga dus over de helft van het "gat" wat ik gemaakt heb aan de kant vd fan een rooster zetten die kleinere openingen heeft dan het oorspronkelijke rooster, zo creër ik aan de fankant een weerstand, zodat hij dus meer door het grote gat aan de andere kant van de voeding gaat zuigen en dus meer lucht langs de koellichamen zuigt. In theorie zou mijn voeding dan zichzelf beter moeten kunnen koelen en toch een grote doorstroom houden. Ook zit het "gat" in het voormalige rooster bijna precies boven de processor en dus zou daar de lucht beter afgevoerd moeten worden.
Ik zal dit weekend eens gaan klussen, jullie horen het wel.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
[b]Op dinsdag 13 februari 2001 14:35 Last, but not least, een voedingmodje.
Steek je vinger er is in ;)

• Goingin
|:(|:(
Pagina: 1