[XP] Hiberfil.sys verplaatsen via Hard Link. Kan dat?*

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 18:12
Hoi,

Ik zit even met het volgende: Is het mogelijk om de hibernation file "Hiberfil.sys" middels een "Hard Link" te verhuizen naar D:? Voor zover ik weet, is de lokatie van Hiberfil.sys hard-coded opgeslagen in de Ntldr.dll en niet te wijzigen. Maar ik wil hem toch op D: hebben.. :)

Met "mklink.exe" (Windows Server 2003 resource kit) is het mogelijk om onder XP symbolic links en hard links te maken. Hoe gaat XP ermee om, als ik dit doe voor Hiberfil.sys?

Ik wil dit voornamelijk doen, omdat de D-disk vele malen sneller is dan C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een hard link werkt alleen binnen 1 filesystem, dus logischerwijs kun je niet een hard link op C maken naar een bestand op D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
blaataaps schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:26:
Een hard link werkt alleen binnen 1 filesystem, dus logischerwijs kun je niet een hard link op C maken naar een bestand op D.
Is er een andere manier mogelijk? Een symbolic link misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Je kan hiberfil.sys alleen op de D: krijgen als je Windows op D: installeert. Dat bestand moet dus in de root zitten van waar Windows is geinstalleerd. Verder heb je geen andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 19:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit :)
Dan zet ik ondertussen even het OS nog in de titel zoals de bedoeling is hier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
alt-92 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:34:
Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit :)
Dan zet ik ondertussen even het OS nog in de titel zoals de bedoeling is hier.
OK, thanx! :)

Het betreft hier een opgepimpte "schoonmoeder-pc", waarin achteraf een harddisk is bijgeplaatst. De C-disk is echter nogal krap. Omdat die pc met van alles en nog wat is volgeplempt, zou het mij onnoemelijk veel tijd gaan kosten als ik de nieuwe D-disk als C zou gaan inzetten. Ik zou dan alles opnieuw moeten installeren. Schoonmama heeft digitaal fotograferen als hobby, zonder te zijn gehinderd door enige kennis van zaken op pc-gebied. Dan weet je het wel... |:(

EDIT: Kan middels linken naar D: het userprofile misschien worden verplaatst? Haar profile is door de vele email-met-foto's een slordige 3GB groot! Is het mogelijk om dit op D: te zetten middels het linken van Documents and Settings of haar userdir?

[ Voor 14% gewijzigd door poktor op 12-11-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, aap uit mouw enzo.
Andere aanpak misschien is ook wel zo handig.

Een beetje goede disk imaging tool kan ook naar een grotere snellere disk klonen.
En een grote HDD kost tegenwoordig ook niet zoveel meer, die kan je dan zelf na het imagen ook weer gebruiken desnoods.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
alt-92 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:49:
Ah, aap uit mouw enzo.
Andere aanpak misschien is ook wel zo handig.

Een beetje goede disk imaging tool kan ook naar een grotere snellere disk klonen.
En een grote HDD kost tegenwoordig ook niet zoveel meer, die kan je dan zelf na het imagen ook weer gebruiken desnoods.
Probleem is alleen dat die grote harddisk inmiddels redelijk gevuld is met, jawel, foto's...
Die zou ik dan eerst leeg moeten trekken alvorens ik C kan verhuizen. Misschien dat het verplaatsen van het profile mogelijk is? Scheelt al aanzienlijk.. :)

EDIT: lama, gevonden! Simpel, had ik moeten weten: "manage"->local users and groups->users->username->profile path... duh... : :/

[ Voor 9% gewijzigd door poktor op 12-11-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En ik neem aan dat ze hibernate wel gebruikt? Anders kun je het ook gewoon uitzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Palomar schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:57:
En ik neem aan dat ze hibernate wel gebruikt? Anders kun je het ook gewoon uitzetten ;)
Denk ik nog over na. Opstarten en afsluiten duren dan wel langer, maar inderdaad scheelt het ook veel gezeur.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Standby is ook een optie (in het bios even op S3 zetten ipv. S1). Dan is de pc ook 'uit' en start ie nog sneller op. Hij verbruikt dan nog wel wat stroom (blijft spanning op het geheugen staan), maar op een moderne pc is dat heel weinig (5watt oid). Bij Vista is dit de standaard methode om de pc 'uit' te zetten.

Alleen niet alle pc's/drivers/hardware ondersteunen standby even goed...

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 12-11-2007 16:17 ]

Pagina: 1