Lokaal port forwarden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb lokaal een Tomcat server draaien (poort 8080) en een WebLogic server (poort 7001). Nou heb ik echter een probleem: de applicatie van poort 8080 maakt gebruik van een applicatie die draait op poort 7001 maar kan deze niet vinden omdat hij zoekt naar het url op poort 8080. Ik wil dus graag dat als het url is "http://localhost:8080/voorbeeld" dat deze zoekt op "http://localhost:7001/voorbeeld".

Is dit mogelijk? Anders zou ik namenlijk of beide applicaties onder Tomcat of onder WebLogic aan de praat moeten krijgen wat behoorlijk wat tijd gaat kosten.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 09:46
Kan je in die applicatie een HTTP-proxy instellen? Misschien kan je dan met bepaalde proxy-software de boel wel re-routen.

Disclaimer : ik weet niks van Tomcat en Weblogic, maar heb dit soort re-routing functionaliteit wel eens in een proxy-programma geschreven

Whatever

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Je kan toch ook je Tomcat op 7001 laten draaien? Het lijkt er op dat die op zijn "eigen" poort zoekt, dat is dan verholpen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kun je het probleem niet beter oplossen door VMWare of Virtual Machine te gebruiken en gewoon een 2 host te creeëren? Heb je gewoon 2 servers waar je applicaties op kan draaien.

Moet wel kunnen qua performance natuurlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Herby op 12-11-2007 16:36 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Japius schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:33:
Je kan toch ook je Tomcat op 7001 laten draaien? Het lijkt er op dat die op zijn "eigen" poort zoekt, dat is dan verholpen.
Dit zou inderdaad de makkelijkste oplossing zijn maar Tomcat kan niet op een poort draaien die al in gebruik is.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 11:15
Ik snap het niet zo goed, je hebt:
tomcat @ 8080
weblogic @ 7001

je tomcat app wilt een verbinding maken met je weblogic @ 7001, maar hij probeert te connecteren op 8080.

Dus je geeft gewoon verkeerde connectie params mee in je app?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
DaRKie schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:51:
Ik snap het niet zo goed, je hebt:
tomcat @ 8080
weblogic @ 7001

je tomcat app wilt een verbinding maken met je weblogic @ 7001, maar hij probeert te connecteren op 8080.

Dus je geeft gewoon verkeerde connectie params mee in je app?
Ik wil dat tomcat een verbinding maakt met poort 7001 bij bepaalde requests.
Helaas kan ik niet de connectie params van me app wijzigen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 10:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft iig helemaal niks met portforwaren te maken. Van portforwarden spreek je wanneer er een verbinding op de ene poort moet worden doorverbonden naar een andere poort op eventueel een andere server. In dit geval weet je pas dat hij naar een andere server zou moeten nadat de verbinding al gemaakt is en de communicatie begonnen is. Je verbindt namelijk met localhost:8080 en dan wordt er een
GET /voorbeeld

gedaan.

Er zijn een aantal oplossingen:
* Zet er een apache voor die als proxy werkt
* Probeer toch de configuratie aan te passen
* Laat weblogic op 8080 draaien en tomcat op 7001
* Draai de tomcat app gewoon in weblogic

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:35:
Dit heeft iig helemaal niks met portforwaren te maken. Van portforwarden spreek je wanneer er een verbinding op de ene poort moet worden doorverbonden naar een andere poort op eventueel een andere server. In dit geval weet je pas dat hij naar een andere server zou moeten nadat de verbinding al gemaakt is en de communicatie begonnen is. Je verbindt namelijk met localhost:8080 en dan wordt er een
GET /voorbeeld
gedaan.
Bedankt voor de info!
Ik probeer er nu een Apache webserver voor te zetten en die als proxy te configureren. Dit gaat redelijk alleen krijg ik nu de volgende error message als ik de site via poort 80 probeer te benaderen:
Forbidden

You don't have permission to access /voorbeeld on this server.

Het is gelukt!! :):)
Moest nog een paar modules laden in Apache

[ Voor 4% gewijzigd door Sandermvdb op 13-11-2007 10:40 ]

Pagina: 1