Newsleecher in Leopard via VMware of Parallels ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik krijg volgende week m'n iMac en zit nog met 1 ding. Ik zal geen enkel windows programma nodig hebben, behalve Newsleecher. Ik heb erg goed rondgekeken en er is geen enkel pakket wat zo goed is als Newsleecher (daarbij heb ik er ook net een jaar bijgekocht :) )

Ik heb vanalles gelezen over VMWare Unity en Coherence in Parallels,etc., maar ik wil eigenlijk maar 2 dingen weten :

1. Is het mogelijk om Newsleecher gewoon vanuit de Dock te draaien ? Zonder dus eerst die Virtual Machine te hoeven starten en dan in Windows te hoeven klikken ?

2. Is het dan mogelijk om bestanden gewoon op te slaan zoals dit in windows gaat ? Newsleecher pakt vanuit het programma uit/repareert automatisch. Is dit gewoon mogelijk met een schijf die niet FAT/NTFS is ? (want hij pakt het dan uit naar m'n OSX schijf ??)

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is wat mijn vragen zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp !

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ik kan je wel een tip geven wat betreft een mooi alternatief: SABnzbd http://br41n.com/ Werkt perfect, stabiel, checkt zelf voor inkomende NZB's in je download map, checkt par's, downloadt eventueel nog benodigde par2's en pakt automatisch uit.

• enzoronald
Blaffeh schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:39:
Ik kan je wel een tip geven wat betreft een mooi alternatief: SABnzbd http://br41n.com/ Werkt perfect, stabiel, checkt zelf voor inkomende NZB's in je download map, checkt par's, downloadt eventueel nog benodigde par2's en pakt automatisch uit.
maar zoekt niet zo mooi als Newsleecher :) Als ik gewoon Newsleecher kan draaien, dan word ik een blij man. Mocht het echt 100% zeker zijn dat dit niet werkt, dan ga ik kijken naar je alternatief :)

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ah ok, je gebruikt voornamelijk de supersearch functie. Ja daar is nog steeds geen goed alternatief voor vind ik.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
enzoronald schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:36:
1. Is het mogelijk om Newsleecher gewoon vanuit de Dock te draaien ? Zonder dus eerst die Virtual Machine te hoeven starten en dan in Windows te hoeven klikken ?

2. Is het dan mogelijk om bestanden gewoon op te slaan zoals dit in windows gaat ? Newsleecher pakt vanuit het programma uit/repareert automatisch. Is dit gewoon mogelijk met een schijf die niet FAT/NTFS is ? (want hij pakt het dan uit naar m'n OSX schijf ??)

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is wat mijn vragen zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp !
punt 1: Iig met Parallels kan je Windows programma's aan je dock toevoegen. Zodra je er op klikt zal echter alsnog de virtual machine gestart worden (lijkt me logisch). Opzich werkt het aardig, maar je hebt dus wel een 2e OS draaien, wat niet ten goede komt aan de snelheid van je systeem.

punt 2: Je draait Newsleecher dan gewoon volledig in Windows en niet in Mac OS X, alles wat je onder Windows deed kan je nu ook doen, dus quickpar installeren, etc.

Wil je Newsleecher echt 100% binnen OS X draaien dan zou je eens kunnen nakijken of deze in combinatie met Wine werkt. Dan heb je geen Windows installatie nodig.

btw: Toen ik nog met Windows werkte had ik ook Newsleecher draaien icm supersearch. Ik draai nu echter Unison en gebruik binsearch.info als supersearch vervanger. Werkt perfect voor mij (en je hoeft Unison maar 1x aan te schaffen en niet ieder jaar te betalen voor het gebruik van supersearch).

[ Voor 10% gewijzigd door Erikdevries op 12-11-2007 14:53 ]

• enzoronald
Erikdevries schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:52:
[...]
punt 2: Je draait Newsleecher dan gewoon volledig in Windows en niet in Mac OS X, alles wat je onder Windows deed kan je nu ook doen, dus quickpar installeren, etc.
Maar sla je dan op een aparte windows partitie op ? Of kan je gewoon op de OSX schijf opslaan ? (HFS partitie)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
VMware en Parallels ondersteunen "Shares folders". Hiermee kun je in je gevirtualiseerde Windows omgeving direct op je OSX schijf bestanden opslaan of uitlzen.

Newsleecher werkt overigens goed op Wine, als ik de AppDB kan geloven: http://appdb.winehq.org/o...p?sClass=version&iId=6414

[ Voor 30% gewijzigd door kamerplant op 12-11-2007 15:12 ]

🌞🍃

Verwijderd

Blaffeh schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:39:
Ik ben ook sinds een maand overgestapt van een windows vista PC naar een iMac. Ik ben super tevreden met mijn mac en ik wil eigenlijk helemaal geen windows programma's meer draaien! Al dat gedoe. Op de PC gebruikte ik ook newsleecher in combinatie met newzbin. Op de Mac gebruik ik nu ook SABnzbd en na even wennen wil ik niet anders meer! Het is stabiel, part en unrart alles perfect in mijn download folder. Ik sleep mijn nzb bestandje in het mapje wat ik heb aangegeven binnen SABnzbd en hij begint te downloaden, perfect gewoon. Ik mis newsleecher helemaal niet, en ipv de supersearch kun je eens kijken op http://www.newzbin.com, je moet er wel voor betalen maar het kost maar iets van €0,30 per week, je kunt de site alleen goed uitproberen indien je ook betaald hebt anders klopt er niks van de zoekresultaten, succes!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Als je de blackhole in SABnzbd goed instelt hoef je zelf geen nzb's te slepen ;) Of gewoon postid in SABnzbd opgeven :)
Pagina: 1