Toon posts:

Bestanden en mappen in 1 keer downloaden van server

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis een server met bestanden erop. Deze kan ik op school ook bekijken. Nu wil ik deze bestanden downloaden en opslaan. Nu moet ik echter iedere keer kiezen: doel opslaan als. Bij ieder bestand apart. Bestaat er een manier om alle bestanden van 1 map in 1 keer op te slaan op een bepaalde locatie?
Hieronder een link naar de screenshot om de soort map te laten zien.

http://www.mediafire.com/...ckkey=a1xgvvsmzzz&thumb=4

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 14:31 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
wget -r <url>

Of natuurlijk de duizenden windows tools hiervoor. Heb je uberhaupt even gezocht hiervoor?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Je plaatje is niet te zien. Hmm... nu wel.

Download je de bestanden via internet? Hoe groot is de hoeveelheid data?

Normaal gesproken kun je gewoon een map selecteren, rechtsklikken en kiezen voor Opslaan Als, dan gaat de volledige inhoud mee. Met control-a selecteer je alles....

Oh... een webserver. Gebruik liever het FTP-protocol.

[ Voor 11% gewijzigd door pinockio op 12-11-2007 14:33 . Reden: plaatje ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga naar de pagina toe door het ip adres van de server in te voeren en mijn wachtwoord erbij. Dan kom ik op de homepage en kan daar de verschillende mappen en afbeeldingen openen.
Hoeveelheid data is misschien in totaal net 1 GB. Als ik op de map met rechtsklik kan ik kiezen doel opslaan als, maar dan slaat hij alleen html bestandje op en niet de complete inhoud van de map. Met control a selecteer ik wel alles op pagina, maar als ik dan rechtermuisklik doe, dan pakt hij weer maar 1 bestandje.

FTP server is handiger ja, dan kan ik alles gelijk overzetten. Maar de beheerder wil het niet veranderen, hij vind het zo goed gaan. Ik heb alleen sommige mappen daarvan nodig en dan moet ik dus alle bestanden los opslaan en dat is niet handig.

De screenshot moet het nu weer doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 14:38 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een webserver is dan ook niet bedoeld voor file-transport. En dat je moet kiezen voor 'Doel opslaan als' is een feature van je browser, bij klikken op een link in een browser wil je namelijk dat deze het bestand opent en niet download.

De oplossing is inderdaad dit via FTP te doen, en niet met een webserver en een browser.

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt als ik er op klik worden de bestanden gewoon geopend. Maar ik wil ze downloaden, omdat het wel handige plaatjes en samenvattingen zijn die ik dan ook op een pc zonder internet kan bekijken.

Je kan het via FTP doen, maar de beheerder wil niet dat ik ook allerlei dingen ga wijzigen en eraf kan halen.

Kan niemand een voorbeeld noemen van een programmatje wat ik kan installeren en wat ik dan de url geef en dat dat programmatje dan alle bestanden automatisch download?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dan is het in jouwn geval makkelijker om eerst de bestanden in een .zip of .rar te zetten, die kan je dan in één keer openen. Heb je overigens geen ftp toegang tot die server? Dat zou een nog mooiere oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan ze een voor 1 in een zip zetten en dan deze zip kopieren naar andere pc, maar dan moet ik ze nog steeds een voor 1 downloaden.
Ik heb geen ftp toegang nee, helaas.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 07:50
Je kan het via FTP doen, maar de beheerder wil niet dat ik ook allerlei dingen ga wijzigen en eraf kan halen.
Met een read-only FTP-account zijn jullie dus allebei tevreden.

Verwijderd

Topicstarter
ja, klopt, thuis wel. Maar op school heb ik geen ftp-server en ik kan wel zon programma via mijn usb laten werken, maar dat werkt niet altijd.

Is er echt geen makkelijk trucje of programma voor?

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Je kan altijd een website ripper gebruiken natuurlijk. Zolang je voor je eigen site gebruikt... :)

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 11:56
Misschien iets als HFS (http file server), daarmee kan je via je browser archives downloaden van een hele dir.

http://www.rejetto.com/hfs/

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:31
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:52:
Ja, ik kan ze een voor 1 in een zip zetten en dan deze zip kopieren naar andere pc, maar dan moet ik ze nog steeds een voor 1 downloaden.
Ik heb geen ftp toegang nee, helaas.
Wat er wordt bedoelt denk ik is dat je alles in 1 .zip zet en vervolgens alleen dat ene zipje download.

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 11:56
zie HFS daarmee kan je een folder als rar bestand downloaden

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:31
corl schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:36:
zie HFS daarmee kan je een folder als rar bestand downloaden
Of je maakt een zipje waar je alles in 1 keer inzet ;)
Pagina: 1