[Excel] Vastloper bij selecteren colom

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb de taak gekregen een Excel file van een ander op te ruimen... staat teveel troep, links, "rare dingen" in.
Meeste probleempjes er al uit weten te werken, nu nog het volgende:
Zodra ik een kolom selecteer loop de excel file vast, consumeert hij 100% cpu, en moet ik minuutje of 10 wachten en kan ik verder werken. En als ik perongeluk weer een kolom selecteer om iets in te voegen oid dan weer 10 min pauze...

Iemand bekend met dit fenomeen? hoe kan ik deze "feature" verwijderen?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
er staan waarschijnlijk veel formules in.
Je kan onder extra=>opties tabblad: berekenen
bij 'berekening' handmatig selecteren.

Nu kun je de boel opruimen, en als je denkt dat ie schoon genoeg is druk je op f9 om handmatig te berekenen.

Als je alleen de gegevens nodig hebt zal ik, als ik jou was, alles kopieren en met plakken speciaal (alleen waarden) de gegevens in een nieuw exceldocument plakken.

...less is more

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
idd veel formules.. helaas blijft hij vast lopen als ik berekeningen op manueel zet.

Lijkt wel of hij alle 65k rijen naloopt zodra ik een kolom toevoeg... zwaar irritant!

Verwijderd

misschien eens alle werkbladen samen naar een nieuwe werkmap kopiëren.
kijk ook eens naar rebuild your workbook op de mr. excel forums.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
wat ik ook steeds vreemder begin te vinden is de vraag die ik krijg bij het opstarten van het bestand.

Hij vraagt of ik macro's wil gebruiken (die ik niet terugvind, al had ik dat wel verwacht) en hij zegt dat de workbook linkt naar andere data sources.. en de vraag of ik wil updaten. (ik vind helemaal geen velden die gelinkt zijn naar externe data sources.. kan ik ergens een harde knip maken?)