Wij gebruiker hier een applicatie die via Softgrid aangeboden wordt. Nu wordt er regelmatig een koppeling gemaakt naar Word (dit is lokaal op het systeem geinstalleerd).Helaas is dit vrij traag. Als ik een PRE-Launch script maakt waarbij WinWord gestart wordt gaat het wel goed en snel alleen draait Word ook als 2e applicatie appart. Nou zou ik willen weten of er mogelijkheid is dat het WinWord process gestart wordt zonder dat je dit ook echt ziet gebeuren?
Verwijderd
je kan het bvb. via vbs lokaal onzichtbaar opstarten met de createobject opdracht. wel opletten met de (in)stabiliteit van deze oplossing, de gebruiker kan bv. een document via de verkenner openen die de opgestarte wordsessie opent, na afsluiten door de gebruiker loopt er geen wordproces meer.
Wat is "vrij traag"? Wordt de lokale applicatie winword.exe langzamer opgestart dan normaal, indien er een request van je sequence plaatsvindt? Maakt de sequence gebruik van geheel winword of alleen bepaalde DLL's om iets te kunnen weergeven; in dit geval zou je erover na kunnen denken om de DLL's mee te nemen in de sequence. Wat zeggen applicaties als procmon over de koppeling tussen je sequence en winword; is er te zien wat er langzaam gaat of er misschien errors optreden?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wat er gebeurt is dat tijdens de sequence requests gemaak worden naar Word. Hierbij start Word op. Nu heeft Word de eigenschap om de 1e keer wat langer te laden wat hij helaas niet onthoud bij de Sequence want de 2e keer duurt het net zo lang. Als ik WinWord ernaast laat draaien via een PRE-Launch gaat dit wel goed. Ik ben nog aan het kijken wat er precies als process gebeurt maar tot op heden kom ik helaas niet veel verder
Mmmm... Je zou kunnen overwegen om de sequence uit te breiden met een installatie van Office zodat de aanspraak naar Winword niet naar de host gaat maar gewoon in de sequence zelf blijft. Door het preloaden van deze grotere sequence (bijvoorbeeld elke nacht om 04:00) hoeft men dan geen grotere sequence over het netwerk te trekken maar kan het worden opgestart direct vanaf de server waar men aangelogd is.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dit is het verleden al geprobeert maar het probleem hierbij is dat Office in de sequence helaas nog trager is. Het PRE-Loaden gebeurt al in de nacht maar we gebruiken hier Terminal Servers dus dat is niet echt het probleem. Is er dan echt geen mogelijkheid om WinWord op de achtergrond te laten draaien?MAX3400 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:38:
Mmmm... Je zou kunnen overwegen om de sequence uit te breiden met een installatie van Office zodat de aanspraak naar Winword niet naar de host gaat maar gewoon in de sequence zelf blijft. Door het preloaden van deze grotere sequence (bijvoorbeeld elke nacht om 04:00) hoeft men dan geen grotere sequence over het netwerk te trekken maar kan het worden opgestart direct vanaf de server waar men aangelogd is.
Pagina: 1