Voordelen HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 08:01
Ik heb het forum door gelezen maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Als je een Home theater reciever,beamer en speler koopt waarom zou je dan een PC aansluiten?
wat zijn de voordelen. Ik dacht dat een HTPC de volledige besturing van beeld en geluid via een geluidskaart en videokaart uiteraard verzorgt, maar vele plaatsen toch nog een surroundreciever na de pc.
grts andre

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
andreZH schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:59:
Ik heb het forum door gelezen maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Als je een Home theater reciever,beamer en speler koopt waarom zou je dan een PC aansluiten?
wat zijn de voordelen. Ik dacht dat een HTPC de volledige besturing van beeld en geluid via een geluidskaart en videokaart uiteraard verzorgt, maar vele plaatsen toch nog een surroundreciever na de pc.
grts andre
Nou bijvoorbeeld omdat een PC heel wat flexibeler is dan een 'gewone' (DVD?) speler. Hij kan veel meer formaten afspelen.
Je kunt op/met je PC ook gamen evt.
Internetten.....
evt. TV kijken/opnemen
Etc.......

Kortom: flexibeler, ook ivm toekomstige formaten/ontwikkelingen etc.En ja je zult in beginsel altijd nog een losse receiver of actieve boxenset nodig hebben.

Of je moet deze HTPC nemen, daar zit wel al een versterker in..........

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 23:21

Yor

Yor1313#2571

Misschien offtopic, maar welke idioot gaat 10 ruggen neertellen voor een htpc?

http://yor.minitroopers.com

• kaajee
Yor_13 schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:53:
Misschien offtopic, maar welke idioot gaat 10 ruggen neertellen voor een htpc?
Ik weet het niet, wellicht TS: andreZH, ik niet in ieder geval.......... :9

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, je hebt ook idioten die de duurste grafische kaarten in SLI opstelling neerzetten of die door hun favoriet gebrande geluidskaarten kopen. :+

Maar om op de vraag van de TS terug te komen:

Voordeel van een PC is dat je veel flexibeler bent. Voor nieuwe(re) codecs ben je niet afhankelijk van firmware oid, amar die kun je gewoon installeren (mijn Kiss speler speelt lang niet alles). Je kunt het netwerk gebruiken, je kunt zelfs rechtstreeks van internet spelen (handig met (rtl)uitzendinggemist)

Je zult verder sowieso een receiver moeten hebben, of minimaal alleen de versterker. Rechtstreeks luidsprekers op de pc aansluiten gaat niet lukken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kaajee
Ja, jij Janoz, zegt dan wel exact hetzelfde als ik, maar verwoordt het inderdaad een stuk beter...... _/-\o_ :?

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 08:01
Is de +- 1000 euro extra gerechtvaardigd dan, zeker als je bv digitale tv settop box hebt met een geintegreerde hdd, een Wii of een Xbox zal je ook wel op de beamer cq versterker aan kunnen sluiten bovendien kun je op een blueray speler meerdere formaten afspelen.
Dus eigenlijk moet je wel op kwaliteit beknibbellen om een extra PC aanteschaffen die ook nog eens het energie verbruik verhoogt van de gehele installatie.
Pagina: 1