Toon posts:

bestanden delen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop (vista) draadloos en een desktop (xp pro) ethernet via een Netgear KWGR614
lopen. Nu probeer ik bestanden(schijf) te delen, heb al het volgende gedaan;
op de desktop de netwerk wizard gedraaid, met een netwerkdiskette netdiag, ook op de laptop
opgestart en een workgroup aangemaakt (op beide met dezelfde naam).
Op de desktop een schijf op delen gezet.
Verder zie ik bij de netwerk connecties niet de workgroup en krijg ik ook nergens de gedeelde
schijf zichtbaar. Hoe krijg ik dit werkend..?

Verwijderd

Heb je misschien een firewall aanstaan die de boel blokkeert?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 23:40
Ik weet dat je bijvoorbeeld de my documents op de standaard lokatie van XP wel delen aan kan zetten, maar daar kun je ook nooit op komen van buitenaf.

Kun je andere folders of bestanden als de schijf die je bedoeld, wel delen?
Kunnen de pc's elkaar pingen?
Zitten de computers in hetzelfde subnet?

[ Voor 34% gewijzigd door R.E. op 12-11-2007 12:46 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Het pingen lukt wel, in eerste instantie niet want de firewall op de desktop hield het tegen, die heb ik uitgeschakeld en de firewall van windows aangeschakeld, daaarne kon ik wel pingen
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:41:

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:41:
Het pingen lukt wel, in eerste instantie niet want de firewall op de desktop hield het tegen, die heb ik uitgeschakeld en de firewall van windows aangeschakeld, daaarne kon ik wel pingen

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:44:
Ik weet dat je bijvoorbeeld de my documents op de standaard lokatie van XP wel delen aan kan zetten, maar daar kun je ook nooit op komen van buitenaf.

Kun je andere folders of bestanden als de schijf die je bedoeld, wel delen?
Kunnen de pc's elkaar pingen?
Zitten de computers in hetzelfde subnet?
subnet is hetzelfde , als ik bijvb in de explorer het ip adress van de laptop intoets (of andersom)
krijg ik geen verbinding, hoe of waar kan ik zien of ik de bestanden kan delen?

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
Verder zie ik bij de netwerk connecties niet de workgroup en krijg ik ook nergens de gedeelde
schijf zichtbaar. Hoe krijg ik dit werkend
type dit gewoon in bij start --> run "\\naamcomputer" of "\\ipcomputer" waar ip computer de computer is die de map gedeeld heeft staan.

bijvoorbeeld \\192.168.1.2

dat bij netwerk connecties enzo werkt niet altijd even lekker, en soms zelfs met naam niet echt maar met het ip address zou het altijd moeten werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Countess op 13-11-2007 08:30 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:10
och wat heb ik dit probleem ook vaak meegemaakt. Soms werkt bij mij nog een keer die wizzard door lopen of ik gebruik \\ipadres\networkshare wat dan weer wel werkt hier. Ik hou dit topic ff in de gaten

hmz...

• R.E.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:27:
[...]

subnet is hetzelfde , als ik bijvb in de explorer het ip adress van de laptop intoets (of andersom)
krijg ik geen verbinding, hoe of waar kan ik zien of ik de bestanden kan delen?
Mijn ervaring is dat je geen toegang krijgt met het delen van welke map dan ook in de documents en settings map van Windows XP. Als ik een map deel van een andere partitie, is de verbinding geen probleem meer...

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op beide pc's 1 partitie delen, geen map maar gehele partitie, dus op de laptop bijvb. de d 'schijf' en op de desktop de f 'schijf'.

Verwijderd

heb je bestanden delen uberhoupt aan staan in xp?

• R.E.
Heb je op beide pcs de netwerk wizard gedraaid?

[ Voor 9% gewijzigd door R.E. op 13-11-2007 11:50 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de desktop(xp pro) de netwerk wizard gedraaid, en een netdiag.exe bestandje aangemaakt,
dit vervolgens op de laptop opgestart ( vista)...
nu heb ik op de desktop een partitie 'schijf' op delen share proberen te zetten, maar krijg de volgende
error: The server service in not started. The shared resource was not created at this time....?
Nu denk ik dat dit te maken heeft met de service workstation, heb gekeken in overzicht services,
maar kom deze service niet tegen, ook al gegoogeld maar komer niet uit , hoe deze service te acitveren of te installeren.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Als je nou even gezocht had dan zag je dat er verschillende draadjes hierover lopen op GOT.
Mijn advies installeer hamachi :)

Verwijderd

Topicstarter
www.hamachi.nl/ :9
Security schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:09:
Als je nou even gezocht had dan zag je dat er verschillende draadjes hierover lopen op GOT.
Mijn advies installeer hamachi :)
Ik moet je zeggen , heb nog niet de link kunnen leggen tussen het delen van bestanden in een lokaal
netwerk en de workstation services met hamachi, nog nooit van gehoord....
maar wat ik erover lees ;Hamachi
De huidige generatie kabel/adsl-modems doet meestal ook dienst als router. Het voordeel daarvan is dat u ze kunt gebruiken om snel een lokaal netwerk op te zetten. Nadeel is dat het leggen van een verbinding met een computer buiten uw eigen netwerk en achter een andere router lastiger is. Hamachi lost dat probleem op.
Met Hamachi maakt u snel en gemakkelijk een netwerkverbinding met een of meer willekeurige andere computers. Dat kan omdat Hamachi gebruikmaakt van dezelfde principes als p2p-programma?s zoals Kazaa. Een centrale server geeft u een nieuw netwerk-adres op een virtuele netwerkkaart. Na deze eenmalige verbinding met de centrale server hebt u er geen contact meer mee. Voor het netwerk dat u vervolgens opzet kunt u iedereen die u maar wilt uitnodigen.
Het virtuele netwerk is niet te onderscheiden van een gewoon lokaal netwerk. Dat betekent dat u bestanden kunt uitwisselen, met z?n allen kunt gamen of elkaar kunt helpen bij problemen door de computer van een ander over te nemen via een remote desktop (aanvullende gratis software zoals UltraVNC is hiervoor nuttig). Uiteraard moet u het netwerk dat u opzet met een goed wachtwoord beveiligen.
zou dit een oplossing kunnen zijn, ben zelf niet echt ervaren in de wereld van netwerken maar als dit voor de niet ervaren gebruiker te doen is , ga ik me er even in verdiepen..
Ik hoop dat dit de oplossing is, maar wil het toch eerst werkend krijgen zoals het zou moeten,
dus hoe kijg ik de server Service weer geintalleerd.... en de rest?
www.hamachi.nl/ :9

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

geloof me ideaal ! Laat je nog wat weten ? :)

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:42
Hamachi is toch een slechte oplossing voor iets wat gewoon werkend te krijgen moet zijn? :S
Zou zelf eerst nog verder uitzoeken wat er aan de hand is alvorens 3rd party programma's te installeren.

Kan je checken of je de "Client voor Netwerken" geinstalleerd hebt staan bij je netwerkeigenschappen?

Verwijderd

Topicstarter
Security schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:46:
geloof me ideaal ! Laat je nog wat weten ? :)
ja ik kom er zeker op terug _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Boel-Shit schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:10:
Hamachi is toch een slechte oplossing voor iets wat gewoon werkend te krijgen moet zijn? :S
Zou zelf eerst nog verder uitzoeken wat er aan de hand is alvorens 3rd party programma's te installeren.

Kan je checken of je de "Client voor Netwerken" geinstalleerd hebt staan bij je netwerkeigenschappen?
Volgens mij wel, ik ga dit checken.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik had het probleem ook. Alleen mijn systemen draaien op WIN XP.
Wat ik heb gedaan is het volgende:

Beide onder hetzelfde werkgroep gezet (heb je inmiddels ook al gedaan)
"Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken" aangevinkt

En ik had eerst de volgende optie aan:

Onder > Mapopties > Weergave > "Eenvoudig delen van bestanden gebruikern (aanbevolen)" UITgevinkt > en toen heb ik de D-schijf gedeeld > nieuwe share aangemaakt > machtigingen voor iedereen toegekend (op lezen) > maar onder beveiliging tabblad van PC1, schijf D stonden de rechten als volgt:

PC1\administrators full rights
Systeem full rights
PC1\mijn gebruikersaccount full rights

En toen kon ik van PC2 niet de gesharde schijf benaderen. (kon wel benaderen maar dan kreeg ik een inloscherm, en kon bijvoorbeeld met PC1\administrator inloggen maar dat was niet de bedoeling)

Wat ik toen had gedaan is de optie "Eenvoudig delen van bestanden gebruikern (aanbevolen)" AANgevinkt en de map opnieuw geshared. Toen de optie " Eenvoudig delen van bestanden gebruikern (aanbevolen)" UITgevinkt en toen stond onder beveiliging tabblad:

PC1\administrators full rights
Systeem full rights
PC1\mijn gebruikersaccount full rights
Iedereen lezen
PC1\Gebruikers lezen en uitvoeren

En toen kon ik wel de gesharde map benaderen.

Hoop dat het je lukt. Laat het even weten op de topic :-)

P.S. je zou denken waarom heb je niet gelijk Iedereen ook toegevoegd, maar ik had het verwijderd en bij het zoeken naar "groepen" kon die hem niet vinden, gek genoeg. Maar de oplossing bleek dus als hierboven beschreven.)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
BMW_3:
helaas dit heeft niet geholpen

Verwijderd

Topicstarter
het probleem blijft dat bij toekennen delen van bestand of schijf de melding komt:
" the server service is not started" error 2114
nu ga ik dit eerst even proberen:
You receive a "The server service is not started" error message when you try to add a user to a group in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd, maar herstellen van de server services ("File & Print Sharing".) niet gelukt, heb xp opnieuw geintstalleerd,
Netwerk wizard gedraaid schijf op delen gezet , firewall ingesteld en alles werkt!
Pagina: 1