[2000/Apache] Apache starten onder useraccount*

Pagina: 1
Acties:

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 14:43
Ik draai hier een Windows 2000 server met daarop Apache 2.

Nu heb ik een Alias aangemaakt naar H:/Map/Submap/...heeft altijd prima gewerkt dmv http://192.168.1.15/alias/...

Maar nu, nu heb ik op de H:\ schijf de permissies ingesteld dat alleen Roy, Ronny en Robert erin kunnen komen en heb Everyone dus verwijderd....en dati s het probleem, nu kan apache2 niet meer starten omdat hij niet bij H:/ kan komen.

Is er een mogelijkheid zodat apache start met een bepaalde username zodat ik hem permissies kan geven tot H:/ ?

Apache2 draait nu als service namelijk en ik zou bij god niet weten hoe ik dat moet doen 8)7

(het gaat om een dev machine en geen productie machine)

[edit]

mmm, titel beetje vergeten :P

[ Voor 3% gewijzigd door WoBBeL op 12-11-2007 12:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal ondernomen? De credentials van een service aanpassen kan gewoon via de gui van services.msc.
Waar heb je gezocht, en wat heb je allemaal al gevonden? Ik maak de titel nog even af.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Elke service binnen Windows draait altijd onder een bepaalde user - als het geen expliciete user is, dan is het wel de user 'SYSTEM'.

Aangezien je zegt geen user op gegeven te hebben, is het toevoegen van de "SYSTEM" user aan die map voldoende.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 14:43
Àah fijn, Systems werkt idd. En nu weet ik ook dat ik die service een user kan toewijzen.

Nooit gehad op school (maarja, wat verwacht je van MBO ICT :') )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xost schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:14:
Nooit gehad op school (maarja, wat verwacht je van MBO ICT :') )
offtopic:
Dat zijn zaken die je ook zelf kan opzoeken als je je een beetje interesseert in waar je mee bezig bent, daar heb je je school niet perse voor nodig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device