Toon posts:

[XP] Deze Computer Icoon weergeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via een register waarde(of iets anders wat je via een vbscriptje kan wijzigen), de
"Deze Computer" "Mijn Documenten" en "internet Explorer" icoontjes weergeven op het bureaublad.
Iemand een idee hoe?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dat is toch normaal zo?
Geef eens aan wat er nu mis is en wat je gezocht&gevonden hebt tot nu toe.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Als je die snelkoppelingen in de map c:\documents and Settings\all users\bureaublad zet, komen ze bij elke gebruiker steeds standaard op het bureaublad

Verwijderd

start->deze computer->rechtsklik->op het bureaublad tonen
klaar!!

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ff vergeten mijn doel duidelijk over te brengen.
Mijn doel is om na een verse installatie van mijn windows image via een script de current user een aantal instellingen te geven.
De Deze computer icoontjes en dergelijken worden per gebruiker geregeld.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:29

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Start -> Ga boven het icoon van Deze Computer hangen -> rechtermuisklik -> weergeven op desktop.

Herhaal dit voor de dingen die je erop wilt hebben.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:42

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nou je kan ook gewoon rechterklik op taakbalk, eigenschappen, menu start en dan klassiek menu start kiezen. Klaar.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Dit kan je doen met Nlite. je hoeft niet een script te schrijven, maar in nLite kun je aangeven dat deze tweak in de installcd gedaan moet worden. Brand nieuwe nlite cd en voila!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:32:
Ik wil via een register waarde(of iets anders wat je via een vbscriptje kan wijzigen), de
"Deze Computer" "Mijn Documenten" en "internet Explorer" icoontjes weergeven op het bureaublad.
Iemand een idee hoe?
Door te kijken wat er verandert als je het XP Thema verandert, of je startmenu in Classic mode zet?

We zijn hier geen afhaalservice voor registry keys, maar verwachten wel enige eigen inzet.
Dat komt in dit topic echter totaal niet naar voren, je geeft ook niet aan waar je zelf al naar gezocht hebt en de posts die hier gedaan zijn had je zelf ook met Google al kunnen vinden.

Daarom sluit ik dit topic ook.

Je mag een nieuwe poging doen, maar dan zien we wel graag wat meer terug van wat er in de Windows Clients - Policy staat vermeld als vereisten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.