Toon posts:

Bluetooth niet beschikbaar na sleepmode*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer mijn macbook 1,8 ghz in sleepmode gaat, is de kans erg groot dat daarna mijn bluetooth neit beschikbaar is...

nu gebruikte ik dit destijds niet veel, maar zie nu ook dta het in leopard gebeurd, dus aan de software lag het dus denk ik niet..

is dit iets wat ik hetbeste voor kan leggen in de mac store? of hebben jullie nog idee-tjes?

bvd,

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb dit probleem ook... Denk dat dit een software bug is in leopard! In Tiger had ik er nooit last van. Denk dat ik dit wat beter ga onderzoeken op welke momenten dit voorkomt, want het gebeurt niet elke keer.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook, heb ook al een bugreport bij Apple ingediend. Bij mij overigens op een iBook 12" 1.2GHz onder 10.4.10. Veel mensen linken het aan Leopard/Tiger vanaf 10.4.10, dus het lijkt softwarematig. Het lijkt bij alle typen Macs voor te komen, zowel intel als powerpc.
Zijn ook discussies over op discussions.apple.com, en bij deze post. Op dit moment werkt mijn Bluetooth weer, maar ik heb een viertal dagen niet normaal kunnen werken.

Kun je kijken m.b.v. Console wat er in System.log verschijnt op het moment dat Bluetooth niet langer beschikbaar is? Bij mij gaat het nl. vaak gepaard met een USB error.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
bij mij nadat hij uit sleep is, dan heb je dat bluetooth icoontje met een soort krabbel erdoorheen, als je erdan op klikt staat er:"bluetooth niet beschikbaar"

ik ga hierover ook contact opnemen met apple

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb op mijn Macbook 1,83 hier geen last van ism mijn Mighty Mouse. 'T is dus niet dat alle Leopard machines last hebben van deze fout.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
nee, daar ging het ook niet om, de vraag is straks wel, wat maakt het verschil tussen de 1 en de ander...

het was bij mij direct na de eerste leopard install...

dus op een leeg systeem doet iets al iets wat dit veroorzaakt..

zou het niet gewoon een ver****kt draadje binnenin kunnen zijn? ikwil hem liever niet open schroeven namelijk

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Don't, het is een softwareprobleem (althans...). Daarom zei ik al: kijk eens even in de Console in System.log, zet filter op Bluetooth (het zoekvenstertje) en kijk of er meldingen zijn. Misschien is er een consistentie te ontdekken.

En wachten op een software update die het gaat fixen... Het zappen van je PRAM/NVRAM kan helpen, heb ook gezien dat het verwijderen van de bluetooth preferences kan helpen. Maar beloven doe ik niks :)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
alsnog wel aan apple melden dan? of zal i kdit gewoon laten gaan..?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
heb het de laatste dagen niet meer! het moet iets met de software zijn. Zal zoals tonyisgaaf al aangeeft ff de system.log door!
Pagina: 1