Hallo,
Ik heb een windows 2003 server die onlangs verhuist is.
omdat we een nieuwe adsl verbinding hebben heb ik alle ipadressen moeten aanpassen.
ip van de server is 192.168.1.5
de gateway 192.168.1.254(de router dus)
en dan de dns ook 192.168.1.5
Op de server draait geen dhcp dit word gedaan door de router die aangesloten zit op een switch en op de switch zitten alle pc's en ook de server.
Om de zoveel tijd kunnen alle client pc's niet meer op het internet.
ze kunnen echter wel pingen naar de dns van xs4all 194.109.6.66
dus er is wel verbinding met het internet alleen er zit dus iets fout in de DNS.
Bij de forward lookup zone heb ik staan 192.168.1.5(IP van de server)
en ook de dns van xs4all 194.109.6.66
En bij de reverse lookup zone heb ik ook het ip van de server staan 192.168.1.5
De dns event viewer geeft geen errors
en als iedereen van internet afligt kan de server er nog wel gewoon op
hoop dat jullie me beetje op weg kunne helpen
Pingen naar www.google.nl doet ie niet maar naar het ip 66.249.93.104 wel dus moet wel iets met de dns zijn
Bij mijn forward zone heb ik de volgende mapjes niet staan:
_msdcs
_sites
_tcp
_udp
Dit is altijd al zo geweest als ik een nieuwe zone maak komen ze er ook niet bij testaan heb je deze perse nodig? of moet het zo ook gewoon lukken
oke systeem is al denk 2jaar ofzo in gebruik dus ik zit er toch aan tedenken om de dns teverwijderen en opnieuw teinstalleren kan dit zonder dat dat enige concequenties heeft voor de rest van het systeem, voor de AD bijvoorbeeld?
gebruikers kunnen weer op internet omdat ik ze DNS in heb laten stellen van xs4all maar dit is natuurlijk niet de correcte manier
Ik heb een windows 2003 server die onlangs verhuist is.
omdat we een nieuwe adsl verbinding hebben heb ik alle ipadressen moeten aanpassen.
ip van de server is 192.168.1.5
de gateway 192.168.1.254(de router dus)
en dan de dns ook 192.168.1.5
Op de server draait geen dhcp dit word gedaan door de router die aangesloten zit op een switch en op de switch zitten alle pc's en ook de server.
Om de zoveel tijd kunnen alle client pc's niet meer op het internet.
ze kunnen echter wel pingen naar de dns van xs4all 194.109.6.66
dus er is wel verbinding met het internet alleen er zit dus iets fout in de DNS.
Bij de forward lookup zone heb ik staan 192.168.1.5(IP van de server)
en ook de dns van xs4all 194.109.6.66
En bij de reverse lookup zone heb ik ook het ip van de server staan 192.168.1.5
De dns event viewer geeft geen errors
en als iedereen van internet afligt kan de server er nog wel gewoon op
hoop dat jullie me beetje op weg kunne helpen
Pingen naar www.google.nl doet ie niet maar naar het ip 66.249.93.104 wel dus moet wel iets met de dns zijn
Bij mijn forward zone heb ik de volgende mapjes niet staan:
_msdcs
_sites
_tcp
_udp
Dit is altijd al zo geweest als ik een nieuwe zone maak komen ze er ook niet bij testaan heb je deze perse nodig? of moet het zo ook gewoon lukken
oke systeem is al denk 2jaar ofzo in gebruik dus ik zit er toch aan tedenken om de dns teverwijderen en opnieuw teinstalleren kan dit zonder dat dat enige concequenties heeft voor de rest van het systeem, voor de AD bijvoorbeeld?
gebruikers kunnen weer op internet omdat ik ze DNS in heb laten stellen van xs4all maar dit is natuurlijk niet de correcte manier
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 13:46 ]