Toon posts:

Afstandbediening voor PC

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn computer aansluiten (hdmi) aan mijn net bestelde plasma (TH-42PY700) maar ik wil dan eigenlijk wel een simpele afstandbediening voor mijn computer zodat ik eenvoudig vanaf de computer HD video bestanden kan starten,stoppen en pauzeren zonder naar mijn computer te hoeven lopen. Het gaat nu over het algemeen over gedownloade content of van een dvd maar misschien in de toekomst content vanaf een hd-dvd of blu ray drive

De computer staat in een andere ruimte op 6-7 meter afstand maar wel in het zicht vanaf de plek waar ik normaal voor de TV zit.
Ik zie een aantal mogelijkheden voor simple afstandbedieningen:
Conceptronic Multimedia remote CMMRC
Sweex wirless multimedia remote control
Trust Multimedia Remote Control NB-5100p
Alternatief is een MCE afstandbediening want ik heb Vista Home premium waar wel MCE bijzit

Heeft iemand ervaring /adviezen voor het selecteren van een dergelijke afstand bediening werkend onder Vista ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je kan ook bijken naar blue tooth toetsenborden en muizen. Is nog handiger.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 14:58

KingCrash

Angry Rabbit

disjfa schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:18:
Ik heb gekozen voor een bluetooth mouse. Gaat prima, zelfs op een meter of 10.

Angry Rabbit

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:18:
ah, ja daar had ik nog niet aan gedacht.
is misschien ook handig maar ik heb niet een ideal vlak om een muis op te leggen.

Verwijderd

Heeft het niet nog grotere voordeel als je op de PC een soort HTPC omgeving neerzet welke via IR kan worden bestuurd? Zo heb ik het gedaan.

Ik bestuur als mijn audio/video/HTPC equipment door middel van een Logitech Harmony Remote. Werk echt ideaal en je hebt dan niet 'computer feeling' in je huiskamer. Onderhouds werkzaamheden op je HTPC (waaronder e.g. nieuw gedownloade films toevoegen) kan je dan via je gewone PC doen dmv remote desktop.

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 13:16
Wat me niet helemaal duidelijk wordt bij die Harmony (ook op de Logitech site niet) is of er al een IR receiver bij zit of dat je die nog appart moet aanschaffen voor de HTPC?

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-10-2025

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nog een oplossing is de Silverstone MFP51. Is een frontpanel, met scherm en afstandsbedining.
Thermaltake heeft vergelijkbare dingen.

Lees er maar eens een paar reviews van.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
xs4me schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:19:
Wat me niet helemaal duidelijk wordt bij die Harmony (ook op de Logitech site niet) is of er al een IR receiver bij zit of dat je die nog appart moet aanschaffen voor de HTPC?
nee, er zit geen IR ontvanger bij. De harmony is in eerste instantie bedoel alles aan te sturen behalve je pc. Ik heb zelf een 555. De oplossing die ik nu gebruik is het programma Girder (om ir signalen om te zetten in commando's) en een seriele ir-ontvanger van de Pinnacle PCTV (2ehands gekocht inclusief ab). De codetabel van de pinnacle is wel in te stellen op de harmony. Als het eenmaal werkt is het echt super :-)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:05:
[...]

ah, ja daar had ik nog niet aan gedacht.
is misschien ook handig maar ik heb niet een ideal vlak om een muis op te leggen.
Geen ideaal vlak?

Dan moet je de Gyration Remote nemen, die heeft In-air cursor control dmv een gyroscoop!! Heb je geen glad vlak nodig, gewoon een beetje met dat ding in de lucht heen en weer zwaaien en daar gaat je cursor.......

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
Je hebt ook IR ontvanger die via USB werken. Ik maak hier zelf gebruik van i.c.m. een Harmony 525, werkt echt geweldig (kan de knoppen van de MCE afstandbediening "nadoen"). Deze remote vervangt ook gelijk je andere afstandbedieningen, en kan doormiddel van macro's de gewenste apparaten aanzetten en op het juiste kanaal/ingangsignaal zetten.

Ik kon degene die ik ooit had gekocht niet meer vinden, maar deze zou precies hetzelfde moeten doen:
Linker de link: pricewatch: Philips OVU4003 USB IR transceiver
Is ook niet echt duur, kan me herinneren dat ik hier ooit 20-30 euro voor hebt betaald ;( .

Ik maak net als Narc ook gebruik van Girder. De knoppen die ooit linkte naar MyTV, MyRadio etc. gebruik ik nu om andere programma's/functies aan te sturen (Winamp, Mediaportal en switchen tussen monitor en tv).

Het is even wat instel werk, maar dat is het dubbel en dwars waard.

[ Voor 52% gewijzigd door Erik070 op 21-11-2007 17:31 ]

Pagina: 1