Toon posts:

Scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enige tijd kreeg ik van mijn pc bij het opstarten de boodschap "chip fan fail" druk op F1. Nu deed die chip fan het wel gewoon dus startte ik gewoon op. Afgelopen zaterdag maakte de pc bij het opstarten een raar geluid, na controle bleek dat het rare geluid van de fan van de videokaart afkwam en dat de chip fan niet meer draaide. Pc weer uitgezet en een half uurtje later weer geprobeerd. Maar nu start hij helemaal niet meer op, ik kom niet verder dan het scherm waar ik op F1 moet drukken, daarna krijg ik nog een scherm met daarin de specs van mijn pc. Dan gaat hij booten, maar na de harde schijven valt hij gewoon stil en blijft het scherm zwart.

Ik heb een

AMD 64 3500+ processor
Asus A8N-E moederbord
Maxtor 40 gb HD (hier staat mijn besturingssysteem op)
WDD 120 gb HD
Asus EAX550GE/TD 256 MB PCI-X grafische kaart
1024 mb int. geheugen.

Ik heb m'n beeldscherm al afgekoppeld om te kijken of het hieraan ligt, maar die doet het gewoon.
Ook heb ik de 2e HD afgekoppeld, maar ik krijg hetzelfde verhaal. Geheugenbankjes heb ik ook al 1 voor 1 verwijderd en opnieuw opgestart maar dat geeft ook geen resultaat.
Ik heb ook geprobeerd om via veilige modus op te starten maar dat lukt ook niet.

Ik vermoed dat het de grafische kaart is, maar ik weet het niet zeker. Heb hier al meerdere topics over gelezen maar word niet wijzer.

Wie kan mij helpen?

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Dat is volgens mij inderdaad je videokaart waar het probleem in zit. Als je scherm op een andere pc wel werkt, lijkt het mij dat je videokaart de enige andere optie is die overblijft. Misschien eens testen met een andere videokaart?!?

Verwijderd

Topicstarter
jwkempeneers schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:20:
Dat is volgens mij inderdaad je videokaart waar het probleem in zit. Als je scherm op een andere pc wel werkt, lijkt het mij dat je videokaart de enige andere optie is die overblijft. Misschien eens testen met een andere videokaart?!?
ik heb helaas geen andere videokaart liggen, ja wel een uit een oud systeem maar die past er niet in :|