Welk rackcabinet?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik heb pas geleden een server aangeschaft, nl. de HP ProLiant DL140 G3. Dit is een rackserver met de volgende afmetingen:

in cm:
42,6cm x 69,3cm (b x d)

in inch:
16,7" x 27,2" (b x d)

De hoogte is formactor 1U (4,3cm / 1,7").

Nu vraag ik mij af: Kan ik deze server in elke willekeurige rackbehuizing plaatsen of zitten hiern og haken en ogen aan? Ik kan echt heel weinig vinden hierover en ook de 19" en 21" vliegen me om de oren als ik op google kijk.. :/ Ik heb zelf pas weinig ervaring met rackservers o.i.d. en in de FAQ kan ik hierover ook niets terug vinden

Kan iemand mij helpen?

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je de rails van HP erbij hebt zou ik er niet weten waarom het niet zou moeten passen in een serverrack.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• burrug
Ja, ok die heb ik er ook bij

Maar als ik op google zoek naar rackbehuizingen zie ik heel veel verschillende maten.. :S
Ook zijn er geen tot weinig 1U-behuizingen te vinden

[ Voor 18% gewijzigd door burrug op 12-11-2007 12:16 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:26

jappo

eens een prutser altijd ....

deze past in een 19" rack (is de breedte) en iedere hoogte, je zal alleen even op de diepte moeten letten van het rack.

veel suc6

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:54

SpamLame

niks

Hoewel 19" 19 "is zie toch ook voorkomen dat spullen niet passen.
Meestal zit dat hem in de vorm en of afstand van/ tussen de gaten.
Dat je meerdere maten vind klopt opzich wel.
Je hebt zowiezo met de diepte rekening te houden en evnt. de hoogte van het cabinet.
In de breedte van het cabinat zit je voor de bevesiging al vast aan 19" + nog wat.
Dat + nog wat zit in de zijplaten en hoeveel binnen ruimte je nodig hebt.
Bij patch kasten zie je geregeld dat er voor een bredere kast gekozen wordt om de bekabeling netter weg te werken.
Keuze is dus aan jou.

Aanvulling op je edit:
een rack van 1u ga je niet vinden, daar zijn flightcases voor.
Daarnaast zijn de meeste lage racks ook niet echt diep daar ze ingezet worden voor switches.

[ Voor 13% gewijzigd door SpamLame op 12-11-2007 12:19 ]

• burrug
Ok ik heb dus een 19" behuizing nodig.
Kan 1U zowiezo in elke behuizing met meegeleverde rails of moet ik met die maat ook rekening houden?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:54

SpamLame

niks

ook een U (HE) is een standaard. Zolang je kast flightcase intern hoger is dan 1 u dan past het.
Let ook even op de koelingseisen/wensen

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:26
De term 1U zegt iets over de hoogte van de server.
Als het rack diep genoeg is en de rails bij de server meegeleverd zijn past dit eigenlijk altijd wel.

Persoonlijk gooi ik de rails zelf altijd gewoon weg en leg ik de server liever op een 'rack plankje' maar dat is persoonlijke voorkeur :)

• burrug
Ah ok, dan weet ik voorlopig genoeg en ga ik lekker op zoek naar een rekkie =D..

Bedankt jongens!

edit:

Om even een voorbeeld aan te kaarten:

http://h10010.www1.hp.com...30-12414942-12414946.html

Deze zou passen?

[ Voor 47% gewijzigd door burrug op 12-11-2007 12:31 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kokkers schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:25:
Persoonlijk gooi ik de rails zelf altijd gewoon weg en leg ik de server liever op een 'rack plankje' maar dat is persoonlijke voorkeur :)
Dan ben jij geen happy bunny als je de onderste van een stapel moet hebben ;) Dan kun je maar beter sliders gebruikt hebben :P

Waar ik vandaan kom is 14 nog steeds meer dan 1, dussuh, wat denk je zelf? :P

[ Voor 29% gewijzigd door moto-moi op 12-11-2007 12:40 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
Kokkers schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:25:
Ik heb er altijd een gigantische hekel aan als ik weer eens een houtje-touwtje-rack-plankje-oplossing tegenkom. Als ik ergens geen sliders voor heb zorg ik wel dat ze er komen...

Ten eerste kost het heel veel ruimte (sliders zitten naast de kast, plankjes onder) en ten tweede kun je zeer, zeer lastig een server loshalen/verwijderen als het niet de bovenste is.

Rack plankjes komen op mij over als te cheap om die 3 tientjes voor fatsoenlijke rail uit te geven op een server van een paar K euro...

Belangrijkste bij een rack is de diepte. Vooral Dell en HP leveren vaak rails mee die maar op een bepekt diepte-bereik passen. Ik heb rails bij een DL360 (de eerste) die echt maar 1 lengte hebben en niet in een HP-rack van dezelfde leeftijd passen 8)7 Niet eens zozeer vanwege de lengte trouwens, maar vanwege de vorm van de staanders.

Veel lage racks (minder dan 20U) zijn vaar erg ondiep omdat ze vrijwel uitsluitend voor communicatie gebruikt worden (patch panels en switches).
Is je rack diep genoeg (en 19") dan kun je de server eigenlijk altijd wel kwijt, al moet het op een plankje mochten je rails niet passen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:26
moto-moi schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:39:
Dan ben jij geen happy bunny als je de onderste van een stapel moet hebben ;) Dan kun je maar beter sliders gebruikt hebben :P
Als jullie dan toch een persoonlijke voorkeur willen bekritiseren geef ik wel een reply ;).

Als ik de onderste van de stapel wil of iets een paar U wil laten zakken ben ik een happy bunny.
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:56:
[...]

Ik heb er altijd een gigantische hekel aan als ik weer eens een houtje-touwtje-rack-plankje-oplossing tegenkom. Als ik ergens geen sliders voor heb zorg ik wel dat ze er komen...

Ten eerste kost het heel veel ruimte (sliders zitten naast de kast, plankjes onder) en ten tweede kun je zeer, zeer lastig een server loshalen/verwijderen als het niet de bovenste is.

Rack plankjes komen op mij over als te cheap om die 3 tientjes voor fatsoenlijke rail uit te geven op een server van een paar K euro...
De scheidingsruimte aan de onder en bovenkant is vooral voor de hardeschijven warmtetechnisch gezien prettig. Het ruimteverlies is minimaal en niet relevant; In 9 van de 10 datacenters red je het toch niet om een rack van boven tot onder aansluitend vol te stampen, halverwege overschrijd je het maximum beschikbare vermogen in het rack waarschijnlijk al.

De 'el-cheapo' look vind ik wel meevallen als je het netjes doet maar dat is met alles in een rack.

Afbeeldingslocatie: http://anoniem.demon.nl/randomfiles/kanerger_crop.jpg

De uitgesproken mening van Paul gaf me een glimlach van oor tot oor.

Ooit zien ook jullie het licht. :P

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
Als je nu rails gebruikt ipv plankjes kan er nog lucht langs ter verkoeling :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1