Toon posts:

[InDesign] het ontwerpen van een spine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee jongens,

Ik zit al een tijdje met een vraag. Ik ben van plan om voor de plaatselijke scouting een boekje te gaan maken en dit ga ik doen in InDesign CS3. Op zich kan ik uitstekend uit de voeten met dit pakket, dus daar geen vragen over.

Maar.. nu zal het boekje ongeveer 120 pagina's gaan tellen en in het boekje zou dan een soort rug komen, ook wel spine genoemd (las ik ergens).

In InDesign kan ik echter NERGENS vinden hoe ik deze vormgeef. Hoe doen jullie dat?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
edit:
laat maar; ik las het allemaal verkeerd :X

[ Voor 146% gewijzigd door RobIII op 12-11-2007 13:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Volgens mij moet je zelf gewoon rekening houden met een rug. Je maakt een ontwerp en zet een rug van een gegokte breedte (voor 120 pagina's en bekend papier kan je drukker je zo vertellen wat - zeer waarschijnlijk - de dikte word). Vervolgens zet je gewoon met de hand snijtekens en maakt voor ene achterkant op. Pas op het moment supreme (als de binnenkant is gedrukt of aan de hand van een dummy) maak je dan nog even het ontwerp op de juiste rugbreedte.
Maar vraag vooral je drukker hiernaar!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11-2025

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Idd kan de drukker het je vertellen aan de hand van het gebruikte papier en het aantal vellen van het binnen werk.
Wat betreft het inslagschema doet de inslagsoftware van de drukker het werk, hoef jij geen rekening mee te houden.
(op standaard 80 gsm HVO zal je rug ongeveer 3 mm worden)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!