[KUBUNTU] Assuming drive cache: write through

Pagina: 1
Acties:

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Ik heb gister KUBUNTU geinstalleerd, na de installatie werkt KUBUNTU prima.
Maar er is nog geen videodriver geinstalleerd, dus effecten/compiz, niks werkt. KUBUNTU geeft zelf netjes restricted driver aan, en die installeer ik dan, gaat allemaal vlotjes. PC herstarten.. en bam.. foutmeldingen. Vaag..

KUBUNTU nog maar een keer opnieuw erop gezet. Nu handmatig drivers van nvidia.com gehaald, geinstalleerd en CTRL+ALT+BACKSPACE gedaan. Maar ook hier weer, dezelfde foutmelding:

Assuming drive cache: write through.

Hier een foto, de error blijft continu doorgaan. ik heb het een half uurtje laten lopen :P, maar dat helpt niet.:

http://img254.imageshack.us/img254/3465/dsc00952mq0.jpg

Iemand enig idee wat er fout is gegaan/hoe het op te lossen is?

[ Voor 6% gewijzigd door Boyd op 12-11-2007 10:02 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Assuming drive cache: write through.
is geen foutmelding zoals je zelf ook wel zou kunnen raden. De vraag is dan ook wat je pc aan het doen is? Dat tellertje aan het begin loopt zeker niet tot 100? En trek de volgende keer ff een t-shirt aan voordat je foto maakt in een reflecterend beeldscherm :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boyd
Spider.007 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:14:
[...]
is geen foutmelding zoals je zelf ook wel zou kunnen raden. De vraag is dan ook wat je pc aan het doen is? Dat tellertje aan het begin loopt zeker niet tot 100? En trek de volgende keer ff een t-shirt aan voordat je foto maakt in een reflecterend beeldscherm :P
Whaha, :P

Hoe bedoel je wat m'n pc aan het doen is?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En wat googlen op de topictitel (jaja!) levert het volgende clutter op:
code:
1
2
sda: asking for cache data failed 
sda: assuming drive cache: write through

Afgaande op de cijfertjes die ervoor staan lijkt me dit wel een foutmelding. Hier op het Ubuntu-forum was er alvast iemand met een vergelijkbaar probleem.

Kan je naar een virtuele terminal switchen? (Ctrl+Alt+F2) Daar dan inloggen, en dmesg > log doen, en de log online zetten zodat we es een kijkje kunnen nemen. Ik neem aan dat Ubuntu zelf al weet dat er iets mis is, anders zou het gewoon de boot splash geven neem ik aan.

Btw: dit ding is geen Windows, de magische oplossing voor elk probleem is niet 'ik herinstalleer maar weer even'.

[ Voor 101% gewijzigd door Borromini op 12-11-2007 10:36 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Boyd
Borromini schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:29:
En wat googlen op de topictitel (jaja!) levert het volgende clutter op:
code:
1
2
sda: asking for cache data failed 
sda: assuming drive cache: write through

Afgaande op de cijfertjes die ervoor staan lijkt me dit wel een foutmelding. Hier op het Ubuntu-forum was er alvast iemand met een vergelijkbaar probleem.

Kan je naar een virtuele terminal switchen? (Ctrl+Alt+F2) Daar dan inloggen, en dmesg > log doen, en de log online zetten zodat we es een kijkje kunnen nemen. Ik neem aan dat Ubuntu zelf al weet dat er iets mis is, anders zou het gewoon de boot splash geven neem ik aan.

Btw: dit ding is geen Windows, de magische oplossing voor elk probleem is niet 'ik herinstalleer maar weer even'.
je edit wel vaak he :P.

Ik ben nog redelijk een beginner in linux. Een herinstallatie kan geen kwaad. Of het helpt is punt 2.
Ik kan nu even niks, zit op m'n werk, vanmiddag zal ik even logje online zetten.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De titel 'Editkoning' is al bezet, dus... :-/

Ok. Niettemin is het een slechte Windows-gewoonte die je best zo snel mogelijk afleert. Door te fiksen leer je meer dan door te herinstalleren ;).

Is sdd je / btw (root)?

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 12-11-2007 10:41 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Boyd
De link die je hierboven geeft had ik zelf ook gevonden, maar staat niet echt een oplossing.

Ik heb 3 schijven,
sda = windows vista
sdb = kubuntu
sdc = een data schijf
Is sdd je / btw (root)?
hoe bedoel je :+

ik zit net te denken.. sdd.. dat is dus een 4e schijf.. dat kunnen 2 dingen zijn.. m'n sata dvd brander, of m'n cardreader van de printer..

Die laatste kan denk ik het probleem zijn.. Want ook in windows wordt hij herkent, maar je kan hem pas openen zodra er echt een kaartje in zit..

[ Voor 52% gewijzigd door Boyd op 12-11-2007 10:45 ]

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17
Gamepie56 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:43:
ik zit net te denken.. sdd.. dat is dus een 4e schijf.. dat kunnen 2 dingen zijn.. m'n sata dvd brander, of m'n cardreader van de printer..

Die laatste kan denk ik het probleem zijn.. Want ook in windows wordt hij herkent, maar je kan hem pas openen zodra er echt een kaartje in zit..
Je zou die dingen natuurlijk kunnen disconnecten en kijken of het daarn ligt of niet , dus ffkes die printercardreader eruit of de sata dvd-brander eruit

zo isoleer je het probleem en is het makkelijker op te lossen

• Boyd
Dat was ik ook van plan :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Laat even de log file van je X zien (staat in /var/log). Daar staat als het goed is wel de foutmelding in. Weet zelf zo niet hoe de log file heet, gebruik geen X op mijn servers :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mishmash schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:24:
Laat even de log file van je X zien (staat in /var/log). Daar staat als het goed is wel de foutmelding in. Weet zelf zo niet hoe de log file heet, gebruik geen X op mijn servers :)
zie jij X opstarten? Ik denk dat dat je daar iets nuttigs vindt. De logfile heet trouwens /var/log/Xorg.0.log; maar er staat niets in zolang X nog niet start ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

/var/log/Xorg.0.log

Maar... Als KDM opstart, dan lijkt X me niet het probleem te zijn. Als sdd geen HD is maar een ander (verwijderbaar) medium dan is het al een stuk minder erg :P.

KDM staat toch in dat screenshot neen? Met een 'OK' :-/

Sowieso is er iets mis met die nVidia-driver. Vraag aan de TS: heb je dat onding ook nodig? Anders zou ik zeggen: laat het zo :).

Tenzij je wil gamen natuurlijk

[ Voor 41% gewijzigd door Borromini op 12-11-2007 13:02 ]

• Boyd
Borromini schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:01:
/var/log/Xorg.0.log

Maar... Als KDM opstart, dan lijkt X me niet het probleem te zijn. Als sdd geen HD is maar een ander (verwijderbaar) medium dan is het al een stuk minder erg :P.

KDM staat toch in dat screenshot neen? Met een 'OK' :-/

Sowieso is er iets mis met die nVidia-driver. Vraag aan de TS: heb je dat onding ook nodig? Anders zou ik zeggen: laat het zo :).

Tenzij je wil gamen natuurlijk
sdd is waarschijnlijk de cardreader van mijn printer. de printer heb ik wel nodig, de cardreader niet. Hij ziet de cardreader dus, maar er zit geen medium in. maar ik kan er wel een 4mb kaartje inprikken.. vanmiddag ff proberen.

lijkt me sterk dat het aan de nvidia driver ligt, in gnome werkt die nvidia driver super. na installatie van kubuntu krijg ik het probleem bij de driver die kubuntu zelf installeert (restricted driver) en ook als ik dus zelf die driver van de nvidia site afhaal.

-edit-
Jup, dat was het, als ik m'n printer eruit trekt boot ie wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Boyd op 13-11-2007 08:36 ]

Pagina: 1