[Router] onvindbaar bij inschakeling WAN

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 15:19
Goedemorgen

Ik zit met een probleem. Ik ben sinds kort eigenaar van een D-LINK 655.
Dit is mijn eerste router die ik zelf moet installeren. Dit was me na een tijdje trial and error gelukt. Alles werkte, totdat ik de meterkast opnieuw ging indelen. Ik heb toen het modem losgehaald ( alle kabels eruit, volgorde weet ik niet meer) en 10 cm verplaatst en alles weer opnieuw aangesloten.

Sindsdien kan ik de router niet meer bereiken via de pc die via de kabel aan de router zit. Dezelfde pc waarmee ik de router heb geinstalleerd. Ik heb al verschillende malen de router en de modem gereset. Het allervreemdste is nog wel dat als ik de router alleen aan het stroom hang en via een kabel aan de pc ik wel in de router kan komen, maar zodra ik de WAN eraan hang hij onvindbaar is via het IP adres.

Mijn vraag nu, is de router stuk of doe ik iets stoms??

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-03 16:38
Klinkt alsof je de kabels verkeerd hebt aangesloten omdat je zelf ook al aangeeft dat je niet meer weet welke volgorde ze hadden. Probeer eens een situatie te geven van hoeveel kabels je hebt en waar je ze nu op hebt aangesloten (ook de poort nummers of namen op de modem / router). Dan kunnen we je waarschijnlijk verder helpen.

• TMon
Uhmm de opsplitsing van de tvkabel in het goede (enigste mogelijke) gat van de modem. utp van modem naar WANpoort router, utp van routerpoort 1 naar pc en natuurlijk de stroomstekkers op de goede plaatsen. Ik verwacht persoonlijk niet dat het in de kabels zit, omdat de router wel toegankelijk is als hij alleen, dus zonder WAN, aan een pc hangt. Maar zodra ik de modem aan de router hang is alles foetsie.
Ook de pc geeft aan dat er geen LAN is en er geen kabel is aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door TMon op 12-11-2007 09:40 ]

• UTwizard
En als je nou probeert de PC rechtstreeks op de Modem aan te sluiten? Werkt het dan ook? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de modem ook router functionaliteit heeft. Als je dan een router via de WAN poort gaat aansluiten op een andere router, dan gaat dat niet werken. Probeer hem eens op een LAN poort aan te sluiten en kijken wat dat doet. Wat ook nog zou kunnen is dat je toen je met kabels hebt getrokken / gerest dat er ergens instellingen verloren zijn gegaan om wat voor reden dan ook. Ik zou beide apparaten even nalopen op instellingen om er iig zeker van te zijn (goede IP range, geen 2 DHCP servers op je LAN, dat soort dingen).

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:52:
En als je nou probeert de PC rechtstreeks op de Modem aan te sluiten? Werkt het dan ook? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de modem ook router functionaliteit heeft. Als je dan een router via de WAN poort gaat aansluiten op een andere router, dan gaat dat niet werken. Probeer hem eens op een LAN poort aan te sluiten en kijken wat dat doet. Wat ook nog zou kunnen is dat je toen je met kabels hebt getrokken / gerest dat er ergens instellingen verloren zijn gegaan om wat voor reden dan ook. Ik zou beide apparaten even nalopen op instellingen om er iig zeker van te zijn (goede IP range, geen 2 DHCP servers op je LAN, dat soort dingen).
Als het eerst wel heeft gewerkt lijkt me dit vreemd. Bovendien laat de TS merken kabelinternet te hebben en die geven over het algemeen gewoon bridged modems uit, dus zonder router functionaliteit.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
D-LINK....

Heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn D-LINK624, met kabel bereikbaar, WAN onbereikbaar. Vriend van mij heeft hetzelfde modem en exact dezelfde problemen, persoonlijk vind ik het maar prut spul. Laat je modem is gewoon dagje of 2/3 staan bij vriend van mij werkt wonderbaarlijk genoeg de router dan weer wel.

• TMon
sorry voor de onvolledigheid, ik heb inderdaad kabel internet via @home (deze reset zich na 20 sec de stroom eraf te hebben). En ik heb de oude router nog liggen, die hoef ik er maar weer tussen te hangen en alles werkt. Die sluit ik op dezelfde manier aan als de D-LINK.
De D-LINK heeft goed gewerkt, maar sinds de ''herindeling van de meterkast'' doet hij het niet meer zodra de WAN kabel wordt aangesloten. Ook neit als router en modem allebei gereset zijn en de router juist is ingesteld.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mijn ervaring is dat als je de router niet meer kunt vinden zodra je de WAN aansluit op het modem, dat de DHCP servers elkaar in de weg zitten.

Stel dus eerst de router goed in via de pc(zonder wan). Geef de router een fixed ip vanaf je modem en niet in dezelfde range als je pc's.
bvb je pcs op 192.168.1.x en je WAN poort van je router op 192.168.123.x

[ Voor 11% gewijzigd door Kurios op 12-11-2007 10:13 ]

• UTwizard
ik222 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:00:
[...]

Als het eerst wel heeft gewerkt lijkt me dit vreemd. Bovendien laat de TS merken kabelinternet te hebben en die geven over het algemeen gewoon bridged modems uit, dus zonder router functionaliteit.
Klopt, "over het algemeen" geven ze dat soort modems ja. Maar wie zegt dat er hier geen modem wordt gebruikt die ook router functionaliteit heeft? Ik sluit liever zoveel mogelijk uit dan ergens maar van uit gaan omdat dat "vaak het geval is".

• TMon
Ik dacht dat in geval van Kabelmodem, dat je de router op DHCP moest zetten, en dan alleen bij host het ''cp....-..'' nummer in moest voeren. Op deze manier heeft hij gewerkt..?

• UTwizard
TMon schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:56:
Ik dacht dat in geval van Kabelmodem, dat je de router op DHCP moest zetten, en dan alleen bij host het ''cp....-..'' nummer in moest voeren. Op deze manier heeft hij gewerkt..?
Het maakt in feite niet uit of je een ADSL of Kabelmodem hebt, je netwerk wordt er niet anders op wat betreft werking / topografie. Of je de modem of router op DHCP zet maakt niet uit, zolang je het maar niet op beide machines enabled, dan gaat het namelijk conflicten en zal je LAN niet werken. Wat bedoel je precies met het "host / cp..." gedeelte?

• TMon
Nou, uhm je krijgt van @home een inlog code die je normaal als je geen router hebt, aan je pc hangt waardoor @home jou toegang geeft op internet. Deze hang je in geval van een router, aan de router, zodat de modem weet dat de router toegang wil en mag hebben.

Wat ik me dan nogsteeds afvraag, hoe kan het DHCP verhaal nu ineens anders zijn? Ik heb niks veranderd aan de instellingen?

• UTwizard
TMon schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:53:
Ik heb al verschillende malen de router en de modem gereset.
Het kan zijn dat met dat resetten je instellingen verloren zijn gegaan en de apparatuur is teruggesprongen naar Fabrieksinstellingen. Standaard staat DHCP altijd aan namelijk.

• TMon
Ik ga vanavond nog even wat proberen wat er vanmorgen allemaal genoemd is. Persoonlijk ben ik toch bang dat de router een opdonder heeft gehad en er een chippie gebakken is. Maar dat is ook maar een idee.
In ieder geval hartstikke bedankt alvast voor jullie hulp :D

Mochten er nog meer idee en theorien zijn dan hoor ik het graag

• TMon
Hij doet het al weer. Ik denk dat ik hem niet in kon stellen met m'n laptop om hem vervolgens verder in te stellen met de desktop. Mijn dank voor jullie snelle hulp :D
Pagina: 1