39
Verwijderd
Voor zover ik weet Maxtors (van horen zeggen, dat wel).
Over de IBM weet ik het niet.
Wacht nog maar een paar reacties af
Over de IBM weet ik het niet.
Wacht nog maar een paar reacties af
Harde schijf overklokken, wat is dít nu weer???
Laatst ook al ergens een topic op een forum gezien van iemand dir z'n zakjappanner wilde overklokken... (echt waar)
Laatst ook al ergens een topic op een forum gezien van iemand dir z'n zakjappanner wilde overklokken... (echt waar)
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
IBM kan er iig erg goed tegen.
Voor de rest weet i het niet.
Dus koop dat IBM-etje maar mooi..
Voor de rest weet i het niet.
Dus koop dat IBM-etje maar mooi..
okee, bedankt zover voor het advies 
Woei sww shop here i come.
Woei sww shop here i come.
39
Uit ervaring weet ik dat Maxtors er dus heel SLECHT tegen kunnen (doe ook maar eens een search op overcloken en maxtor op Deja).
Met mijn IBM heb ik nooit geen problemen gehad (300@450 en 433@566.
Met mijn IBM heb ik nooit geen problemen gehad (300@450 en 433@566.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Das niet waar.. mijn 20.4 doet rustig 83fsb zolang ik dma uitschakel in windoosUit ervaring weet ik dat Maxtors er dus heel SLECHT tegen kunnen
Verwijderd
het waren vooral de oude maxtors die er NIET tegen konden, de nieuwe kunnen er veel beter tegen
Als je DMA moet uitschakelen, betekent dat dus dat ie niet goed tegen overklokken kan.
Ik ken alleen het verhaal dat Maxtors er slecht tegen kunnen en IBMs goed. Maar zo duidelijk is dat volgens mij helemaal niet te stellen, aangezien het gedrag van zo'n ding buiten de specificaties in principe niet te voorspellen is.
Ik ken alleen het verhaal dat Maxtors er slecht tegen kunnen en IBMs goed. Maar zo duidelijk is dat volgens mij helemaal niet te stellen, aangezien het gedrag van zo'n ding buiten de specificaties in principe niet te voorspellen is.
Goed: IBM, Quantum, Maxtor niewe serie's (6800 en nieuwer).
Slecht: Seagate, maxtor oude serie's, en Samung heb ik ook geen beste ervaringen mee.
Slecht: Seagate, maxtor oude serie's, en Samung heb ik ook geen beste ervaringen mee.
Verwijderd
Dennism: met Samsung heb ik zoiezo geen goede ervaringen 
Homedisc: Ligt eraan welke WD je hebt, de 7200 RPM zijn gewoon IBM klonen en kunnen er dus wel tegen, hoe de eigen WD schijven er tegen kunnen weet ik niet
Homedisc: Ligt eraan welke WD je hebt, de 7200 RPM zijn gewoon IBM klonen en kunnen er dus wel tegen, hoe de eigen WD schijven er tegen kunnen weet ik niet
Verwijderd
kan het ook zo zijn dat een hd langzamer wordt na overclocken???
kep een ibm 20gb 7200rpm en fsb@112. mijn pci-bus loopt nu met 37,3mhz ipv 33,4. met benchmarking (sandra) komt mijn hd niet goed uit de bus, terwijl ie toch behoorlijk snel zou moeten zijn!?
kep een ibm 20gb 7200rpm en fsb@112. mijn pci-bus loopt nu met 37,3mhz ipv 33,4. met benchmarking (sandra) komt mijn hd niet goed uit de bus, terwijl ie toch behoorlijk snel zou moeten zijn!?
Pagina: 1