Toon posts:

[XP] Moet opeens aanmelden bij Windows*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier moet ik mij nu aanmelden bij windows. Dit terwijl ik nooit een gebruikersnaam c.q. wachtwoord heb ingesteld. Help! Wat moet ik doen. Ook als ik de cd van windows erin doe vraagt hij ook om een aanmelding.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geef meer informatie. Lees de policy, welke versie? Nu moeten we raden welke versie het is (kan van 98 tot Vista zijn). Wat heb je gedaan om tot dit te komen. Heb je al een blanko wachtwoord geprobeert?

Deze post is niet negatief bedoelt, gelieve deze ook niet zo te lezen. Het is puur vragen wat de TS heeft geprobeert en heeft onderzocht.

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 12-11-2007 20:06 . Reden: Geen negatieve bedoelingen ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
Ik gok gewoon op enter drukken? Wat heb je onlangs geinstalleerd?
Misschien:
Ga naar start>>uitvoeren en typ exact in: control userpasswords2

Je krijgt een schermpje Gebruikersaccounts.
Haal het vinkje weg voor: gebruikers moeten een gebruikersnaam enz..

Klik ok en start je pc opnieuw op.
bronvermelding: even kwijt :o

[ Voor 10% gewijzigd door Henri op 12-11-2007 09:22 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Als er meer dan 1 gebruiker op je systeem is dan is het normaal dat je een "kies gebruiker" scherm krijgt. Die extra gebruiker hoef je niet zelf aangemaakt te hebben. Het .NET Framework doet/deed dat bijvoorbeeld ook.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik ben echt een leek hierin. Volgens mij is het laatste mediaplayer geupdate in Windows XP Home. Op de een of andere manier heb ik vervolgens gisteren de computer te snel afgesloten en nu vraagt hij dus om me aan te melden. Ik gebruik alleen zelf deze computer en heb nooit een wachtwoord ingesteld. Ook van alles al geprobeerd zoals velden leeg laten bij aanmelden. Lukt dus niet. Zie wel topics over iso etc., maar het lukt me dus ook niet om via de cd op te starten. Heel graag hulp. Alvast meer dan dank!

Verwijderd

Topicstarter
Ga naar start>>uitvoeren en typ exact in: control userpasswords2

Je krijgt een schermpje Gebruikersaccounts.
Haal het vinkje weg voor: gebruikers moeten een gebruikersnaam enz..

Klik ok en start je pc opnieuw op.

Dit lukt me dus ook niet omdat ik niet bij start in windows kan komen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-02 12:05

Sebazzz

3dp

Je moet je natuurlijk eerst aanmelden :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ajolink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Krijg je voordat je inlogt het scherm met Ctrl+Alt+Del? Of het standaard blauwe scherm?

Mocht je op ctrl alt delete moeten drukken, en je hebt niets hebt gedaan met je Administrator account, probeer dan eens Administrator in te vullen en op OK klikken zonder een wachtwoord in te vullen.

Als je bij het opstarten op je account moet klikken zou je in veilige modus kunnen opstarten en daar Administrator aanklikken...

Edit: Ik neem tenmisnte aan dat je er niet in kunt omdat er ineens een wachtwoord op je eigen account zit? Beetje vage probleemomschrijving... :/

[ Voor 15% gewijzigd door ajolink op 12-11-2007 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik start dus op in de veilige modus, vervolgens moet ik mij aanmelden. Ik doe 2x ctrl+alt+del en type vervolgens administrator in als gebruiker, wachtwoord laat ik leeg. Ik zie heel snel op de achtergrond dat hij dit dan bewaard.
Vervolgens start ik dan de computer opnieuw op en meld me aan met de naam administrator, zonder wachtwoord en klik op oke. Vervolgens krijg ik dan de melding dat het wachtwoord ongeldig is. Zelf heb ik nooit een wachtwoord ingevuld bij het aanmelden. Ook niet bij de installatie van XP. Ik word er op dit moment een beetje moedeloos van.... Straks ben ik dus weer alles kwijt (incl.mail etc.)

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
En wat gebeurt er als je gewoon op annuleren drukt?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 21:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:01:
...
Vervolgens start ik dan de computer opnieuw op en meld me aan met de naam administrator, zonder wachtwoord en klik op oke. Vervolgens krijg ik dan de melding dat het wachtwoord ongeldig is.
Kennelijk heeft iemand tijdens de installatie wel een administrator wachtwoord opgegeven of is dat wachtwoord laatst veranderd, en heeft XP tot een paar dagen geleden automatisch met dat account en wachtwoord ingelogd.
Nu is er *iets* veranderd waardoor XP je om het wachtwoord gaat vragen. Als ik jouw was zou ik gewoon even wat gokken (probeer eens Administrator als wachtwoord of andere wachtwoorden die je gebruikt).
Zelf heb ik nooit een wachtwoord ingevuld bij het aanmelden. Ook niet bij de installatie van XP. Ik word er op dit moment een beetje moedeloos van.... Straks ben ik dus weer alles kwijt (incl.mail etc.)
Weer? Dus je hebt van de vorige keer geleerd en voor een paar tientjes en externe harddisk gekocht en een backup gemaakt?

Zo snel raak je je data niet kwijt. Als je je harddisk in een andere computer hangt met een werkende XP of 2000 ofzo, dan verwacht ik dat je zonder problemen je data kan kopieeren.

En als je dit wachtwoord probleem nou op hebt gelost, koop dan effe een externe harddisk voor het maken van een backup. Want volgende week gaat je harddisk in je computer misschien wel echt stuk.

Alles kan stuk.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:42
Of wat gebeurt er als je gewoon op ok drukt ipv een wachtwoord invullen?

een service pack geinstalleerd? Ik meen me te herinneren dat er bij een bepaalde service pack ineens zo'n schermpje tevoorschijn komt.

Kon je trouwens in veilige modus wel inloggen? Want ik lees dat je dan admin doet en dat hij dan aangeeft iets op te slaan, maar neem aan dat je dan op het bureaublad ineens staat? Daar kun je bovenstaande oplossing (bestand uitvoeren bedoel ik dan) wel invullen.

[ Voor 73% gewijzigd door Arunia op 12-11-2007 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Annuleren heb ik al geprobeerd en ik heb inderdaad net een ook een externe harde schijf gekocht. Alleen ik kan nu de vaste harde schijf niet benaderen om het e.e.a. nog snel over te zetten :-(
Als ik oke indruk (of enter geef) dan geeft hij aan niet aan kan melding ivm accountbeperkingen). Verder heb ik de gekste wachtwoorden die ik ooit al eens gebruikt heb, ook uitgeprobeerd.

p.s. is er misschien een mogelijkheid om in dos te komen zonder dat xp wordt opgestart. Als ik veilige modus met opstartprompt vraag moet ik me weer....eerst aanmelden. Wat dus niet lukt

Verwijderd

Topicstarter
ps.service pack heb ik vorige week wel geinstalleerd, heeft ook normaal opgestart in die tijd. Ik krijg dus een blauw scherm met venster: aanmelden bij Windows. In de veilige modus kom ik ook niet verder dan dit scherm.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zover ik uit je posts op kan maken gebruik je XP home. In XP home kun je alleen als administrator aanmelden in veilige modus. Proberen om met het administrator account aan te melden in de normale modus gaat dus niet werken.
Het komt er dus op neer dat je een ander account op je pc moet hebben, anders had je voorheen al niet aan kunnen melden. Het "probleem" is dus om te achterhalen wat de naam van deze account is. Verder lijkt het me dat er geen wachtwoord bij dit account zit aangezien je er nooit een in hoefde te geven.

Het achterhalen van de account naam zou vrij simpel moeten zijn, maar je posts maken niet echt duidelijk wat op dit moment mogelijk is.

Dus... kan je opstarten in de veilige modus en je dan aanmelden met gebruikersnaam administrator en geen wachtwoord? Zo ja, doe dit dan, en blijf na het aanmelden in de veilige modus werken. Ga vervolgens naar het configuratiescherm en kies de categorie gebruikersaccounts. Als het goed is staat er onder de tekst "of kies een account als u een account wilt wijzigen" jouw account. Met de naam van deze account kun je in de normale modus aanmelden (dus naam als gebruikersnaam en het wachtwoord leeglaten). Je kunt ook de optie "de manier waarop gebruikers zich aan en afmelden" kiezen om vervolgens de optie "het welkomstvenster gebruiken" aan te vinken. Als er maar een gebruiker bestaat op het systeem zal deze normaliter direct aangemeld worden zonder tussenkomst van het welkomstscherm (waarschijnlijk de situatie zoals deze voorheen was).

Mocht je niet in veilige modus kunnen komen (wat wel raar zou zijn), kan je via je xp home cd opstarten, vervolgens de repair console kiezen, aanmelden met administrator en geen wachtwoord, naar de directory "documents and settings" van de bootschijf gaan en daar je accountnaam achterhalen. Daarna met deze accountnaam aanmelden in de normale modus en in het configuratiescherm de aan/afmeld manier aanpassen.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1