Toon posts:

Traag internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb al enige tijd een abonnement van caiway namelijk super. Nu betalen wij daar 35 euro per maand voor en krijgen we Snelheid max. downstream 8192 kbit/s ; upstream 768 kbit/s . Nu is het zo dat ik vaak niet hoger kom dan 300 kilobyte per seconde met downloaden en upload komt niet hoger dan 100.

Een vriend van mij heeft precies dezelfde pc(alleen zijn harde schijf is iets groter) en hetzelfde abonnement bij caiway. Hij topt vaak rond de 1 mb per seconde en hoger en de upload ligt ook vaak 3x zo hoog als dat van mij. Nou was mijn vraag waar dit aan kan liggen.

Ik weet dat het niet aan mijn pc ligt aangezien die pas nieuw is en goed beveiligd tegen virussen en ander kwaadwillende programma's (ook geen download accelerators etc.). Daarnaast is het ook nog een zeer krachtige pc dus dat is het probleem ook niet. Wij wonen in een relatief vergrijzende buurt dus er zitten voor zover ik weet weinig mensen op het internet. Er zit overigens weinig verschil in de bouwdatum van de wijk waar ik woon en de wijk waar een die vriend woont. Ik dacht zelf ook aan verouderde draden want die van ons ligt er al sinds er dail-up was maar dat weet ik niet precies want toen was ik nog een stuk jonger. Dus wou ik eerst tweakers raadplegen vóór een bericht te sturen naar caiway om eerst zeker te weten of het niet aan mij lag, weten jullie misschien andere oorzaken of oplossingen?

Vriendelijke Groet,

MonMarty

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 07:07 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hang de pc van je vriend eens bij jou aan het internet of andersom.... pas dan kun je de pc uitsluiten.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De upload is prima, aangezien je aangeeft 100 kilobyte te halen terwijl je 768 kilobit hebt (wat dus iets van 76 kilobyte is). Maar kijk eens of je een status pagina van je modem kan vinden, daar staat vast wel in op welke snelheid je modem traint. Wellicht zit ie op een lagere snelheid. Zo niet, dan moet je het toch op je PC zoeken ben ik bang.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:27:
Hang de pc van je vriend eens bij jou aan het internet of andersom.... pas dan kun je de pc uitsluiten.
hebben we al een keer gedaan dan krijgt hij ook dezelfde internet snelheid en visa versa
Microkid schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:50:
De upload is prima, aangezien je aangeeft 100 kilobyte te halen terwijl je 768 kilobit hebt (wat dus iets van 76 kilobyte is). Maar kijk eens of je een status pagina van je modem kan vinden, daar staat vast wel in op welke snelheid je modem traint. Wellicht zit ie op een lagere snelheid. Zo niet, dan moet je het toch op je PC zoeken ben ik bang.
zou je misschien willen uitleggen hoe ik op die pagina kom?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 08:50 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:49:
[...]

hebben we al een keer gedaan dan krijgt hij ook dezelfde internet snelheid en visa versa

[...]

zou je misschien willen uitleggen hoe ik op die pagina kom?
Kijk eens in de handleiding van je modem MonMarty. We weten niet eens WELK modem je hebt dus kunnen we dat ook niet zo uitleggen. Meestal (bijna altijd) is dat het IP adres van je gateway (wat dus je modem is).

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het stoffige boekje gevonden onder de trap en het is een:

Scientific-Atlanta WebSTAR USB Cable Modem Adaptor version 3.23

tenminste dat staat in het groot op de handleiding.

ik zal morgen of vanavond het internet direct op de pc aansluiten op dit moment zit er namelijk een

Edimax Broadband router BR-6104KP

voor zover ik weet functioneerd die goed, alleen de printerdeel functie doet het niet maar dat is niet ter spraken hier. als ik mijn ip intik kom ik dus bij de configuratie van de router terecht moet ik dan zowiezo de pc direct op het modem aansluiten? daarnaast hebben wij meerdere pc's die niet hoger dan de voorgelegde grenzen halen dus ligt het niet aan deze pc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 19:37 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Controleer de afstand tot je wijkcentrale eens. Is deze (veel) hoger dan die van je vriend tot zijn wijkcentrale, zou dat de bron van het probleem kunnen zijn.

Test ook de snelheid eens door een 100 MB BIN te downloaden, en de gemiddelde snelheid na het downloaden te noteren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:40:
Controleer de afstand tot je wijkcentrale eens. Is deze (veel) hoger dan die van je vriend tot zijn wijkcentrale, zou dat de bron van het probleem kunnen zijn.

Test ook de snelheid eens door een 100 MB BIN te downloaden, en de gemiddelde snelheid na het downloaden te noteren.
Caiway is kabel volgens mij. Dat heeft niets te maken met afstand tot de centrale....

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ik222 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:05:
[...]

Caiway is kabel volgens mij. Dat heeft niets te maken met afstand tot de centrale....
Dan had TS dat even moeten vermelden, want bij internet via de kabel maakt de afstand tot de wijk(telefoon)centrale inderdaad geen drol uit.

Het 100MB grote testbestand kan 'ie alsnog downloaden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ik222
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:07:
[...]

Dan had TS dat even moeten vermelden, want bij internet via de kabel maakt de afstand tot de wijk(telefoon)centrale inderdaad geen drol uit.

Het 100MB grote testbestand kan 'ie alsnog downloaden.
Was inderdaad handiger ja.

Ik zou eerst eens die router er tussenuit halen want grote kans dat daar het probleem zit

Verwijderd

Topicstarter
klopt idd ik heb kabel sorry vergeten te vermelden

met dat 100 mb bestand is de snelheid 100 kb/s wat een beetje raar is want dat haal ik zelfs nog niet eens met een hele drukke server (dan bedoel ik dat ik daar altijd boven zit)

ik heb net geprobeerd de router ertussenuit te halen maar op de een of andere manier kreeg ik het internet niet aan de gang.

ik heb nu 3 verbindingen :

Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller

dat is neem ik aan de internet verbinding (die heet trouwens de LAN-verbinding ik weet niet of het iets uitmaakt. wat ik zelf een beetje raar vind is dat er 400.000.000 bytes verzonden worden en er maar 23.000.000 worden ontvangen is dat normaal?)

daarnaast is er nog:

1394-netwerkkaart

ik heb geen id wat dit is hij staat aan maar als ik op het tabblad ondersteuning klik staat er niks en er word niks ontvangen en verstuurd.

als laatste is er nog de hamachi verbinding maar die staat altijd uit omdat die conflicten veroorzaakt met de lan verbinding.

ik zal nu nog een keer proberen het internet direct te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net nog een keer geprobeerd maar het lukt niet. ik probeerde het een nieuw thuisnetwerk opstellen wizard in het configuratiescherm maar op het einde zegt hij dat de wizard niet voltooid kan worden. als ik de stekker en dan wel uit haal om het terug in de router te stoppen merkt de pc wel dat de lan verbinding verbroken word dus hij herkent het internet wel. maar kijk liever eerst maar even naar het bericht hierboven.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:04
Kijk eens op http://www.speedtest.net/ hoeveel kbps je daar haalt

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:21:

ik heb nu 3 verbindingen :

Attansic L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller

dat is neem ik aan de internet verbinding (die heet trouwens de LAN-verbinding ik weet niet of het iets uitmaakt. wat ik zelf een beetje raar vind is dat er 400.000.000 bytes verzonden worden en er maar 23.000.000 worden ontvangen is dat normaal?)

daarnaast is er nog:

1394-netwerkkaart
Uit het feit dat je de router er tussenuit hebt gehaald denk ik ook dat je daarna op een ander subnet moet aanmelden. Kijk eens wat voor IP er op de de WAN poort van router staat (in de instellingen van de router). Neem deze gegevens even over. Sluit nu je PC direct aan op de modem en zet de eerder genoemde IP instellingen in de properties van je internet verbinding (rechtermuisknop op de verbinding en dan onderaan properties, TCP/IP en dan advanced).

Dat er meer binnenkomt als uitgaat is logisch, binnenkomende data paketten (1Kb tot 128Kb) voor bijvoorbeeld je browsen worden simpel gezegd met een paar karakters (=OK) bevestigd. Wat jij aan URL in tikt is hooguit een paar honderd bytes .... daar komen Kb en Mb's voor terug.

Gezien je vragen denk ik wel dat nog iets meer achtergrond over het opzetten van netwerken moet lezen. Maar hier vragen kan natuurlijk ook :)

[ Voor 5% gewijzigd door hamsteg op 15-11-2007 21:48 ]

... gecensureerd ...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:21:
ik heb net geprobeerd de router ertussenuit te halen maar op de een of andere manier kreeg ik het internet niet aan de gang.
Je moet de modem nog wel even resetten. (door de spanning 15 tot 30 seconden eraf te halen)
Anders kent hij het MAC-adres van je computer niet en geeft hij alleen een IP-adres aan je router.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/202564383.png

dit is volgens mij wel anders geweest daarnaast komt die vriend van mij ruim 5x zo hoog uit dan op deze test (ik heb hem al vaker gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd maar uiteindelijk kreeg ik te zien dat de internet verbinding geen contact heeft. ik weet vrijwel niks van het maken van een internet verbinding misschien kan iemand mij dit laten zien of mij linken naar een toturial ofzo.

Verwijderd

Die gegevens mbt ontvangen en verzonden heb je verkeerd om gepost hoop ik?

En als je er geen verstand van hebt is het voor ons heel erg lastig je te helpen aangezien wij niet zien wat jij ziet. Het is dan verstandiger degene erbij te roepen die de boel voor je heeft geinstalleerd en het aan die persoon te vragen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:21:
Die gegevens mbt ontvangen en verzonden heb je verkeerd om gepost hoop ik?

En als je er geen verstand van hebt is het voor ons heel erg lastig je te helpen aangezien wij niet zien wat jij ziet. Het is dan verstandiger degene erbij te roepen die de boel voor je heeft geinstalleerd en het aan die persoon te vragen.
neen die zijn goed gepost ;)

hebben we zelf thuis geinstalleerd maar dat was gewoon ook proberen en geluk denk ik ik gebruik momenteel wizard thuisnetwerk instellen welke andere programma's zou ik moeten gebruiken? een nieuwe verbinding aanmaken misschien?

Verwijderd

Weet je echt heeel heeel heeeeel zeker dat dat klopt? Kun je eventueel even een screenshot daarvan posten?

Als dat het geval is is er iets goed mis.

Verwijderd

Topicstarter
vaag op dit moment is het anders maar ik weet het heeee(gaat nog heel ver door)eel zeker dat het zo was nu is het 900.000 verzonden 4.000.000 ontvangen maar dat kan komen omdat ik net anderhalf minuut spanning van het modem af heb gehaald

• Onbekend

Onbekend

...

Ik vermoed dat jullie geen super abonnement hebben maar het standaard abonnement.
Deze levert downstream max. 2048 kbit/s en upstream max. 384 kbit/s en dat komt aardig overeen met jouw gemeten waarden.

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet mogelijk dan zouden wij dus betalen voor een hoger abonnement, dit heb ik ook al eens gedacht maar het kan gewoon niet tenzij caiway ons teveel laat betalen.

bovendien word er op mijn caiway (persoonlijke pagina van de gebruiker) aangegeven dat wij super hebben

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 22:45 ]

Verwijderd

ga eens naar het dos scherm en type daar in netstat als daar een hele lange lijst met verbindingen verschijnt zou het kunnen zijn dat er veel openstaande verbindingen bij staan en dat die je verbinding. sloom maken.
dit kunnen van allerlei verbindingen zijn die allemaal open staan vaak zijn dit adware/ inbellers (kortom rotzooi) en dan kan je het beste ff een aantal spyware programmas er over heen gooien :/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er effe een screenie van gemaakt maar volgens mij is dat niet goed ^^
feedback pls
http://i158.photobucket.c...NobleMarty/naamloos-5.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 19:41 ]

Verwijderd

En doe dat nu ook eens als je je PC net hebt opgestart, als je de PC in gebruik hebt is het nogal logisch dat je veel verbindingen hebt he? 8)7

Dus ook MSN niet aanzetten en vooral niet naar GoT gaan ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 19:42 ]

• Onbekend

Onbekend

...

Ik zie ook dat je een torrent-programma hebt draaien. Deze zorgt ook voor veel verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
torrents enzo hebben er niks mee te maken ik heb gewoon algemeen die snelheid ook net als ik de pc aanheb staan (wat nu dus ook zo het geval was volgens mij, het eerste wat ik aantikte was GoT) ik zal het binnekort even proberen zonder alles maar ik heb eerst nog proefwerkweek dus het zal wel 1-2 dagen moeten wachten

Verwijderd

We zien toch dat je op de screenshot 10000 programma's open hebt staan?

Je moet ook niet naar GoT gaan, gewoon PC starten en meteen screenshot van netstat maken.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48
Jemig, die test loopt achter, als ik mijn adres invul zegt ie dat het laatste getest is in 2003 en dat ik nog steeds geen BBNET kan hebben, terwijl ik daar toch alweer jaren gebruik van maak.

Algemeen, CAIWAY is nieuw modem aanvragen, heb hier laatst ook iemand gehad die op Caiway actief was, modem bleek niet meer te voldoen na een upgrade van het netwerk, alleen schijnen ze administratief hun zaakjes niet echt op orde te hebben. Deze persoon had dus nog een oud, niet meer compatible modem.

[ Voor 26% gewijzigd door rdfeij op 18-11-2007 12:17 ]

Verwijderd

Voordat je weer een test gaat doen, zet dan eens alle programma's uit die verbinding maken met internet, zoals torrent programma's, maar ook beveiligings programma's. Dit kan namelijk behoorlijk wat invloed hebben op je (test)snelheid.

Kijk dan eens bij netstat of je dan nog steeds veel verbindingen hebt staan. Zo ja, run dan eens een anti spyware programma. (bijv Ad Aware) Eigenlijk is dat iig aan te raden om dat eens in de zoveel tijd te doen.

En tevens, met de pc rechtstreeks op de modem aangesloten geeft toch meer zekerheid dan met een router er tussen. Je gaf aan dat je dat niet lukte, maar probeer het toch nog eens zou ik zeggen. (Heb je trouwens meer pc's op de router aangesloten?)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Die verbindingen die je daar ziet komen door mutorrent.
Zet alle programma's die op het internet gaan uit, en test de snelheid nog eens.

Is je snelheid nu goed, dan moet je mutorrent (en soortgelijke programma's) beter instellen.

edit: ohja test je verbinding alsjeblieft met een nederlandse speedtest site.
Met een buitenlandse krijg je nooit je maximale snelheid te weten.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 18-11-2007 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel 2 pc's aangesloten op de router

ik heb ook al vaker test gedaan op wel 20 verschillende sites en ze komen altijd onder deze.

wij hebben een half jaar geleden een neiuw modem gekregen toen we gingen opwaarderen dus volgens mij kan het daar ook niet aan liggen

op dit moment (eigenlijk sinds gister) is mijn pc onder hevig aanval van allerlei spyware en virussen. ik heb geen idee waar dit allemaal vandaan komt want de beveiliging is al maandenlang goed geweest en als er iets verscheen veegde AVG het zo weg. vandaag ga ik mijn pc formatteren en morgen proberen internet er direct op aan te sluiten

ik laat nog van me horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:26:
[...]vandaag ga ik mijn pc formatteren en morgen proberen internet er direct op aan te sluiten
Het is een goed idee om na je harde schijf te formatteren (ik probeer me in te beelden hoe je een gehele PC moet formatteren en kan me er -gelukkig- weinig bij voorstellen) er een OS op te zetten, dan VOORDAT je het aansluit op het internet te zorgen dat alle updates en patches geinstalleerd zijn en dat er draaiende security software (virusscanner, adwarescanner, firewall) is.

En sluit de PC direct op de modem aan. Totdat je dat doet weet je niet of de router het probleem is. Mogelijk moet je iets instellen op je PC om erop te kunnen (ik weet zo niet uit m'n hoofd wat Caiway voor systeem gebruikt - bij @Home moet je een specifieke hostname invullen, bij UPC moest je tot een klein jaartje terug nog aanmelden op een site - het kan van alles en nogwat zijn. Controleer de documentatie van je provider, daar staat het geheid in)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 18-11-2007 17:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Caiway maakt gebruik van een PPPOE verbinding, niks bijzonders verder.

Wat ik me kan herinneren is dat als je een Webstar modem ontvangt (na een upgrade van de oude docsis gevallen) je het MAC adres van deze moet registreren op een pagina bij Caiway, anders wordt je bandbreedte geknepen. Misschien is dit aan de hand?

Sluit idd even je router uit ook. Gewoon modem aan je pc hangen en even een PPPOE verbinding opzetten, dan speedtest.nl bezoeken.

Hier stond een dode link.

• Onbekend

Onbekend

...

dion_b schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:20:
[...]
... dan VOORDAT je het aansluit op het internet te zorgen dat alle updates en patches geinstalleerd zijn ...
:+ LOL Eerst de laatste updates en dan pas internet. :+

Gewoon na het installeren kan je meteen naar die site toe en een snelheidstest uitvoeren.
Let op dat je dan geen andere sites verder bezoekt!

Verwijderd

Topicstarter
nee nee ik ben niet dom hoor ^^ maar een format van mijn pc met de windows xp cd is gewoon alles terug draaien naar de fabrieks instelling (in tegenstelling tot os er opnieuw opzetten) dus alles staat er nog op zoals het uit de fabriek kwam (in mijn geval dus de onderneming waar ik hem zelf heb samengesteld) dus alle beveiligingn avg etc. staan er nog op.

nog effe een leuk weetje ik heb net een 4 uur durende scan voltoooid die mij blij meldde dat ik 5 bedreigingen had en 132 infecties. ik heb ze grotendeels opgeschoond maar doe niet veel moeite want alles word toch gewiped over 3 uur.

verders zal ik het nog wel even proberen met dat direct aansluiten en zal ik even kijken naar dat MAC adres registreren naar mijn weten is dat niet gedaan. (heb net op een ander GoT topic gekeken waar staat dat Caiway niet aan MAC registratie doet)

oja ik heb nog effe gekeken bij speedtest.nl hier de resulatten:

Download 339.0 KByte/sec (=2712 kbps)
Upload 69.4 KByte/sec (=555 kbps)
Connection 599.0 Conn/min
Ping test Nederland 34.0 ms

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 18:16 ]

Verwijderd

Je geeft aan dat je iig 2 pc's hebt, hoe is de snelheid op die andere(n) dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:48:
Je geeft aan dat je iig 2 pc's hebt, hoe is de snelheid op die andere(n) dan?
over het algemeen precies hetzelfde net zoals een andere oudere pc die we ooit daar hadden staan die nu op de zolder staat (daar is deze pc voor in de plaats gekomen) dus het ligt echt niet aan de pc als alle 3 de pc's hetzelfde vertonen (ze hebben allemaal hele andere harware van verschillende merken enzo)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:03:
[...]

over het algemeen precies hetzelfde net zoals een andere oudere pc die we ooit daar hadden staan die nu op de zolder staat (daar is deze pc voor in de plaats gekomen) dus het ligt echt niet aan de pc als alle 3 de pc's hetzelfde vertonen (ze hebben allemaal hele andere harware van verschillende merken enzo)
Heb je dan ook die andere PC's uitgezet. Als je eigen PC nogsteeds alles naar het internet loopt te sturen en te ontvangen door ze infecties en rare software dan zal het internet ook traag zijn op de andere computers.

Tip van mijn Caiway ervaring (3 jaar al vanaf): Modem eruit trekken en een half uur dat ding niet aankijken.
ik heb al 5 jaar caiway en ik ben er heel erg tevreden mee aangezien ik in een klein dorp woon dus niet veel keuze heb en ik ze niet te duur vind voor wat ze bieden

Ik zat 4 jaar geleden met steeds storingen dat mijn internet er steeds uitvloog (modem vervangen) daarna ging het weer een tijd goed maar daarna ging het weer fout, waardoor ik de kabel internet verbannen heb uit huis. Tevens waren de ADSL abbo's goedkoper dan de Caiway. Hoe caiway nu is geen idee maar hoor ik weinig klachten over. (Behalve die telefonie dienst :P )

[ Voor 27% gewijzigd door Facer op 18-11-2007 20:43 ]

• Jazekerrrrr
  • Laatst online: 05-11 10:46
heb je alles wel goed ingesteld in je router? ik heb ook caiway alleen ik heb het ultra abbonement en dezelde router en modem als jou en bij mijn werkt het perfect.
Facer schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:12:
[...]
Tip van mijn Caiway ervaring (3 jaar al vanaf): Modem eruit trekken en een half uur dat ding niet aankijken.
ik heb al 5 jaar caiway en ik ben er heel erg tevreden mee aangezien ik in een klein dorp woon dus niet veel keuze heb en ik ze niet te duur vind voor wat ze bieden

[ Voor 54% gewijzigd door Jazekerrrrr op 18-11-2007 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazekerrrrr schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:26:
heb je alles wel goed ingesteld in je router? ik heb ook caiway alleen ik heb het ultra abbonement en dezelde router en modem als jou en bij mijn werkt het perfect.

[...]

voor zover ik weet is alles goed, het lijkt erop dat alle problemen geisoleerd zijn behalve de bedrading, het modem en caiway zelf

de formattering is trouwens goed verlopen me pc is weer heelijk snel, en leeg weliswaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 06:55 ]

Verwijderd

Is de internet snelheid ook weer in orde?

Verwijderd

Topicstarter
nee het is langzaam maar aan de andere kant is er ineens een breedband verbinding verschenen die ik nog nooit eerder heb gezien (vaag ook dat die vriend van mij dit niet heeft gemeld) ik ga nu proberen volgens hem is dit de directe verbinding naar het modem dus theoretisch zou ik nu kunnen kijken of de router het probleem is

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het net geprobeerd maar het werkt niet hij zegt:

Fout 769: het opgegeven doel is niet beschikbaar

een ongeldig opgegeven doel of uw RAS is niet beschikbaar controlleer het doeladres.

het probleem is dat ik geen doel heb opgegeven en die vriend van mij ook niet (balk dus blanco )
daarnaast heb ik ook geen id wat RAS is iemand suggesties?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
sowieso moet iedereen ff kappen met "afstand tot de centrale", dit is kabel mensen, geen DSL dus dat doet er geen ruk toe.

MonMarty: stuur me ff je Caiway loginnaam en het macadres van je modem, dan lees ik vanavond of morgen ff je modem uit en kan ik er wellicht iets zinnigs over zeggen.

Je kan overigens ook gewoon ff de helpdesk bellen he? Caiway helpdesk zit tegenwoordig achter een telnr tegen lokaal tarief dus dat kost je ook geen klauwen vol geld

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat eerste probleem trouwens al zelf op gelost (kuch microsoft kuch) maar nu meld hij dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt dit zal ik eerst even natrekken

ik heb het nagetrokken en op mijn caiway werkt de gebruikersnaam en het wachtwoord gewoon heeft iemand nog suggesties?

even voor de info ik heb ook mijn abbo na getrokken en dat klopt ook allemaal ik heb super zoals ik al eerder heb vermeld en alles staat goed in de facturen etc.

die vriend van mij zegt:

Je router die connect zichzelf naar caiway, zo lang als ie aan staat, met behulp van die inloggegevens die jij wil hebben, zodat je dat niet manual hoeft te doen
in je router maakt ie contact tussen de router een de server van caiway, daar staan inloggegevens

kan iemand dit bevesrigen of mij melden hoe ik die gegevens kan achterhalen, het is bijna al 3-4 jaar dat we deze router hadden en ik kan mij niks herinneren van deze gegevens

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed nieuws allemaal ik kan het wel van de daken schreeuwen ! :P

ik heb de factuur erbij gepakt en die gegevens ingevoerd nu downlaod ik gemiddeld met 1mb/s iig erg bedankt voor jullie hulp nu had ik nog een vraag.

weet iemand een router die niet voor problemen gaat zorgen zoals deze slechte die ik nu heb? of is het misschien handig om een hub aan te schaffen? blijft de internetschelheid met een hub hetzelfde ?

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Een hub, kan je die nog kopen? >:)

Je moet nu met je PC nog inloggen op het Caiway netwerk?
Dan heb je minstens nog een Router nodig zodat die kan inbellen op het Caiway netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik moet wel iedere keer inloggen bij caiway dat is best wel storend maar ik zoek dus een neiuwe router maar ik wil niet weer zo'n dud kopen als deze kan iemand mij een aanraden (liefst met draadloos)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

een WRT54G(L) van linksys moet je al een stuk mee vooruit kunnen..

zorg wel voor een versie 4 of lager (desnoods 2e hands).

DD-WRT erop (http://www.dd-wrt.com) en gaan.

Zorg in elk geval dat je geen versie 5 t/m 7 hebt..

Verwijderd

Topicstarter
nee heelaas ik kan overal alleen maar firmware 7 vinden en de aanbiedingen die op tweakers staan zijn volgens mij al verkocht (die 2de is te oud voor mijn doen) ik zal zelf nog even zoeken naar een alternatief

lijkt dit iets?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:06 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij heb je iets van zonealarm erop staan of niet ?

Zet die eens uit voor tijdelijk. En test dan nog eens....

En hoever wonen je vriend en jij uit elkaar ? Wat geeft CaiWay aan als jij een storingsmelding doet ? Zijn er op dit moment storingen bekened bij CaiWay ?

Verwijderd

Topicstarter
lees eens terug het probleem is al opgelost ^^

maarem lijtk deze router iets?

pricewatch: Sitecom WL-153 (54Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps)

ik denk dat ik hem hier ga kopen:

http://www.dixons.nl/De_o...fault.aspx#specifications

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 09:10 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Mijn Firefox had een beetje issues met zichzelf denk. Want het laatste bericht wat ik zag was Geplaatst op donderdag 15 november 2007 22:14

Verwijderd

Topicstarter
IEFtm schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:29:
een WRT54G(L) van linksys moet je al een stuk mee vooruit kunnen..

zorg wel voor een versie 4 of lager (desnoods 2e hands).

DD-WRT erop (http://www.dd-wrt.com) en gaan.

Zorg in elk geval dat je geen versie 5 t/m 7 hebt..
wat is trouwens het probleem van de eerdere firmwares?

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen waarom ik geen firmware 5,6 of 7 moet nemen mijn broer betaald namelijk en als er geen goed tegenargument is dat er iets mis is met die firmware zit ik er dadelijk aan vast : /

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Het gaat niet om de firmware 5,6 of 7, maar de hardware versie 5,6 of 7.
En wat er mis mee is.. ze zijn instabiel waardoor veel mensen problemen hebben met wegvallend internet.
Je kan dus beter en wrt54GL kopen. Die is hetzelfde als de wrt54G versie 4 (en is dus wel stabiel).

• ik222
  • Niet online
job schreef op woensdag 21 november 2007 @ 07:57:
Het gaat niet om de firmware 5,6 of 7, maar de hardware versie 5,6 of 7.
En wat er mis mee is.. ze zijn instabiel waardoor veel mensen problemen hebben met wegvallend internet.
Je kan dus beter en wrt54GL kopen. Die is hetzelfde als de wrt54G versie 4 (en is dus wel stabiel).
In de versies 5,6,7 zit minder geheugen en dergelijke waardoor ze grote problemen krijgen als je gaat downloaden of zo, sommige vallen zelfs regelmatig uit met gewoon surfen.

Je moet een WRT54GL hebben, die zijn gewoon nog te koop en zijn harwarematig hetzelfde als versie 4. Voor normaal gebruik is ook die firmware al prima, je hoeft die dus echt niet te vervangen voor DD-WRT

Verwijderd

Topicstarter
okee dan gaat het die worden ^^ iedereen bedankt voor de moeite ik zal nog voor de zekerheid het topic even actief houden om te kijken of het gaat met de nieuwe router die ik binnen 3 dagen toch wel ga kopen ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Koop dan direct een router die ze ook bij de Caiway helpdesk ondersteunen.(ze ondersteunen Linksys niet en sturen je door naar de helpdesk van Linksys!)
Het makkelijkste is hiervoor een bezoekje brengen aan de winkel van Caiway.

Aan je posts te zien snap je namelijk niet waar je mee bezig bent en waarom er een PPPoE verbinding nodig is ;)

Mocht je dan eens problemen hebben gewoon de helpdesk van Caiway bellen(zoals hierboven staat), dit is nu toch een gratis nummer.
Nu ben je een 10 dagen bezig geweest om te zoeken naar een oplossing, terwijl je er met de helpdesk binnen enkele minuten uit was gekomen(is mijn ervaring).

En het was wel heel makkelijk roepen dat Caiway de schuldige is, maar zo zie je ook hier maar weer dat het door het gebrek aan kennis komt van de gebruiker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
nouja, het eerste probleem is dus al dat die winkels aan de andere kant van Nederland zitten dus datr heeft al weinig zin. daarnaast leer ik uit mijn ervaring dat caiway vaak zat onvoldoende steun heeft geboden via de helpdesk we hebben vaker problemen gehad uren aan de telefoon gehangen en nog steeds geen oplossing.

als jij veel van netwerken weet en ervaring hebt met caiway kun je me vast wel vertellen welke router ik zou moeten nemen ;)

Verwijderd

Uren aan de telefoon met de helpdesk lijkt me ook overdreven, en ze komen altijd met een oplossing(anders verbreek je toch niet de telefoonverbinding?) maar dat even terzijde :)
Vroeger handelde Caiway in de E-tech wgrt-04 en tegenwoordig Netgear wgr-614.
Mocht je aan de andere kant van het land wonen, dan kan je ook altijd nog een router bestellen bij hun online shop (http://www.kabelteleshop.nl)
Op die manier krijg je wel ondersteuning van Caiway indien jouw internetverbinding niet naar behoren werkt, maar met snelheidsproblemen vragen ze ook om zonder router te testen(ongeacht of hij nu wel of niet bij hun vandaan komt).
Sterkte ;)

Verwijderd

Topicstarter
helaas lees ik in allerlei revieuws dat dat ding niet goed beveiligd is en langzaam is welke snelheden behaal jij hierbij? (Netgear wgr-614)

Verwijderd

De ketting is net zo sterk als de zwakste schakel :)
Tijdens de installatie van de Netgear router vraag hij al om mbv een wizard je draadloos te beveiligen, mocht je dan een eigenwijze drol zijn en dit wegklikken, tja dan is hij inderdaad "onveilig" ;)

Ik merk iig geen snelheidsverschil tussen een pc wireless verbinden, met een utp kabel via router of direct aan de laptop.
Het lijkt me ook erg sterk dat Caiway producten gaat verkopen die niet naar behoren werken, aangezien ze deze router aanraden hebben ze deze uiteraard ook zelf wel getest..

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij erom dat ik mijn downloadsnelheid behoud. als ik hem nu direct aansluit krijg ik een
1 MB per seconde downloadsnelheid maar als ik die router aansluit krijg ik dus maar 300 kb/s zal die snelheid dus behouden blijven zowel draadloos als bedraad (die 1mb/s dan)?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:40:
het gaat mij erom dat ik mijn downloadsnelheid behoud. als ik hem nu direct aansluit krijg ik een
1 MB per seconde downloadsnelheid maar als ik die router aansluit krijg ik dus maar 300 kb/s zal die snelheid dus behouden blijven zowel draadloos als bedraad (die 1mb/s dan)?
Is met draadloos never nooit te garanderen. Je hebt altijd inteferentie van andere draadloze apparaten in de buurt. En als je een USB wifi adaptertje hebt en vooral als het goedkope troep is dan kun je het wel vergeten.
Pagina: 1