Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbel plexi goed voor waterreservoir?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 14:58
Beste medemodders,

Ik ben van plan voor het eerst ever een case mod te gaan maken, of liever gezegd een window mod, als eerste. Mijn idee is als volgt;

Ik wil met 2 plexiglas platen, op elkaar, een soort aquarium maken. Het zou dan gaan om 2 plexi dus op elkaar, een ruimte van ong. 5 mm tussen de twee platen, goed voor 2 dingen;

1 niet zoveel vloeistof nodig
2 er kan een buisje/slangetje in met gaatjes voor het bubbeltjes effect.

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i217/Man_on_Fiya/Afbeelding2-1.png

Ik wil dit buisje eigenlijk door de zijwand van het "dubbele raam: doen. Hij kan er ook via de bovenkant uit, maar dit leek me niet per se handig/verbetering, aangezien het alsnog door het plexi heen moet. Dan wilde ik er een CCFLtje onder doen, om het geheel te verlichten. Dit geheel zou dan achter een gewoon, niet gewindowed sidepanel gaan, waar ik dan nog een nader te bepalen vorm uit wil zagen.

Misschien zoiets als dit;

Afbeeldingslocatie: http://www.xlife.nl/files/call-of-duty-4-modern-warfare-screens-20070711042509771.jpg
Uitsnede dan van het voorste kereltje

Mijn vragen aan jullie;

1 Denken jullie dat het mogelijk is een "bubbeltjes-slangetje" door het plexi heen te doen, met wat zaag en vijl en waterdichtmaaktwerk?
2 hoe dik moet het plexi minimaal zijn?

Alvast bedankt, zeg het gerust als ik iets doms zeg/doe, maar ik heb niet kunnen vinden met search

PS let nie op mijn Sketchup, ik ben net begonnen en ik ben er trots op :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je kan dat slangetje er wel in doen, maar er moet een opening zijn waar de lucht er uit kan, dus je reservoir is permanent lek. Dat betekent dat je systeem in rust mogelijk overstroomt.
Daarnaast wil je geen luchtbubbels opzuigen je koelsysteem in, dus ik raad het je niet aan.

De dikte is van ondergeschikt belang. 3mm zou genoeg moeten zijn met die lage hoeveelheid water. Als je liters gaat denken heb je wss dikker nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 17:04
dubbel plexi is een goed idee hoor , zorg dan wel dat alles goed afgedicht is , en dan zou het perfect moeten werken. Let wel , je schroefdraad mag dan wel niet langer zijn dan dat je plexi dik is , of je moet pilaartjes op je res lijmen/lassen. (je kan ook in plexi lassen ja)

die belletjes lijken me niet echt een goed idee, tenzij je een terugslagklep kan vinden die al open gaat bij de zuigdruk die ontstaat bij de druk die je maakt bij het pompen (venturi anyone ? ) en die de statische vloeistofdruk die je systeem in rust maakt aan kan.
verder moet je er op letten dat je lucht niet uit je res kan : dus je moet zorgen dat de rest van je cyclus geen last krijgt van lucht. anders krijg je pompcavitiatie en gaat de efficiëntie van je warmteoverdracht omlaag , en de levensduur van je pomp ook.

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Zo zo iemand heeft zijn natuurkunde goed geleerd :9
Lijkt me een goed idee, was het zelf ook al heel lang van plan.
Niet in een window dan maar gewoon custom res.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 08:31

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Op zich is het maken van bubbeltjes niet zo'n groot probleem. Je kan natuurlijk ook de lucht die boven in het resevoir zit aanzuigen om weer als bubbeltjes op te pompen. Op deze manier hoeft je systeem niet permanent lek te zijn.

Dat de efficiëntie omlaag gaat is dan wel een feit... Ook luchtbelletjes die je niet ziet halen de efficiëntie omlaag.

Je kan natuurlijk ook denken aan een twee laags ontwerp:

| plexi | belletjes | plexi | circulatie water | plexi |

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55
Als je bang bent voor luchtbellen in je omloopsysteem zou je kunnen overwegen de bellen boven de afvoer van het reservoir te laten komen. Door de aansluiting onderin de bak te zetten en erboven de bellen kan er geen lucht in het systeem komen omdat de bellen gelijk opstijgen. Dan moet je alleen een manier vinden om die luchtslangen in het reservoir zelf "onzichtbaar" maken

hmz...

• Man on Fiya
McKaamos schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:06:
Je kan dat slangetje er wel in doen, maar er moet een opening zijn waar de lucht er uit kan, dus je reservoir is permanent lek. Dat betekent dat je systeem in rust mogelijk overstroomt.
Daarnaast wil je geen luchtbubbels opzuigen je koelsysteem in, dus ik raad het je niet aan.
En als ik hem nou aan de bovenkant afdicht op een slangetje na, die ik dan weer leiden naar buiten? Een soort van tuitje maken en deze er aan de achterkant uit laten komen? Dan heb je frisse lucht...

Permanent lek vind ik niet echt een positieve benaming; lekken is als het onintentioneel water verliest; in dit geval moet je een opening laten voor het slangetje, wat ik dus wil verhelpen door het bubbelslangetje tussen het dunne randje plexi te maken, en het luchttoevoer buisje ergens achter eruit te leidden.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
de deikte van de plexi is afhankelijk van de druk in het reservoir. die is niet afhankelijk van de h0oeveelheid water, maar hoe hoog het water in het reservoir staat.

ik heb geen idee hoeveel water dat pompje aanzuigt. door de onderdruk kan die plaat hol gaan staan.
immers als je denkt aan 30*30 cm buigt de plexi makkelijker dan dat e een reservoir maakt in de vorm van een kubus, met zijden van 8 cm bij 8 cm.
ik denk dat je dus dikker plexi moet gebruiken dan 3 mm.. ook kun je door het krom staan van de plaat krijgen dat de lijmnaden eerder weer los gaan.

belletjes is leuk, maar dan moet je de lucht circuleren of een open reservoir maken. lijkt me beide niet erg handig.
voordeel van zo'n plat reservoir is wel dat je een heel groot koeloppervlak oppervlak hebt :p
voor de bubbels kun je wellicht een extra plexiplaat gebruiken, met een appart reservoir.

• Man on Fiya
successor schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:18:
dubbel plexi is een goed idee hoor , zorg dan wel dat alles goed afgedicht is , en dan zou het perfect moeten werken. Let wel , je schroefdraad mag dan wel niet langer zijn dan dat je plexi dik is , of je moet pilaartjes op je res lijmen/lassen. (je kan ook in plexi lassen ja)
Als jij het zegt ;) , maar ik zal er rekening mee houden
successor schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:18:
die belletjes lijken me niet echt een goed idee, tenzij je een terugslagklep kan vinden die al open gaat bij de zuigdruk die ontstaat bij de druk die je maakt bij het pompen (venturi anyone ? ) en die de statische vloeistofdruk die je systeem in rust maakt aan kan.
verder moet je er op letten dat je lucht niet uit je res kan : dus je moet zorgen dat de rest van je cyclus geen last krijgt van lucht. anders krijg je pompcavitiatie en gaat de efficiëntie van je warmteoverdracht omlaag , en de levensduur van je pomp ook.
Mijn idee was iets primitiever, maar heeft hoop ik hetzelfde effect; ik wil het "uitvoerslangetje" voor de frisse lucht uit mijn kast leiden. Sowieso is mijn natuurkunde niet helemaal wat het geweest is (A) (ever KUCH), dus pompcavitiatie zou zomaar kunnen :P .

Het idee is dus kort samengevat; pompje in kast met buisje==> buisje door plexi heen (vastgesmolten heb ik besloten, dicht het best) ==> luchtuitvoerslangetje gaat er aan de bovenkant uit ==> beide slangetjes wil ik dan met een of andere mod nog te bedenken naar buiten leiden

• Man on Fiya
oh ja sowieso wilde ik gedestilleerd water gebruiken zodat mocht een van de gestelde rampscenario's zich voordoen, dan is tenminste niet het hele systeem in 1 keer weg

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je lucht door demiwater laat borrelen is het in no-time geen demiwater meer hoor ;) (like 1-2 minuten max)

En opzich is water helemaal niet zo slecht voor hardware als dat iedereen denkt, ik zou wel een lekdetector maken die direct de stroom eraf gooit als je je hardware niet pressure-test (op druk brengen van 3-4 bar en kijken of er geen lucht ontsnapt), maar dat kan natuurlijk alleen met een systeem zonder gaten erin.

Lek detectie kan erg simpel zijn, een bistabiel relais in je voeding bouwen, en die schakelen met een gevoelige transistor welke op kritieke plekken 2 stukjes metaal heeft zitten (1 kant aan 5vstb 1 kant aan je transistor)
Relais ook op je 5Vstb aansluiten (en dus een 5v relais nemen) dan schakelt hij ook de spanning eraf als je pc uit zou staan.
Dan nog ergens een handmatige resetknop bouwen.

Kan enentueel daar wel een schematje van in elkaar bouwen als je zoiets wil.

• Man on Fiya
SA007 schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:11:
Als je lucht door demiwater laat borrelen is het in no-time geen demiwater meer hoor ;) (like 1-2 minuten max)

En opzich is water helemaal niet zo slecht voor hardware als dat iedereen denkt, ik zou wel een lekdetector maken die direct de stroom eraf gooit als je je hardware niet pressure-test (op druk brengen van 3-4 bar en kijken of er geen lucht ontsnapt), maar dat kan natuurlijk alleen met een systeem zonder gaten erin.

Lek detectie kan erg simpel zijn, een bistabiel relais in je voeding bouwen, en die schakelen met een gevoelige transistor welke op kritieke plekken 2 stukjes metaal heeft zitten (1 kant aan 5vstb 1 kant aan je transistor)
Relais ook op je 5Vstb aansluiten (en dus een 5v relais nemen) dan schakelt hij ook de spanning eraf als je pc uit zou staan.
Dan nog ergens een handmatige resetknop bouwen.

Kan enentueel daar wel een schematje van in elkaar bouwen als je zoiets wil.
Zou ik erg fijn vinden, ik ga het waarschijnlijk samen met mijn broer maken, en die doet EL dus die snapt er meer van, en dan kan ik meekijken en beetje leren ;)

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 22:27

Frenkie123

Lets Mod the World !

Ik heb deze windows kant-en-klaar al ergens in de winkels zien liggen. Wel al een hele tijd geleden hoor. :S

EDITED: gevonden.
Lian Li Window Kit W685A aquarium sidepanel

http://www.hardware.info/...W685A_aquarium_sidepanel/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/old/reviews/000398-00.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Frenkie123 op 12-11-2007 15:46 ]

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Gebruik gewoon een normaal reservoir voor je waterkoeling, en pak een apart bubbeltjes pompje voor dat ding in je TS.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/Waterbeveiliging.png

Moet wel een bistabiel relais in he! anders gaat de zooi oscileren (pc uit, relais schakelt terug, pc weer aan, relais schakelt weer uit, pc uit, enz)
Ow, en het relais moet een handmatige override hebben, de wat duurdere hebben dat meestal wel anders kan je de beveiliging niet meer uitzetten.

Het lampje (lmp1) is een simpel 230V neon waarschuwingslampje, zodat je niet een kwartier aan het zoeken bent totdat je erachter komt dat de beveiliging eruit is gegaan perongeluk. (En hij is waarschijnlijk erg gevoelig, maar dat zou ik eerst testen, maar hij schakelt waarschijnlijk al uit als je 'm aanraakt).

De sensoren bouwe je simpelweg uit 2 gestripte draadjes die je vlak langs elkaar legt of een paar plaatjes metaal. vlak langs elkaar.

Mocht hij niet gevoelig genoeg zijn kan je ook met 2 bc547's een darlington opbouwen, je EL broer weet wel hoe dat moet (anders vraag het mij ff)

• Man on Fiya
Frenkie123 schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:38:
Ik heb deze windows kant-en-klaar al ergens in de winkels zien liggen. Wel al een hele tijd geleden hoor. :S

EDITED: gevonden.
Lian Li Window Kit W685A aquarium sidepanel

http://www.hardware.info/...W685A_aquarium_sidepanel/

[afbeelding]
1 dat ding is afzichtelijk
2 er zijn wel meer dingen die er al zijn maar leuker zijn om te modden :)
3 Deze zit echt buiten de kast, niet erin
4 geen bubbeltjes
5 CCFLwordt lelijk geblokt door die steentjes onderop
6 99$? voor dat ding? dat kan ik bijna zelf goedkoper en veeeeel mooier

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
daarbij is dat lian li ding echt gemaakt als sier, en niet om als waterkoelings onderdeel te werken...

• Man on Fiya
darkpluisje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:38:
daarbij is dat lian li ding echt gemaakt als sier, en niet om als waterkoelings onderdeel te werken...
Dat is die van mij ook niet hoor :P. Maar meer van, ik vind hem er lelijk uit zien, hij moet achter de side panel zitten en niet ervoor

• Godric
  • Laatst online: 19-11 10:10
Man on Fiya schreef op maandag 12 november 2007 @ 04:30:
...zeg het gerust als ik iets doms zeg/doe...
Bij deze.
Man on Fiya schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:51:
[...]

1 dat ding is afzichtelijk
2 er zijn wel meer dingen die er al zijn maar leuker zijn om te modden :)
3 Deze zit echt buiten de kast, niet erin
4 geen bubbeltjes
5 CCFLwordt lelijk geblokt door die steentjes onderop
6 99$? voor dat ding? dat kan ik bijna zelf goedkoper en veeeeel mooier
Frenkie wil je helpen, zoekt het voorbeeld voor je op. Waarom dan zo wijs reageren? :?

Daarnaast zou ik het idee van frankiepankie volgen.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Man on Fiya
Godric schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:57:
Frenkie wil je helpen, zoekt het voorbeeld voor je op. Waarom dan zo wijs reageren? :?

Daarnaast zou ik het idee van frankiepankie volgen.
Ik zei het misschien verkeerd, maar mijn onderbouwing was tegen het panel, net tegen Frenkie. Sorry als het zo overkwam.
Afgezien van de onderbouwing die tegen de verkeerde persoon leek te zijn, wat is er aan die beredenering zo dom? Beetje misbruik vind ik dat, als ik de kans geef om gewoon kritiek/ideeën voor te stellen, en dan zo reageren.
SA007 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:41:
[afbeelding]

Moet wel een bistabiel relais in he! anders gaat de zooi oscileren (pc uit, relais schakelt terug, pc weer aan, relais schakelt weer uit, pc uit, enz)
Ow, en het relais moet een handmatige override hebben, de wat duurdere hebben dat meestal wel anders kan je de beveiliging niet meer uitzetten.

Het lampje (lmp1) is een simpel 230V neon waarschuwingslampje, zodat je niet een kwartier aan het zoeken bent totdat je erachter komt dat de beveiliging eruit is gegaan perongeluk. (En hij is waarschijnlijk erg gevoelig, maar dat zou ik eerst testen, maar hij schakelt waarschijnlijk al uit als je 'm aanraakt).

De sensoren bouwe je simpelweg uit 2 gestripte draadjes die je vlak langs elkaar legt of een paar plaatjes metaal. vlak langs elkaar.

Mocht hij niet gevoelig genoeg zijn kan je ook met 2 bc547's een darlington opbouwen, je EL broer weet wel hoe dat moet (anders vraag het mij ff)
Dank je zeer feestelijk, echt :), dat scheelt mij veel hoofdpijn met mijn E&M profiel O-)
Mijn broer kon het wel maken, zei hij. Dank je nogmaals _/-\o_

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

No offence taken, als ik er zelf dieper over na ga denken, misschien wil je wel een soort aquarium venster, maar een die precies op jouw case past. Dan zou ik zeggen, ga ervoor !

Ik heb zelf vroeger ook zitten denken aan water-vensters met bubbels in mijn plexi-periode, is er echter nooit van gekomen. Op de voorlaatste FAT-lan was de casemod-compo winnaar een kast met een water-vernevelaar erbovenop. Jammer genoeg lekte de case zoveel condens dat het gevaarlijk werd voor de hardware. :(

• Godric
  • Laatst online: 19-11 10:10
Man on Fiya schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:00:
Afgezien van de onderbouwing die tegen de verkeerde persoon leek te zijn, wat is er aan die beredenering zo dom? Beetje misbruik vind ik dat, als ik de kans geef om gewoon kritiek/ideeën voor te stellen, en dan zo reageren.
Omdat ik jouw reactie las als tegen Frenkie, wat een misverstand bleek, vond ik het dom doen dat je een helpende hand afkat. Aangezien dat niet jouw bedoeling was, is het inderdaad misbruik >:).

Maar goed, back on topic :). Is het geen idee om bovenin een intake te maken die het water over een profiel laat stromen zodat het gelijkmatig naar beneden klettert, dan krijg je wel meer een waterval. Onderin doe je dan je outtake. Met gaten in slangetjes ga je erg veel flow verliezen.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Man on Fiya
Godric schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:12:
[...]
Maar goed, back on topic :). Is het geen idee om bovenin een intake te maken die het water over een profiel laat stromen zodat het gelijkmatig naar beneden klettert, dan krijg je wel meer een waterval. Onderin doe je dan je outtake. Met gaten in slangetjes ga je erg veel flow verliezen.
Is ook nog een idee, maar ik ga t echt proberen; ik ga morgen ff langs een groothandel, vriend van me werkt daar die heeft misschien nog wel een paar plexi dingetjes,
Ik wil best graag die bubbeltjes
Frenkie123 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:51:
No offence taken, als ik er zelf dieper over na ga denken, misschien wil je wel een soort aquarium venster, maar een die precies op jouw case past. Dan zou ik zeggen, ga ervoor !
Nou ik wil hem echt zo plat mogelijk dat scheelt ruimte in het plexi, en echt een aquarium lijkt met dan niet handig... maar het klopt wel dat het precies op de case/in het paneel moet passen.
Frenkie123 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:51:

Ik heb zelf vroeger ook zitten denken aan water-vensters met bubbels in mijn plexi-periode....
Is dat een periode ;( ik hebt het altijd al leuk gevonden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Man on Fiya op 14-11-2007 14:43 ]

Verwijderd

Beetje offtopic:
Maak een aqaurium.. met mamaplankje erin etc.
Dan ervoor een wand en dan heb je soort bakje tussen de buitenwand en die ervoor.
Doe daar koelvloeistof in bijv blauwe en dan een pompje met een slangetje en daar gaatjes in prikken.??

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/473b0a24607e8/water.JPG
Ben dyslexie ;) :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 15:46 ]

• Frenkie123

Frenkie123

Lets Mod the World !

Gaat al aardig richting de Aquarium PC van Robert Stoppels :)

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 19:11

elTigro

Es un Gringo!

Een leuk idee wel. Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht om iets met luchtbellen en licht te maken. Een beetje zoals die luchtbellampstaven die je zo'n 10 jaar geleden veel zag. Het hele systeem moest dan een sfeer van miami vice pastel / neon kleuren krijgen enzo...
Nou ja, het was me allemaal een beetje te veel moeite.

Een ding waar je echter wel op moet letten is dat je het systeem misschien beter echt niet open moet laten. Ik weet niet hoe gauw het gaat, maar ik heb het idee dat je zo'n lichtverwarmd, goed geventileerd (en vernevelend - wanneer de bellen aan het oppervlakte openspatten) systeem een ideale kweekkamer voor legionella is. (veteranenziekte)
Lijkt mij iets waar je even over wilt denken wanneer je uiteindelijke ontwerp uitdenkt :)

[ Voor 0% gewijzigd door elTigro op 14-11-2007 16:52 . Reden: interpunctie ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Heb wel eens vaker nagedacht over dit systeem. (water raam met bubbels) Toendertijd kwam ik op een idee om een soort schot te maken die de bubbels van de aanvoer van je WC weg te houden.
Naja, plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb243/got-borgoth/bubbelwaterraam.png
(Paint wtf)

Onderaan zit de lucht toevoer. Bubbeltjes zweven omhoog maar door het schot worden de bubbels weg gehouden bij het zuig gedeelte :)

LET OP:
ik heb dit nooit getest of gezien, het is alleen een theorie. test alsjeblieft eerst of het uberhaubt wel werkt voordat je ermee aan de slag gaat! (ben niet verantwoordelijk voor de schade)

(K*T, vergeet het water aanvoer gedeelte te tekenen. naja het gaat om het idee)

[ Voor 15% gewijzigd door Borgoth op 14-11-2007 17:52 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Man on Fiya
Borgoth schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:51:
Heb wel eens vaker nagedacht over dit systeem. (water raam met bubbels) Toendertijd kwam ik op een idee om een soort schot te maken die de bubbels van de aanvoer van je WC weg te houden.
Naja, plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
[afbeelding]
(Paint wtf)

Onderaan zit de lucht toevoer. Bubbeltjes zweven omhoog maar door het schot worden de bubbels weg gehouden bij het zuig gedeelte :)

LET OP:
ik heb dit nooit getest of gezien, het is alleen een theorie. test alsjeblieft eerst of het uberhaubt wel werkt voordat je ermee aan de slag gaat! (ben niet verantwoordelijk voor de schade)

(K*T, vergeet het water aanvoer gedeelte te tekenen. naja het gaat om het idee)
Afgezien van dat ik het een heel leuk idee vind, en ik snap dat mijn titel enigszins verwarrend is is mijn doel niet om een WC reservoir te maken, ik zal zometeen even met Photoshop even een model maken van hoe ik denk dat het eruit gaat zien en dan zal ik het showen. Overigens, het idee het te gebruiken als WC reservoir is leuk, maar mijn toekomstige PC gaat nie op waterkoeling zijn. Wel mooie tekening hoor _/-\o_

• Man on Fiya
Ik zal nu mijn idee so far illustreren (nee echt) met mijn superslecht gecreerde plaatjes;

Dit is hoe het plexi deel eruit zou moeten komen te zien;

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i217/Man_on_Fiya/Bubbeltjeszonderpanel.jpg

En dan met een regular uit Battlefield (Bad Company) uitgesneden screenshot;

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i217/Man_on_Fiya/Paneelsettupmetbubbel.jpg

En dan eventueel afhangend van de grootte van het plaatje pas ik het plexi deel aan; hij hoeft niet iets van 400x500mm te zijn als het plaatje niet meer "dekt" dan bijv. 300x200 mm. Het genoemde buisje in plaatje klik door in diashow B) 1 is dan voor de frisse lucht/condens/tegen onder-bovendruk vanwege de bubbeltjes...

Is het een beetje duidelijk wat mijn idee is? Ik vond het namelijk uit het GoT-lezertjes perspectief een beetje vaag door mij gesteld O-)

Edit; Oh ja de bovenkant is dan dus helemaal afgesloten tot het buisje, die dus ook gaat dienen als bijvul leiding :P... oh god waar ben ik aan begonnen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Man on Fiya op 14-11-2007 22:16 ]

• reizende o Roel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
misschien is mooi om iets van olie of zo rond te pompen in plaats van lucht. de olie welke aan de onderkant wordt toegevoegd drijft dan vanzelf naar boven waar deze weer rond gepomt kan worden. Ik weet niet of zoies werkt of goed is uit te voeren maar was zomaar een hersenspinsel...

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 20:51
Jah en als je een deel van de olie dan nog kleurt heb je een soort van lava lamp als het tenminste niet gaat mengen.

• Man on Fiya
reizende o Roel schreef op donderdag 15 november 2007 @ 13:05:
misschien is mooi om iets van olie of zo rond te pompen in plaats van lucht. de olie welke aan de onderkant wordt toegevoegd drijft dan vanzelf naar boven waar deze weer rond gepomt kan worden. Ik weet niet of zoies werkt of goed is uit te voeren maar was zomaar een hersenspinsel...
Mijn idee komt ook voort uit een hersenspinsel, dus onderschat die niet ;)

Ik zal kijken wat er mogelijk is met die olie, klinkt opzich leuk
elTigro schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:51:
luchtbellampstaven die je zo'n 10 jaar geleden veel zag
Bedoel je lava lampen ;)...

Dat over legionella is wel ff handig, maar ik weet niet zeker hoe ernstig dit aan de orde zal komen. Ik plan het sowieso niet op te gaan drinken (nee echt niet ;) )

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

zolang er buitenlucht inkan, en waterdamp uit, is er gevaar voor legionella... zo simpel is het...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee, hij bedoelt zulke lampen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Man on Fiya
Oh... ja die zijn ook wel tof, maar inderdaad dat idee was t wel beetj ;)

Verwijderd

Kijk even mijn paint ontwerp!
Wat je ook kan doen is een bak maken en in als window maken maar dan word het wel krap..

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
of je maakt die tank vol met water, en doet er kaarsvet in.....vervolgens sluit je het geheel helemaal af...door de warmte van de computer aan de binnenkant zou je dan een lavalamp moeten krijgen (weet alleen niet of een computer genoeg directe hitte levert...maar is het proberen waard :P
Pagina: 1