Op dinsdag 13 februari 2001 21:16 schreef FrankGuthrie het volgende:
maxtor, IBM zijn inderdaad stiller en ietsjes sneller, maar gaan stuk bij de fleet, in mijn ogen is het hard gedaalt(kwaliteit).
Wij hebben hier op onze Hogeschool +/-2500 PC's staan, en daar zitten overal IBM schijven in, en die leven niet lang, de enne smart failure na de ander, ben erg gaan twijfelen, en geef mij in de toekomst maar Maxtor.
Het gaat hier dus niet om 1 schijf maar over meerdere.
Ik heb nu een Maxtor schijf in mijn computer zitten, en na alle verhalen, was ik helemaal weg van IBM, en zou ook mij toekomstige HD worden, totdat ik merkte hoeveel problemen we hebben/hadden met de IBM schijven, erg jammer.
Hmmmz
daar geloof ik niet veel van. Als ze echt zo snel kaput gaan dan zou IBM er allang mee gestopt zijn met het maken van deze serie schijven. Ze geven immers 3 jaar garantie, dat moet lang genoeg zijn om er een evt. kaputte uit te halen.
Ik heb iig alleen maar goede ervaringen met IBM schijven. De laatste 3 jaar al niet meer anders gehad. Ze zijn snel, stil en produceren nauwelijks warmte. Ze zijn idd ietsiepietsie duurder maar ze zijn hun geld echt wel waard.
Ik heb nu één DTLA 45 gig (7200RPM en 2MB Cache) en daar komt er zeeer binnenkort eentje bij voor een RAID level 0. En die gaat helemaal kont schoppen qua snelheid.