Aller eerst de system specs:
cpu: e6750 @ 3.5 Ghz
mobo: gigabyte p35 ds3r
mem: Corsair TWIN2X 2x1GB DDR2, PC2-6400, 800MHz @ 876
hdd: lijkt me niet boeiend.
kast, etc: ook niet boeiend.
Aller eerst een paar plaatjes ter ondersteuning.

Heb het mobo op auto voltages staan, en de geheugen timings op 4-4-4-12
Maar nu ben ik dus aan het stress testen geslagen met orthos, en deze zorg ervoor dat m'n cpu stressed ongeveer 60 graadjes wordt onder m'n artic freezer 7 ( niet echt super hoog lijkt me ?)
Maar nu kreeg ik deze error in orthos tijdens het stressen:

Nu de vraag: is het '' veilig '' ( want ja, wat is veilig met een overklok ) om de cpu zo te houden ? of is het een beter idee om hem gewoon terug te zetten naar een stabiele 3.4 Ghz ?
Aan de ene kant denk ik zelf dat het zo wel zou kunnen, want wanneer belast je nou in vredesnaam je cpu zo lang ( ik in ieder geval niet ) en tijdens normaal gebruik ( internetten, msn ) en ook bij gamen merk ik geen problemen
Maaaar, aan de andere kant heb ik zoiets van, hij is wel instabiel geraporteerd door orthos.
Dus wat denken jullie ? terug of zou houden ?
cpu: e6750 @ 3.5 Ghz
mobo: gigabyte p35 ds3r
mem: Corsair TWIN2X 2x1GB DDR2, PC2-6400, 800MHz @ 876
hdd: lijkt me niet boeiend.
kast, etc: ook niet boeiend.
Aller eerst een paar plaatjes ter ondersteuning.

Heb het mobo op auto voltages staan, en de geheugen timings op 4-4-4-12
Maar nu ben ik dus aan het stress testen geslagen met orthos, en deze zorg ervoor dat m'n cpu stressed ongeveer 60 graadjes wordt onder m'n artic freezer 7 ( niet echt super hoog lijkt me ?)
Maar nu kreeg ik deze error in orthos tijdens het stressen:

Nu de vraag: is het '' veilig '' ( want ja, wat is veilig met een overklok ) om de cpu zo te houden ? of is het een beter idee om hem gewoon terug te zetten naar een stabiele 3.4 Ghz ?
Aan de ene kant denk ik zelf dat het zo wel zou kunnen, want wanneer belast je nou in vredesnaam je cpu zo lang ( ik in ieder geval niet ) en tijdens normaal gebruik ( internetten, msn ) en ook bij gamen merk ik geen problemen
Maaaar, aan de andere kant heb ik zoiets van, hij is wel instabiel geraporteerd door orthos.
Dus wat denken jullie ? terug of zou houden ?