Toon posts:

sweex router dns traag

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ik heb twee linuxboxen aan een el-cheapo sweex router hangen en die routert eigenlijk alles wel prima behalve dns.

Hij doet er voor een nieuwe pagina meestal tussen de 1 en de 5 minuten over voordat ie het adres heeft gevonden, als hij dat eenmaal binnen heeft doet de pagina het net als zonder die router.

Gek genoeg lijkt hij het bij een van de twee pc's (wisselt welke) opvallend veel sneller te doen dan bij de andere pc. Dat kan natuurlijk ook toeval zijn

wat ook vreemd is is dat bij de dhcp lijst er geen computers aan de lijst hangen, terwijl die het allebei wel doen op internet. Edit: nu wel, ik deed niks.

Ik heb al wel zitten knutselen aan de dns instellingen in dat prutding, maar ik kan eik niks vinden wat logisch van toepassing zou kunnen zijn. Wel veel instellingen die het helemaal aan of uit gooien.

iemand enig idee welke instelling ik heb gemist?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 21:15 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
wat zijn je dns instellingen dan? Sweex zal best langzaam zijn ,maar zo langzaam...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
de dns instellingen die ik gebruik zijn gewoon alles via dhcp laten regelen op de laptop. Zelfde als zonder router. In de router alles wat met dns te maken heeft aanezet, behalve dynamic dns.

edit: de router is vannacht van de muur gevallen, en nu doet hij het helemaal goed. (Waarschijnlijk heeft dat niks met elkaar te maken, maar hij doet het nu in ieder geval)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 19:59 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:46:
edit: de router is vannacht van de muur gevallen, en nu doet hij het helemaal goed. (Waarschijnlijk heeft dat niks met elkaar te maken, maar hij doet het nu in ieder geval)
8)7 Misschien was er een bitje omgevallen in je router, en staat die nu weer goed...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection