Netwerkprobleem sinds Leopard

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 00:56
Sinds dat ik Leopard heb geinstalleerd krijg ik mn netwerkje tussen mn Mini en XPbak niet meer goed aan de praat. Via ftp van ik vanaf de XPbak de Mini perfect bereiken. En ook het internet op de Mini is van een gedeelde connectie op de XPbak. Pingen beide kanten op geen probleem.
Op Tiger hing de Mini in het Windows netwerk en was de XPbak een link in Finder onder Netwerk. Dit krijg ik nu niet meer voor elkaar. Ik merk ook op dat sinds Leopard onderstaande drie tabs niet meer te vinden zijn, een ook het kopje Windows-deling niet, misschien heeft het daar iets mee te maken? Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.macmiep.nl/cursusimages/11xwindowsdelingingeschakeld.png

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 20:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Onder Leopard vallen AFP en SMB onder 'File Sharing'; waar je mappen kunt delen en vervolgens aan kan geven via welk(e) protocol(len) dat moet gebeuren en met welke rechten. Verder hangt een Mac onder Leopard standaard in de werkgroep 'WORKGROUP', wat te wijzigen is onder System Preferences -> Network. Je maakt dan een nieuwe locatie aan, en vervolgens kan je onder <netwerk interface> -> Advanced -> WINS een werkgroep definiëren. Overigens heb ik daar zelf wisselend succes mee. Hard de werkgroep definiëren in de smb.conf heeft doorgaans meer succes.

Toch echt tijd voor 10.5.1 imho ;)

Launching containers into space

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 00:56
Geen verschil. De Mini verschijnt niet in de werkgroep op de XPbak en andersom de XPbak niet in Finder.

Verwijderd

Whieee schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:13:
Onder Leopard vallen AFP en SMB onder 'File Sharing'; waar je mappen kunt delen en vervolgens aan kan geven via welk(e) protocol(len) dat moet gebeuren en met welke rechten. Verder hangt een Mac onder Leopard standaard in de werkgroep 'WORKGROUP', wat te wijzigen is onder System Preferences -> Network. Je maakt dan een nieuwe locatie aan, en vervolgens kan je onder <netwerk interface> -> Advanced -> WINS een werkgroep definiëren. Overigens heb ik daar zelf wisselend succes mee. Hard de werkgroep definiëren in de smb.conf heeft doorgaans meer succes.

Toch echt tijd voor 10.5.1 imho ;)
werkt een stuk beter inderdaad met 10.5.1 :)

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 15:07:
[...]

werkt een stuk beter inderdaad met 10.5.1 :)
huh? ben jij die al aan het testen? :D

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |