Toon posts:

[XP] Opstartproblemen na HAL.DLL foutmelding*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerst het bekende hal.dll opstart probleem. dus heb ik van mijn windows xp cd hal.dl_ gekopieert naar hal.dll in system32. toen kreeg ik c_1256.nls missing die ook gepakt en gekopieert, kreeg ik l_intl.nls missing die ook gepakt en gekopieert. maar nu start mijn pc niet meer op. als hij bij het punt het het besturingssysteem te laden start de pc opnieuw op. en dit gaat maar door en door.

weet iemand mischien de oplossing om mijn pc gwn weer de oude te krijgen?

bij voorbaat dank

grtz Mr m0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je hal.dl_ gaat kopieren werkt het niet, dat is namelijk het gecomprimeerde bestand. Je zou kunnen proberen dmv expand het bestand uit te pakken naar de nieuwe locatie. Probeer dus op deze manier de files eens terug te zetten.
Lukt dat niet dan kun je nog kijken of je met een fixboot vanuit de recovery console eea kan fixen (al weet ik niet in hoeverre die alle files weer terug kan zetten). Andere mogelijkheid is de repair optie vanuit de windows setup.
En als dat niet werkt dan kun je natuurlijk altijd nog een keertje windows opnieuw isntalleren.

Verwijderd

Topicstarter
expand had ik geprobeerd maar lukte niet ik deed het met copy:

c:\copy e:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

moet ik nu gewoon die 3 bestanden downloaden ergens van het net en dan opnieuw kopieren naar de system32 map?

repair optie vanuit de windows setup heb jammer genoeg niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die files heb je als het goed is gewoon op je windows cd staan. Waarom lukt het niet om ze vanaf daar te expanden?

Verwijderd

Topicstarter
c:\expand e:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll
kan bestand hal.dll niet maken.
0 bestand(en) uitgepakt.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:48
En als je nu expand naar bijv c:\temp en dan hal.dll kopieert naar c:\windows\system32 ?
Misschien wil het expanden gewoon niet direct naar system32

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

werkt het niet om je windows te herstellen vanaf de orginele cd?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kromme schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:54:
werkt het niet om je windows te herstellen vanaf de orginele cd?
Dat lijkt mij inderdaad verstandiger dan telkens per bestand te gaan lopen klieren ;)

Zeg nou zelf, als je dergelijke meldingen krijgt, ligt het dan alleen aan dat ene bestandje, of zul je misschien even de Big Picture moeten bekijken? :)

Ik pas gelijk even je topictitel wat aan. Dat is tenslotte je uithangbord, en de oude nodigt niet echt uit :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
jah het is gelukt ik heb die 3 bestanden eerst ge-expand naar c:\ en daar vandaan gekopieerd naar system32. er is nu een teken van leven want xp start weer op. maar na het opstarten loopt xp gewoon spontaan vast. probeer zo snel mogelijk naar systeemherstel te gaan maar net niet op tijd en xp loopt vast. en ik heb het ook geprobeerde in veilge modus zelfde verhaal.

iemand suggesties??

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:33

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

zoals eerder aangegeven, misschien eens de herstel opties draaien vanaf de orginele xp cd.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Verwijderd

Topicstarter
jammer genoeg heb ik die herstel optie niet. ik kan geen R selecteren bij het scherm van de partities

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Draai of schedule eens een chkdsk (als dat lukt voordat je bak crashed iig ;) ) Of probeer ergens een goede xp cd vanaf te halen waarbij je wel de recovery console kunt kiezen, en draai dan een chkdsk (of de andere opties die hier al eerder gemeld zijn)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1