Moederbord voor Vista Ultimate (Media center deel)

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Ik ben op zoek naar een geschikt moederbord voor mijn mediacenter. Hardware.info heeft een vrij recente config staan voor HTPC maar dat is een micro-ATX bordje. Ik wil een ATX bord.

Eisen:

- AM2 Socket (Heb al een BE-2400)
- Passief gekoeld
- PCI-E voor me 8600GT / 2600XT (VGA moet ik nog kopen)
- PCI sloten (voor Hauppage MCE500) Wil hier meerdere poorten, omdat als ik digitaal tv op ga nemen wil ik dat allemaal via PCI doen. De CAM + CI en de decoder. Wil niks via USB / Extern.
- PCI Slot voor me Club3D Agrippa Theatron
- ATX omdat ik dus meerdere PCI sloten nodig heb
- Gbit lan
- 3 x fan aansluiting (2x 60mm en 1 x 80mm)

Iemand een goede optie? Chipset maakt me niet uit, onboard VGA en audio hoeft dus eigenlijk niet maar ontkom je niet aan denk ik bij HTPC bordjes.

De BBG heeft een aantal maandjes terug al een HTPC gebouwd maar die is al wat verouderd.
En in het grote post hier je werkende MCE setup, staan voornamelijk de wat oudere P4 systemen icm MCE2005. Is dus hier ook niet echt van toepassing.

Had eerst een MSI K9N Neo-f liggen maar die heb ik ergens anders voor nodig, dus kan nu echt op zoek naar een geschikt bordje.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Wat denk je van een tochtje langs de websites van de moederbord-fabrikanten?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
mad-dog schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:25:
Wat denk je van een tochtje langs de websites van de moederbord-fabrikanten?
Ja als ik dat bij Asus, MSI, Gigabyte bijvoorbeeld doe heb ik ongeveer 20 borden. Weet ik toch nog weinig, ben juist even benieuwd wat de mensen hier voor bordje gekozen hebben op AM2 voor hun MCE. Dat zijn er vast wel een paar die dat gedaan hebben.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32
Kijk naar je budget en zoek bij de shop waar je gaat koen de modellen uit die beenen dat budget liggen. Ga dan van de merken die je het meest aanspreken wat specs bekijken... Je zult wss vooral op HDMI moeten gaan letten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Als je tientallen moederborden hebt die voldoen aan je eisen, dan zijn je eisen lang niet specifiek genoeg. Je hebt blijkbaar niet opgezocht welke chipset je wilt hebben. Dat scheelt stukken. Het is natuurlijk krom om te zeggen dat het je niets scheelt maar dan te klagen dat je teveel keus hebt :z

Kortom, gewoon even zelf de moeite doen je *echt* in te lezen, dan vind je snel genoeg eisen waarmee je je tot een simpele keuze kunt beperken. Kies dan de goedkoopste, of het bord met een kleurschema die kleurt bij je kast ofzo... hoe dan ook, "Welke ... moet ik kopen?"-topics horen niet op GoT.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.