Toon posts:

Asus Crosshair

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil mijn Asus crosshair zijn bios upgraden naar 0802 versie. Momenteel krijg ik alleen CPU INIT op de LCD display en verder niets. Hij is al eens upgegrade en werkte naar behoren. Toen heb ik heb nog hoger upgegrade naar 0804 en werkte nog steeds. Maar na een AMD cpu optimizer te hebben geinstalleerd werkte hij nietmeer (mss een foute geinstalleerd niet voor de amd am2 6000+ dualcore :s).

Hoe upgrade ik hem naar de 0802 (want ik heb een zwart scherm voor mij)? Of welke cpu's worden ondersteund door de standaard bios versie (ik geloof versie 070x) van de crosshair zodat ik een goedkoop cpu kan kopen/lenen die met de standaard bios wel werkt en dan zo upgrade naar een hogere bios om mijn amd am2 6000+ erin te kunnen plaatsen.

mss wreed omslachtig uitgelegd sorry

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Ik snap dat je in paniek bent, maar blijf rustig :p

Al eens geprobeerd om de support cdrom in je speler te doen en dan je pc te resetten?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
zal dat lukken denk je?

kzal proberen, morgen ben ik bij die pc.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heb je al eens de PC aangezet en dan met de Clear RTC jumper je BIOS gereset?
Dit heeft in het verleden vaak geholpen bij mensen met een Striker/Crosshair/Commando bord.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zijn er geen dos bios flash tools ?

Verwijderd

Topicstarter
bios heb ik reeds gecleared maar baatte niet.

DOS, daar geraak ik niet in. Hij boot niet de pc. De ventilators draaien wel en lichtjes lichten op. Maar daar blijft het bij.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gelukt, met de support dvd en erna te resetten.
welke processoren worden ondersteund door de standaard bios? (in elk geval de AMD AM2 x64 6000+ dualcore niet) Ik kan het nl. niet terugvinden op google, en anders moet ik hem binnen brengen bij de lokale computer hersteller om gewoon mijn bios te flashen. En dat is weggesmeten geld.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:43:
Niet gelukt, met de support dvd en erna te resetten.
welke processoren worden ondersteund door de standaard bios? (in elk geval de AMD AM2 x64 6000+ dualcore niet) Ik kan het nl. niet terugvinden op google, en anders moet ik hem binnen brengen bij de lokale computer hersteller om gewoon mijn bios te flashen. En dat is weggesmeten geld.
Op de ASUS Support Site -> Downloads, links bij Search intypen <moederbord>, links op CPU Support. Ik denk niet dat het eraan ligt dat je standaard BIOS erop zit, want op mijn M2N-SLI Deluxe bord, ook nForce 5, zat een hele oude brakke BIOS en ik kon ook gewoon posten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn Asus Crosshair heeft een 0502 bios en de Athlon 64 X2 6000+ 89W AM2 socket wordt niet ondersteund door deze bios versie, maar de 125W wel! Pas vanaf bios versie 0702.
Kheb een oudere cpu op ebay gekocht die ondersteund wordt vanaf versie 0116. Dus zit nu wel safe. Nu nog op mijn pakske wachten en flashen die bios!

thanks Sebaz, voor mij in de richting te duwen van de support van asus cpu ...
tis da wat ik eigenlijk al int begin zocht en niet terug vond op google.
Pagina: 1