Toon posts:

converteer avi to flv

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb met het programma flix een .avi bestand geconverteerd naar .flv. nou is het probleem dat als ik het flv bestand afspeel met de flash player van Jeroen Wijering of met VLC dat het beeld verticaal is geflipt (onderste boven), maar als ik het bestand afspeel in windows media player is het beeld wel gewoon goed. heeft iemand enig idee hoe ik het beeld ook in de flash player (en vlc) goed (niet onderste boven) krijg.

MVG

Maurice

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Welke videocodec? Er zijn nml codecs die zo'n bug hebben.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de nieuwste divx codec van www.divx.com. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 20:16 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Gebruik een recentere build van ffmpeg. Daarmee kun je zo ongeveer alles naar flash video omzetten. (Bij oudere versies moest je met een andere tool nog metadata aan de stream toevoegen, met de nieuwere niet mere)

En als ik me niet vergis kun je met ffmpeg het beeld ook nog wel spiegelen/roteren, mocht het nodig zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-11-2007 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is ffmpeg er alleen voor linux? Zo nee, heeft iemand een link waar ik deze kan downloaden :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 10:00
Als je je eigen server beheert is het misschien ook wel handig om te kijken naar ffmpeg-php.

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

I-V-O

powerpoker

ChessSpider schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:00:
Als je je eigen server beheert is het misschien ook wel handig om te kijken naar ffmpeg-php.
Goeie tip!!!
Ik heb net 6 maandjes terug allemaal bash scrippies geschreven om iedere 10 minuten video/audio materiaal uit een dropfoldertje naar FLV over te zetten (en screenshotjes te maken etc).
Heeft iemand ervaring met Ffmpeg en mp3-(de)-codering? Ik krijg lameMP3 maar niet meegecompileerd op de server (FBSD6-doos). :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 16:01

André

Analytics dude

Software probleem :)

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-07 10:00
I-V-O schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:48:
[...]

Goeie tip!!!
Ik heb net 6 maandjes terug allemaal bash scrippies geschreven om iedere 10 minuten video/audio materiaal uit een dropfoldertje naar FLV over te zetten (en screenshotjes te maken etc).
Heeft iemand ervaring met Ffmpeg en mp3-(de)-codering? Ik krijg lameMP3 maar niet meegecompileerd op de server (FBSD6-doos). :(
er zijn ook speciale classes ervoor. Wees blij dat hij voor jou uberhaupt nog werkt, ik heb een windows bak met php5... Ik kán het niet eens installeren :(
Pagina: 1