[Macbook] Dvd drive werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 16:47
Beste Tweakers,

Ik heb macbook en de dvd drive werkt niet meer naar behoren. Telkens als ik een dvd insteek dan eject die hem meeteen erna. Ik kan dus onmogelijk de apple hardware runnen van de bijgeleverde cd.

Heeft iemand die ook al voorgehad of weet iemand een oplossing hiervoor gelieve dit zo snel mogelijk mij te laten weten.

Mvg MDietger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166615

Als je de apple cd wilt draaien: hang er een externe dvd speler aan via usb. of maak op een andere computer een image en zet deze op een externe schijf. Van je probleem heb ik trouwens nog nooit gehoord....raar... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

hee mdietger, ik heb sinds een tijdje hetzelfde. Mijn macbook is iets ouder dan een jaar en spuugt de dvd's en cd's tegenwoordig ook (na 3 keer proberen om te lezen) uit.
Dit doet hij bij bijna al mijn cd's, originele of gewone backup cd's. Heeeel af en toe wil hij nog wel eens mounten, maar dat is meer de uitzondering op de regel. Damn :-)

Als ie mount, bijvoorbeeld een lege cd.. en ik wil wat bestanden branden met Toast, dan geeft ie ook na 1% al direct een fout. Geen idee hoe dit zomaar ineens komt. Ik had het namelijk net nadat ik Leopard had geinstalleerd. Baalde er enorm van, maar gebruik hem bijna nooit.. Alleen het installeren van Leopard dus, waarbij ik daarna Bootcamp wilde gebruiken.. toen las ie de dvd ineens niet meer :-(

Iemand enig idee of dit te maken is en hoeveel dit ongeveer zal gaan kosten? En .. belangrijker .. hoelang de laptop dan weg is :-P
Ik heb hem gekocht in een retail-store, dus daar zou ik ook terug moeten kunnen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 21:22
Hij is niet kapot, de lens is gewoon smerig.
Ik zie dit soort problemen steeds vaker, dat komt omdat er stof in de slot in drive komt en daardoor kan hij je CD's/DVD's niet meer lezen.
Dit probleem heb ik regelmatig en met mij nog een aantal mensen die ik ken.
Je kunt een cleaning cd proberen of de hele macbook uit elkaar halen (Dat doe ik regelmatig om de fans uit te stofzuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Folks, dit is een probleem wat niet aan de lens ligt maar aan een foute Superdrive firmware van Apple (versie 2.1) die een paar maanden geleden via Software Update is geïnstalleerd. De Apple discussion forums op de Apple site (US) en ook vele andere fora staan er VOL mee! Apple heeft overigens deze firmware al lang weer teruggetrokken (bieden ze niet meer aan), maar geen fix uitgebracht voor computers waar door die firmware de Superdrive niet meer goed werkt.

Het is op mijn MB één keer gelukt om 'm terug te flashen. Kijk op deze pagina:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?p=208756
Hier kun je een flashproggie downloaden inclusief de goede firmware files, procedure staat er bij, redelijk simpel.

Echter, nadat ik m'n MB naar Leopard heb geupgrade, exact hetzelfde probleem weer terug, en nu werkt die flasher ook niet meer.

Nu heb ik m'n MB teruggebracht naar de winkel, mogen ze er een andere drive in stoppen, want ik vind dit de grootste Apple-fout van de laatste tijd. Zelfs mensen die hun MB hadden gekocht en thuis de Software Update uitvoerden, zo de nieuwste firmware downloaden, hadden dus al een niet-werkende superdrive op hun 1 dag oude MB. En dan geen firmware fix uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Op het forum van Apple zijn inderdaad veeeeel van dezelfde problemen:
http://discussions.apple....threadID=1037884&tstart=0

Damn.. hoe is dit in godzaam mogelijk? Hebben niet meer mensen dit probleem hier op Tweakers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28
Inmiddels bijna een jaar verder, maar ik had er nooit echt last van dat de dvd drive niet werkte.
Echter heb ik voor school nu wat dingen nodig die op dvd staan, is het toch wle handig als ie werkt inplaats van een externe dvd drive mee te nemen.

Ik heb nog steeds geen fix kunnen vinden. (Wel een gevonden met SimpleFlash maar die werkt niet meer onder leopard.)

Is er hier misschien iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik gebruik de DVD-drive eigenlijk nooit, maar toen ik laast naar Leopard wilde upgraden moest dat via een DVD en die wilde hij steeds niet pakken, na steeds opnieuw proberen lukte het soms om de disk te mounten, in ongeveer 10% van de gevallen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275723

Ik heb hetzelfde probleem met een 2 jaar oude macbook.
Tijdens een clean install van Tiger hield de superdriver er opeens mee op. De disks worden niet gemount en mijn macbook ejaculeert (...) ze na drie pogingen. Met geen mogelijkheid is dit aan de praat te krijgen

Uiteindelijk heb ik de instalatie cd's in een andere macbook gedaan en deze in de target disk modus opgestart. Vevolgens vie een firewire kabel verbonden en zo vanaf de diskdrive van die 2e macbok de installatie kunnen afronden.

Als iemand een oplossing heeft voor het diskdrive probleem, dan hou ik mij ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-05 07:54
ik heb net ook de firmware gedowngrade op mijn 2 jaar oude mbp ..

En zo te zien werkt dat inderdaad! Kon weer vlekkeloos branden, en lezen ging ook sneller!

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282204

Heej
hoe heb je hem gedowngrade?
Ik heb leopard en idd ook niet probleem! Erg irritant!

|:(
Pagina: 1