Wie heeft ervaring met SysQa of werkt er zelf ?
Ik ben van plan daar te gaan solliciteren.
Hier op GOT kon ik niet 1 thread vinden.
Ik ben van plan daar te gaan solliciteren.
Hier op GOT kon ik niet 1 thread vinden.
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 13:54 . Reden: - bericht verwijderd - ]
Its all in the little things that people do..
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
en je pensioen, eindejaarsuitkering, WW en WAO.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:27:
Je krijgt een (vrij laag) vaste bruto loon, waarop ook je vakantiegeld berekend [...]
Dit geldt voor iedere dag waarop niet 8 uur gedeclareerd kan worden. Dus ook als je ziek of vrij bent of een uurtje eerder weg gaat (voor bijv de tandarts). Nu kan je dat uurtje natuurlijk wel weer inhalen de volgende dag en gewoon 8 uur schrijven, maar het gaat even om het voorbeeld ...Alleen wanneer je bijv. 1 maand niet ingezet wordt bij een opdrachtgever verlies je al bijna 1/5 (bijna 1/4) van wat je bruto zou krijgen als je die maand wel ingezet wordt.
Mja, dat is natuurlijk persoonlijk en ligt er aan wat je gewend bent.Verder zijn de secundaire voorwaarden best te doen.
Dat is inderdaad bijzonder, want voor zover ik weet krijg je tegenwoordig eerst een jaarcontract, maar misschien dat daar uitzonderingen op worden gemaakt.Ze bieden wel gelijk een contract voor onbepaalde tijd aan en dat vond ik dan wel weer netjes, aangezien dat vrijwel nergens meer voorkomt.
Ik heb in de ruim 6 jaar dat ik er gewerkt heb alleen de eerste 3 dagen op de bank gezeten; daarna ben ik continue van opdracht naar opdracht gerold. Verder heeft Sysqa de laatste jaren redelijk wat preferred supplier contracten binnen gehaald, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je niet in een opdracht kan worden ingezet. Zie echter nog even mijn opmerking over de inzetbonus hierboven; die inzetbonus loop je niet alleen mis op dagen dat je niet in een opdracht zit .....hoe vaak is het voorgekomen dat je niet ingezet werd en daardoor de inzetbonus misliep?
Verwijderd
Het is een kleine detacheerder en dat heeft voordelen en nadelen. Het grootste voordeel vond ik dat het een kleine en platte organisatie is en dat niet alles zo formeel geregeld is al is dat ook gelijk het grootste nadeel, want ook cursussen en dergelijke zijn geen 'regels' voor. Zeker de eerste jaren heb ik er met plezier gewerkt; ze hebben mij de kans gegeven om zonder IT vooropleiding toch een carriere in het testvak te kunnen krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:05:
Chemist, je hebt daar 6 jaar gewerkt zeg je. Hoe is jouw algemene beeld over Sysqa? Heb je daar met plezier gewerkt?
Verwijderd
Verwijderd
Dat betekend alleen maar dat je niet zomaar iets doet; gezond dus.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:45:
En toch blijft er een twijfel door m'n hoofd malen.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand waar dit het geval bij was. Er staat inderdaad in je contract dat dat een theoretische mogelijkheid is, maar in de praktijk wordt die gewoon altijd betaald. Het enige nadeel er van is dat je er geen pensioen, vakantiegeld e.d. over opbouwd.De prestatiebonus krijg je dan wel iedere maand, tenzij je het wel heel erg bont hebt gemaakt bij je opdrachtgever, dan komt deze te vervallen.
geloof me, daar zijn ze echt niet de enige in. Ik heb zelfs een mogelijke werkgever meegemaakt die in het plaatje 1/12 van het vakantiegeld bij het maandloon had meegenomen .. Als je dat niet door hebt dan kom je erg bedrogen uit ....Er wordt een leuk totaalplaatje van de mogelijke jaarinkomsten geschetst, maar die red je bij lange na niet.
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; je krijgt ook in januari 18 dagen min de ziektedagen extra uitbetaald. Zolang je niet teveel ziek bent compenseert dat weer een beetje.Je bent altijd wel een of meer dagen ziek per jaar, of dat je naar de tandarts of dokter moet.
Wasbeurten e.d. moet je inderdaad zelf betalen, maar pennen, papier en andere kantoorbenodigdheden kan je gewoon krijgen. Verder is de ontkostenvergoeding een van de beteren in de markt denk ik hoor. Veel bedrijven geven rond de 75 euro per maand en je auto wassen moet je volgens mij overal zelf doen ....De onkostenvergoeding is wel netjes, maar daar moet je wel alle denkbare onkosten van betalen, van lunches tot kleine onderhoud van je leaseauto (indien dit niet in het leasepakket zit, zoals het wassen van de auto etc) en van pennen en potloden tot papier.
Ik zeg: denk goed na wat je van een baan verwacht en kijk of dat past bij Sysqa en kijk niet teveel naar het geld. Je staat nog aan het begin van je carriere; als je denkt dat je bij Sysqa een carriereboost kan maken op een manier die je bevalt dan moet je dat gaan doen en probeer niet voor de meeste euro's ergens te gaan zitten. Geld verdienen komt wel als je goed bent in je werk (weet ik uit ervaringZe zeggen wel eens dat je bij twijfel moet afhaken en nee moet zeggen.
Verwijderd
Verwijderd
En? Toekomstige collega?merauder schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 20:47:
Effe een kickje. Ik ga namelijk zelf morgen ook even een kijkje nemen bij SysQA. Zag de vacature staan en de veelzijdigheid van het testvak spreekt mij best wel aan. Ben op dit moment een gevalletje between jobs, en hoewel ik ook andere carriere-opties heb, ga ik dit toch eens in de mogelijke opties meenemen. Takenpakket spreekt me op zich ook erg aan.
Verwijderd
Dat is voor een groot deel afhankelijk van de klant. op zich zegt de term junior tester bij sysqa niet veel; ze verwachten dat je als tester iedere mogelijkheid aangrijpt om het algehele proces te verbeteren (lees: je overal tegen aan te bemoeien en je positie in het bedrijf te versterken). Persoonlijk ben ik het daar helemaal mee eens en vind ik dat zelfs een van de positievere punten van het vak. Als consultant/gedetacheerde in de rol van tester wordt over het algemeen van je verwacht dat je verbeterend bezig bent en dat beperkt zich niet tot het verbeteren van software pakket X. Hoewel veel klanten in eerste instantie terughoudend zijn tegen verandering kan het nooit kwaad om proefballonetjes op te laten. Waarschijnlijk wordt 90% afgeschoten, maar men waardeert wel je inzet en observaties en de 10% die je wel krijgt zijn (vaak) de leukere facetten van een opdracht.merauder schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:46:
[...] maar ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe voor een Jr. Quality Analist een dagje werken er uit ziet.
[ Voor 5% gewijzigd door merauder op 18-05-2008 17:15 . Reden: RANZIGE taalconstructie, en nu na 2 maanden geedit ]
Verwijderd
Das toevallig, dan begin ik dus zelf ook!eddy_71 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:21:
Hallo daar. Ik zie een aantal toekomstige collega's hier rondhangen. Ik begin volgende week dinsdag. Heb er veel zin aan. Zal jullie gauw spreken.
Its all in the little things that people do..
[ Voor 28% gewijzigd door jbhc op 04-04-2008 19:03 ]
Verwijderd
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
[ Voor 26% gewijzigd door peeth op 24-07-2008 15:07 ]
Vincere Per Belli
Vincere Per Belli
Verwijderd
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door nemesis2212 op 25-05-2011 09:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
De vragen behoren niet tot het soort dat je kunt voorbereiden. En als dat wel het geval was, zou je de test verpesten door je voor te bereiden. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:58:
< Analytisch inzicht wordt bepaald door je een aantal verschillende tests uit te laten voeren>
heeft iemand hier enige voorbeelden van ?
Groet
Verwijderd
Tuurlijk.....kan je altijd voorbereiden . het is een soort 'brain wash ' waneer iemand zegt <De vragen behoren niet tot het soort dat je kunt voorbereiden.>nozem schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:40:
[...]
De vragen behoren niet tot het soort dat je kunt voorbereiden. En als dat wel het geval was, zou je de test verpesten door je voor te bereiden. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van.
Ik wens je in ieder geval veel succes!
Hmmm, en dan moet je een afwijkende geven, dus welke er niet bij hoort?Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:55:
Tuurlijk.....kan je altijd voorbereiden . het is een soort 'brain wash ' waneer iemand zegt <De vragen behoren niet tot het soort dat je kunt voorbereiden.>![]()
kom op man..mensen helpen en niet onderuit halen met 'philosophical trash'
ik heb de test gemaakt ,zo spannend was het ook niet
Just for the Records:
1) nummer reeksen , 26 vragen , 10 minuut tijd
voorbeeld:5 11 17 25 33 43 ?
Maar als je nu bijvoorbeeld de tweede rij neemt, zou ik A kiezen. B is gelijk aan D en C is gelijk aan E, alleen andere verhoudingen.
Mijn vader heeft bij het moederbedrijf? gewerkt, de financiële tak en daar werkten ze met een lager basissalaris, maar meer met bonussen...nemesis2212 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:23:
schijnbaar genoeg mensen die hier beginnen, maar niemand durft zijn salaris bekend te maken als starter daar.....
op deze manier help je een hoop mensen om mogelijk wel hier te gaan solliciteren.
[ Voor 21% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2011 15:58 ]
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Is het niet altijd de bedoeling met dit soort testen, één van de getallen te omcirkelen welke er niet tussen hoort/afwijkend is?WFG schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:22:
Je mist in het eerste voorbeeld de 5, het is 5 11 17 25 33 43 dus 6,6,8,8,10.
Het lijkt me dat het antwoord dus 53 zou moeten zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door WFG op 10-06-2011 08:23 ]
Spin, magic wheel of bullshit! Spin!
Verwijderd
nemesis2212 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:23:
schijnbaar genoeg mensen die hier beginnen, maar niemand durft zijn salaris bekend te maken als starter daar.....
op deze manier help je een hoop mensen om mogelijk wel hier te gaan solliciteren.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq