Toon posts:

Livebox WPA

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het netwerk nu nog op WEB-beveiliging staan, ik wil dit veranderen naar WPA aangezien niet alle computers werken met de WEB instelling.
Bij de laptop kan ik dat zo veranderen, WPA of WEB.
Maar op de computer niet.

Afbeeldingslocatie: http://qffqs.nl/netwerktoevoegen%5B2%5D.jpg

Op de laptop krijg ik wel de 3 tabbladen waar ik het kan veranderen in WEB of WPA.
Maar bij de andere computer heb ik alleen de tabbladen Algemeen en Geavanceerd.
Hoe kan ik nu op de computer WEB naar WPA veranderen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:08

Sebazzz

3dp

Niet. Waarschijnlijk zit je bij de verkeerde adapter te kijken. Alleen draadloze adapters hebben dat tabblad. Vergeet ook niet je draadloze adapter aan te zetten in de BIOS, indien mogelijk, en via een toetsencombinatie van Fn + F?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm..

Dit probleem geldt voor een gewone computer, niet voor een laptop. Bij de laptop kan ik het zo veranderen.
Er is toch wel een manier om het te kunnen veranderen naar WPA.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
Op de laptop heb je waarschijnlijk een uitgebreide driver die taken van Windows overneemt. (Onder andere dus bepalen of er WEP of WPA gebruikt moet worden.)

In weze is het makkelijkst om het netwerk dat er nu in staat (summer) te verwijderen. Vervolgens ga je (nadat de livebox ingesteld is op WPA) opnieuw zoeken naar netwerken binnen bereik en treft Windows vanzelf je netwerk aan, inclussief WPA.

Wil je moeilijk gaan doen, dan klik je op toevoegen in het bovenstaande scherm om alles handmatig in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan heb ik dus een probleem, ik heb namelijk alleen die 2 tabbladen Algemeen en Geavanceerd.
Ik krijg geen tabblad met Draadloze netwerken, dus kan ik hem ook niet verwijderen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ten eerste, het is WEP en niet WEB. Die pc is toch wel draadloos verbonden? Zo ja, is de adapter 802.11b of 802.11g (oftewel 11 Mb/s of 54 Mb/s)? In het eerste geval ondersteunt ie (waarschijnlijk) geen WPA.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En als ie niet draadloos is verbonden hoef je je geen zorgen te maken over WPA of WEP, die encryptie geldt alleen voor draadloos aangesloten clients. Bedraad netwerk is fysiek beveiligd tegen afluisteren, je moet nl. bij een kabel zien te komen :D

Verwijderd

Topicstarter
als ik de service WZC laat draaien, doet hij het wel op WPA.
Maar dan heb ik weer het probleem als ik ga rebooten of ik start de computer op.
Dan moet ik eerst weer die WZC opstarten, kan deze service niet constant werken.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je kunt de service op Automatisch zetten en zorgen dat het Wireless tooltje van je netwerkkaart niet meer mee opstart..
Pagina: 1