opbouw FAQ

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
inventarisatie van veel gestelde vragen.

1) geheugen van PC-133 en PC-100., werkt het bij mij
2) hoever en hoe moet ik overklokken?
3) welk merk mobo/CPU
4) Welk merk scanner
5) Welke muis.
6) Welke HD.
7) welke monitor.

Deze vragen zijn naar mijn bescheiden mening de meest gestelde vragen, waar bijna altijd een standaardantwoord op valt. Mijn idee is het schrijven van een FAQje, met daarin de noodzakelijk informatie en relevante links naar Tnet-roundups/tips.

Indien iemand meer bulk-vragen weet te noemen of andere op-en-aanmerkingen heeft, dan kan ik deze meenemen in een soort van FAQ. Een goede FAQ vangt denk ik 25% van de vragen af en 90% van de domme vragen.

Bij voorbaat dank.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Alleen de 'welke' vragen zijn zo moeilijk in een faq af te vangen aangezien dit nogal veranderlijk in de tijd is.

Nog nadrukkelijker wijzen op search functie lijkt me noodzakelijk. Maar dat had eigenlijk bij elke user al door de algemene faq duidelijk moeten zijn.

• Delerium
  • Niet online
Bedoeling is een dynamische FAQ, een die eens in de zoveel tijd wordt geupdate met relevante links van Tnet. Ook zullen een aantal vuistregels van toepassing kunnen zijn (zoals IIyama is altijd goed). Om toch vooral objectief te zijn stel ik voor links weer te geven zodat iedere user zelf kan bepalen wat goed voor 'm is. (muis: logitech of Microsoft)

Verwijderd

Lijkt me een slim plan, alleen vraag ik me af wat voor forum dit op deze manier wordt? Ik bedoel Gathering of Tweakers... en hoe moet ik overklokken?

• Delerium
  • Niet online
Er zijn zat specifieke vragen over voor niet lopende systemen, tips en koelers. Patsers voor hun systeem en andere specifieke vragen die je niet in een FAQ behandeld. De bedoeling is het oorspronkelijke niveau van dit forumdeel iets te verhogen door de echte newbie-vragen te beantwoorden.

Er zijn dus geen vragen die ik zelf niet kon verzinnen, dan kan ik dus zo beginnen. :)

[edit], een linkje naar driversHQ is ook een idee :)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 13 februari 2001 14:05 schreef ecteinascidin het volgende:
Bedoeling is een dynamische FAQ, een die eens in de zoveel tijd wordt geupdate met relevante links van Tnet. [knip]
Arbeidsintensief en mogelijk subjectief!?
Op dinsdag 13 februari 2001 14:13 schreef tineau het volgende:
Lijkt me een slim plan, alleen vraag ik me af wat voor forum dit op deze manier wordt? Ik bedoel Gathering of Tweakers... en hoe moet ik overklokken?
Ja maar iemand die wil leren overklokken kan hier dan ook terecht, zodat de toekomstige tweaker al bij T.net/GoT zit zonder in de newbie fase de vaste bewoners te veel lastig te vallen met standaard vragen.

• Delerium
  • Niet online
Bump 1 of 2

• Delerium
  • Niet online
up 2/2. Aangezien deze toch wegzakt zal ik maar alsvast beginnen.

Als ik de ideeen van de eerste posting uitwerk rolt er wel een redelijke FAQ uit. iig geen commentaar van anderen dus :)
Pagina: 1