7900gto overclocken lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb sinds vandaag een 7900gto. Deze zou ook volgens de verkoper makkelijk minstens op gtx snelheden kunnen werken.

Nu heb ik de laatste drivers van nvidia geinstalleerd (incl coolbits) en rivatuner 2.06
Ik kan in het nvidia control scherm en rivatuner niet de core en memory snelheden veranderen. Als ik de snelheid verander en op apply klik dan springt de snelheid meteen weer terug naar de originele waardes..

Ik heb inmiddels al de vorige versie van de drivers geprobeerd zonder resultaat.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
ATitool ook al getest?

Volgens mij kijk je verkeerd, want Rivatuner is nogal ingewikkeld als je nog niet weet hoe het werkt. Je moet eerst op Test klikken en dan Apply.

Vervolgens zie je volgens mij weer de default waarden waardoor het lijkt alsof hij niet overgeclockt is, maar als je daaronder kijkt zie je: "speed at startup: xxx/xxx" ofzoiets.

Verwijderd

probeer eens ntune van nvidia die reset wel elke reboot maar dan kan je ff zien of je je videokaart wel kan overclocken

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
had gehooord dat t aan de laatste drivers kon liggen.. versie ouder pakken.Weet het niet zeker:) kan iemand dit bevestigen ?

edit: srry je had al oudere versie geprobeerd, NEVER MIND, my fault

[ Voor 22% gewijzigd door Cardo op 11-11-2007 18:21 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Cardo schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:20:
had gehooord dat t aan de laatste drivers kon liggen.. versie ouder pakken.
Weet het niet zeker:) kan iemand dit bevestigen ?
Niet bevestigen, wel beamen! Gebruik gewoon eerst 'n andere driver waarmee je wel kan OC'en :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Spurlie
Atitool had ik ook al geprobeerd, maar daar hetzelfde probleem...
Ik weet hoe Rivatuner werkt, ik heb het al heel veel gebruikt bij mijn vorige videokaarten.

Ntune had ik al erop staan, maar geeft precies hetzelfde probleem...

Met de versie die ik nu geinstalleerd heb kon ik mijn 7600gt wel gewoon oc'en

[ Voor 14% gewijzigd door Spurlie op 11-11-2007 18:24 ]

Verwijderd

Doe maar niet

[ Voor 25% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-11-2007 19:22 ]

• Spurlie
^^ Dat is geen optie.

Ik zie ook dat de nview monitor aangeeft dat de core altijd op 2d snelheden draait, namelijk 275mhz. Dus ook als ik een game draai.

Verwijderd

powerstrip is een goede programma, zeer universeel in overclocken en ondersteunt zeker jou 7900gto. Check google op powerstrip, komje op entechtwaiwan, en dlden maar. Freeware overigens.

Ze Specops
Pagina: 1