P5N32-E SLI+ Geen boot zonder videokaart, preventief?

Pagina: 1
Acties:

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Hey medetweakers,

Ik heb zojuist nieuwe hardware ontvangen, maar heb alleen nog geen PCI-e videokaart. Nou wilde ik even kijken of de 2ehands CPU het ook doet, een E6600.
Hiervoor heb ik even een oude PCI kaart uit het stof gehaald, met het idee dat het systeem wel gewoon zou booten, maar niet dus. De voeding valt gelijk stil alsof er kortsluiting ontstaat.
Nou heb ik ALLES van het bord gehaald, geen cpu/geheugen/videokaart en het probleem blijft hetzelfde.
Voeding is een Coolermaster Real Power Pro 850Watt, deze werkt momenteel naar behoren in mijn oudere AGP systeem.

Nou zat ik te denken, is het moederbord nou defect, of wil zo'n ding tegenwoordig niet meer aangaan als er geen PCI-e videokaart gevonden wordt. Mocht dit het geval zijn scheelt mij dat weer een hoop kopzorgen.

Mijn probleem rust vooral op het feit dat de voeding gelijk in blokkade schiet alsof er iets serieus mis is. Zou het zo moeten zijn dat de voeding gewoon moet gaan werken (draaiende fan) zonder dat er iets op het bord zit aangesloten dan kan ik deze netzogoed gelijk RMA sturen, met een beetje mazzel heb ik dan een nieuwe voordat ik de 8800GT's binnen heb.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je systeem zou naar mijn weten gewoon moeten booten met een PCI kaartje, dus ik denk dat je het elders moet zoeken. Alle kabels correct aangesloten?

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Jah de enige kabels zijn de ATX power connector, dat ding past maar op 1 manier, en de 4 of 8 pins ATX connector. Heb beide geprobeerd, enkel de 4 pins, of de 8 pins variant. Ledje op mobo brandt in alle situaties.

Dit ziet er niet best uit ben ik bang. Maar je zou maar zo'n gestoord Asus 'AI' mobo hebben die vind dat het systeem maar helemaal niet aan mag gaan als er geen CPU+Videokaart gevonden wordt.

Wie kan dit voor mij uit testen, er is immers geen hond die zijn mobo uit gaat testen zonder deze onderdelen. Zou hij ook gewoon 'aan' moeten gaan zonder een CPU erin?

Straks zet ik alle onderdelen erin en doet hij het gewoon. Natuurlijk kan ook de CPU defect zijn, dus daarom de vraag of hij aan gaat zonder ook maar een ENKEL onderdeel op je mobo. Zou die wel aan moeten gaan, dan is het mobo stuk, en anders kan de cpu ook nog het probleem zijn.

Kiele kiele weer hiero, graag zekerheid please!

/edit

Om mijn onzekerheid te bevestigen, ooit heb ik een moederbord gehad die totaal niets deed als je de CPU fan niet aangesloten had. Dit mobo heeft een nogal vreemde 4 pins cpufan header en ook daar heb ik niets op aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door BruT@LysT op 11-11-2007 18:55 ]

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Bwahaha wat ben ik toch een ongelovelijke stoner. Ik heb zojuist het antwoord op mijn eigen vraag al gegeven. Het was inderdaad de CPU fan!, ik had hem op de verkeerde zitten en daarom sloeg ie uit.

OMG, noujah ik ben in elk geval weer uit mijn leiden verlost.

Sluit dit topic maar heel snel lieve modjes! Nou voel ik me n00b

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
uhuh :+

[ Voor 12% gewijzigd door BruT@LysT op 12-11-2007 17:18 ]

Verwijderd

PC boot overigens gewoon zonder CPU geloof ik en zonder videoplank weet ik zeker dat hij gewoon boot.. weet je dat ook weer lal

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En het moederbord maakt geen kortsluiting met de kast? Je kan het uit de kast op een doos leggen met de cpu, het geheugen, de videokaart en de voeding erin geprikt. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik moet wel zeggen dat dit moederbord nogal preventief is hoor, volgens mij heb ik dat vroeger ook wel eens meegemaakt met Asus en toen ging ik ook over mijn nek. Wat mij toch een nogal 'doorsnee-gebruiker' gevoel geeft bij deze moederborden. Het is echt een moederbord voor de prutser om het zo maar te zeggen. Oh als je iets fout doet, nou flikkeren we het systeem toch gewoon weer uit... (OMG)

Ik heb eigenlijk alleen maar Abit borden gehad in mijn leven en die kennen dat soort dingetjes niet (elk geval niet tot aan de nForce2 borden). Dat zijn in mijn ogen meer no-nonsense borden waarbij je WEL rekening moet houden met wat je doet.

Dit bord slaat notabene na een seconde weer uit als je de spanning niet aan je floppydrive hebt hangen maar de datakabel er wel aan hebt zitten, en valt ie ook uit als de datakabel verkeerd om gemonteerd zit. Wat een onzin, geef me gewoon een melding na de POST en het is mij geheel duidelijk! Daarnaast wil ik dat dat gewoon moet kunnen zonder voedings-stekker, ik begrijp ook wel dat mijn floppydrive dan niet werkt, boeiend...
Als een systeem na 1 seconden gelijk weer uitvalt denk ik dat er iets heel erg loos is. M.A.W, bij de doorwinterde tweaker zoals ik roept het een totaal verkeerd beeld op en je krijgt geen duidelijke melding WAT er precies niet goed zit dus zit je je ook een ongeluk te zoeken om iets heel simpels.

Daarnaast is Asus imho maar een duur poepmerk kom ik nu weer achter. De heatsinks met die heatpipes die ze op het bord hebben bevestigt, OMG wat een dramaspul. goedkoop aluminium met een koperlook, weegt geen zak en werkt totaal niet. Ik heb het er allemaal maar afgesloopt en er degelijke koeling opgezet.

Momenteel werkt het systeem best aardig, maar toch was mijn vorige Abit nForce2 plankje VEEL beter. Ik denk dat ik deze niet lang ga houden, krijg er helemaal raar gevoel van.
Pagina: 1