asynchrone multimediacluster in boekenkast

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Na een een jarig verblijf bij mijn ouders heb ik een twee kamer Appartement in Amsterdam gekocht.
En natuurlijk wil ik als echte tweaker een perfecte pc/multimedia set voor mijn nieuwe woning.
met de volgende eisen.
24/7 server,stil,zuinig,gamen,films kijken, geen pc kasten (ik vind elke last hoe mooi ook Lelijk) Vandaar ik deze in de boekenkast wil bouwen, En een audio look. volume knop en swiches.

Ik heb een lawaaierige P4 1.7Ghz
en zo juist aangekocht mini itx bundel

Deze wil ik samen bundelen tot de ideale pc opstelling.
jammer genoeg heb ik niet veel geld te spenderen. net app gekocht, en deze moet nog ingericht worden.
En net mini itx je kan niet goed mpeg4 aan. Waardoor de P4 meer zal moeten doen dan eigenlijk de ideale insteek is.
dvds draaien bv :(

Het idee.

Ik draai al jaren linux. en linux is heerlijk voor dit soort dingen. OpenGL kan via tcp/ip naar een Xserver gestuurd worden en Filesystemen over het netwerk zijn ook prima oplossingen.Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee32/daft_dutch/server.jpg
De server draait 24/7. en Indien nodig pingt het de P4 Deze boot van het netwerk. start het programa. en stuurt X11 terug via het netwerk. (Of de mini itx dit leuk vind moet ik nog testen maar het kan wel)
Hoe dan ook indien dit niet gaat heeft de P4 nog zijn AGP kaart die ook een signaal kan versturen.
(dit zal wel het muis toetsenboard gebruik ingewikkelder maken)

In de boeken kast er mee
Zoals eerder gezegt ik vind pc kasten lelijk. Ik ben van plan een laad op te offeren voor de harddisken en de voeding.
En het onderste gedeelte van het P4 moederboard met de omhoog staande insteek kaarten.
De moederboarden gaan omhoog langs een afgezaagde plank. naar het boeken gedeelte. Plexiglas er voor.
En daar wat dvd's boeken zooi voor gooien.

Front end
Mijn dvd brander moet ergens plus een paar usb kontacten. En een volume knop plus nog wat audio zooi.
Hier heb ik nog niet over nagedacht. ik heb een oude pocket pc. Helaas is daar nog geen stable linux hack voor. Maar ik kan wel met C# een remote programeren. of met vnc een app door sturen.

Vragen
[Linux]Indien de agp van de P4 nodig is voor een dvdtje. hoe zorg ik dat de server dit controleert, zodat ik niet twee muisen en toetsenboarden nodig heb? (als ik hier zelf niet achter kom vraag ik dit zelf wel in NOS)
Hebben tweakers en goed idee voor het front end gedeelte?

Beste tweakers
Dit plan wordt uigevoerd. het appartement is nog niet beschikbaar dus het in de kast bouwen zal nog even op zich laten wachten. Wel zal ik een proof of concept maken. en kijken hoe goed dat mini-itx ding presteerd.
Graag wat input voor het front end. Ik het een electrotechniek opleiding genoten en kan nog prima solden.
Ik hoop dat er een mooi reproduceerbaar eind resultaat komt. Of in iedergeval een basis voor een ideale samenstellen.
voor een multimedia 24/7 server/ game pc Zonder redudante toetsenboarden, speakers, monitors en aan uit knoppen.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit heeft niets te maken met de onderwerpen die in TCA besproken worden. Misschien dat het front-end gedeelte in EL hoort dus daar zet ik hem voorlopig naartoe, maar kijk niet verbaasd op als hij nog een keer verplaatst wordt ;)

Move TCA->EL

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

PDA lekker op windows laten en alles web-based draaien. Dus op de PDA gewoon een 'html' pagina openen, die op je linux server bijvoorbeeld het volume regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Klinkt wel heel vet :D

Dacht zelf ook op zo iets (ooit) te maken :D

Maar dan een server met (meerdere) tv-kaart(en) er in. En dan het hele huis digitaal tv kunnen kijken via IPTV... Maar heb er nog ff niet genoeg tijd voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

For the time being mag 'ie hier wel even staan. Mocht het meer de software-kant opgaan, past het misschien beter in NOS, als je met de kast zelf bezig gaat, kan het zijn dat het topic richting CM geschopt word.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik ga eens kijken wat voor standaard front panels er zijn bij de electronica shop.
een web pagina op de pda is inderdaad het makkelijkste om extra features aan te kunnen sturen.
De discussie zal eventueel wel wat software kanten hebben. Maar daar zal ik weinig vragen over hebben. ik heb jaren geleden van 2 P90 en een 486 1 desktop geclustert dit is ongeveer het zelfde.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
ik heb besloten :)
front panel heeft eigenlijk alleen de dvd lezer/brander nodig.
twee VU meters (het oog wil ook wat)
plus de oude pocket pc inbouw. (volume en equalizer client)
edit: lolz usb. tuurlijk usb 8)7

misschien een knop om handmatig de coPlank aan te trappen. (een shift toets aan een ps2 stekker?)

het meeste geneuzel gaat toch met muis/toesenbord of afstand bediening.

ik denk dat ik voor de audio voor active speakers ga. (ik neem aan dat de normale uitgang van de geluids kaart hier geschikt voor is) scheelt weer een versterker met een volume knop die toch alweer aanwezig is.

pocket pc:
deze moet dus een php webpagina openen en voor de rest niks.
simple "pocket pc kiosk mode" gegoogle geeft genoeg lees voer dus dit zal wel te doen zijn.

btw de coPlank gaat automatisch uit na een tijdje idle.
er zijn maar een paar proggels die er op draaien. dus indien die niet draaien en ik ben niet ingelogt
bv om 5 minuten een crontab indien 3 keer idle => /sbin/poweroff

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he man, cool topic! ik ga het zeker volgen :)
ik vind ook alle pc's lelijk. kan je uiteindelijk wat foto's posten? het klinkt als een zeer cool 'project'.
Pagina: 1